چاپ خبــر

دژاگه: از اول هم قصدم بازی برای ایران بود/ آلمان هم کشورم است اما به بازی برای ایران افتخار می‌کنم

دژاگه می گوید مقابل نیجریه و بوسنی شانس زیادی برای پیروزی داریم.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی فریدونشهر – پونه زار – به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ اشکان دژاگه روز گذشته در مصاحبه‌ای مفصل با گاردین از خوش‌بین بودنش به بقای فولام با ماگات، خاطراتش از حضور در تیم‌ملی آلمان، احتمال موفقیت ایران در جام‌جهانی و خالکوبی‌هایش گفت.

دژاگه در خصوص خطر سقوط فولام از لیگ برتر گفت: ما سه سال پیش در وولفسبورگ شرایط بدتری از شرایط فعلی فولام داشتیم. ما در وولفسبورگ در خطر سقوط قرار داشتیم. پس از اخراج چند مربی سرانجام ماگات پس از اخراج از شالکه بلافاصله سرمربی وولفسبورگ شد و در 4 بازی اول هم پیروز نشد اما پس از آن با کسب نتایج خوب با حاشیه امنیت مناسب در لیگ ماندیم.

دژاگه درخصوص ماگات که شکنجه‌گر نامیده می‌شود، گفت: ماگات یک انتخاب خوب در فولام بود. او الهام‌بخش من پس از مصدومیت بود و پیروزی در دو دیدار اخیر اعتماد به‌نفس و باور را به تیم بازگرداند. ماگات مربی بزرگ و مشهوری است.

اشکان در ادامه در خصوص خالکوبی‌های روی بدن خود گفت: بر روی ساعد راستم نام تهران را با تلفظ آلمانی حک کرده‌ام، شهری که در سال 1986 در آن متولد شدم. بر روی ساعد چپم نام برلین را حک کردم، شهری که در آن بزرگ شدم و فوتبالم را از آنجا آغاز کردم. با این حال بر پشت گردنم نوشته‌ام که «فراموش نکن از کجا آمده‌ای».

اشکان در خصوص حضور موفقش در تیم‌های پایه آلمان و قهرمانی اروپا با تیم زیر 21 سال آلمان و در نهایت بازی در تیم بزرگسالان ایران گفت: من بازی‌های خوبی برای تیم‌های ملی آلمان انجام دادم و اکنون اغلب همبازیان من در تیم‌ملی آلمان حضور دارند اما من از ابتدا و از همان زمان هم قصد داشتم برای تیم‌ملی بزرگسالان ایران بازی کنم. پدر و مادر من ایرانی هستند و حتی همسرم مثل من ایرانی و بزرگ شده برلین است. من با همه آنها برای بازی در تیم ملی ایران مشورت کرده بودم. قلب من در تهران متولد شده و تمام فامیل من در ایران هستند. من آلمان را هم مثل ایران، کشور خودم می‌دانم اما افتخار می‌کنم که پیراهن تیم‌ملی ایران را می‌پوشم. ایران کشوری زیبا با مردمانی بسیار خوب است. برخی از مردم فقط چیزهای منفی را می‌بینند؛ آن چیزهایی که در اخبار گفته می‌شود اما ایران کشور من است و ایرانی‌ها بهترینند و من می‌خواهم کشورم را به همه نشان بدهم.

دژاگه هفت سال قبل حاضر به همراهی تیم زیر 21 سال آلمان در سفر به سرزمین‌های اشغالی نشد و مورد حمله شورای مرکزی یهودیان آلمان و بسیاری از سیاستمداران این کشور قرار گرفت و حتی گفته می‌شود اشکان به این دلیل تیم‌ملی بزرگسالان آلمان را از دست داد. اشکان در این مورد گفت: اینها مربوط به گذشته است. آن زمان تصمیمی که خودم خواستم را گرفتم و این تصمیم به من کمک کرد تا بزرگ شوم و حالا هم فقط به آینده نگاه می‌کنم.

دژاگه درخصوص حضور ایران در جام‌جهانی برزیل گفت: من می‌دانم که ایران بدون بازی تدارکاتی کار دشواری پیش‌رو دارد اما ما تجربه کروش را داریم. حضور در جام‌جهانی برزیل برای ایران فوق‌العاده است و کل کشور به آن افتخار می‌کنند. وقتی که صدهزار نفر به استادیوم می‌آمدند، ما احساس وظیفه می‌کردیم که باید به جام‌جهانی برویم و در نهایت پس از ژاپن بهترین تیم آسیا در این رقابت‌ها شدیم. حالا هم ما به برزیل می‌رویم تا بازی خودمان را انجام دهیم. اگر به دور بعد صعود کنیم که این اولین صعود تاریخ ایران خواهد بود و این فوق‌العاده است. آرژانتین شانس اول گروه ماست اما فکر می‌کنم مقابل نیجریه و بوسنی شانس داریم، چرا که نه؟ ما یک تیم بااستعداد هستیم.

اشکان در خصوص شرایط فعلی تیم نیز گفت: من می‌دانم که تیم ما بازیکنان زیادی در لیگ‌های بزرگ ندارد. برای بازیکنان جوان ما سخت است که برای خود نامی دست و پا کنند و من خوش‌شانس بودم که در فوتبال آلمان رشد کردم. امیدوارم بازیکنان ما در جام‌جهانی نشان دهند چقدر خوب هستند تا به جای دبی و قطر راهی فوتبال اروپا شوند.

Go to TOP