چاپ خبــر

شمس: خسوس را آوردند چون فقط اسمش قشنگ بود!

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال پس از ناکامی ایران از کسب عنوان قهرمانی در آسیا نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که این اتفاق‌ها حاصل تصمیم‌گیری افرادی است که «از بیرون آمده‌اند» و «تصمیم اشتباه» می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از تسنیم، حسین شمس در مورد شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر ژاپن و نایب قهرمانی‌اش در آسیا اظهار داشت: آن بازی‌هایی که تیم ملی با پیروزی پشت سر می‌گذاشت بازی‌هایی بودند که همه می‌توانستند ببرند. شانسی که ما آوردیم این بود که در مرحله نیمه نهایی به تایلند نخوردیم، در این صورت زودتر از اینها حذف می‌شدیم.

وی افزود: تیم ملی ما هیچ برنامه‌ای نداشت و تنها توپ را به وفایی می‌رساندند و اگر او بازیکن مقابلش را دریبل می‌کرد یک اتفاقی می‌افتاد. در مجموع تاکتیکی در تیم ایران ندیدم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران در ادامه عنوان کرد: دو سال منتظر بودیم که «پروفسور فوتسال» گلی به سر فوتسال ما بزند ولی در اولین تورنمنت دشوار همه دیدند که او چیزی ندارد. تا چند سال پیش قهرمانی در آسیا برای ما کار دشواری نبود اما آدم‌هایی که به فوتسال آمدند کاری کردند تیمی که برای قهرمانی جهان آماده می‌شد به این وضعیت دچار شود.

شمس در ادامه گفت: گویا مردم، ما و کارشناسان نمی‌فهمیم و تنها چند نفر، آن هم افرادی که در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند، می‌فهمند و البته آدم‌هایی که از بیرون به فوتسال آمد‌ه‌اند. اینها تصمیم می‌گیرند و من و شما هستیم که باید پای تلویزیون فشارمان روی سیصد برود و حرص بخوریم.

وی اضافه کرد: تا وقتی که این مسئولان هستند همین آش است و همین کاسه. اگر تیم هم برگردد اتفاقی نمی‌افتد. خسوس یک سال دیگر با فدراسیون قرارداد دارد و نمی‌توانند کاری با او کنند. بعد هم می‌گویند که با بدشانسی شکست خورده‌اند و 2016 جبران می‌کنند. فقط وعده سر خرمن می‌دهند و این ما و مردم هستیم که باید پای تلویزیون بغض کنیم و عصبی شویم. این غرور ملی است که باید بشکند، چون کفاشیان نمی‌خواهد تصمیم درست بگیرد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با انتقاد از رئیس کمیته فوتسال فدراسیون گفت: مگر افتخاری کجای فوتسال بوده است؟ او نه فوتسال بازی کرده و نه تخصصی در این زمینه داشته و دارد. افتخاری را از مدیرکلی تربیت بدنی استان تهران بیرون کرده بودند و به زور او را وارد فوتسالش کردند. ما و اهالی فوتسال چه کاره‌ایم؟ دیدند خسوس نام قشنگی دارد و او را آوردند، در این بین نظر مردم اهمیتی نداشت.

شمس با اشاره به وزارت ورزش گفت: اگر قرار است وزارت ورزش کاری انجام دهد، فوتبال و فوتسال را از هم جدا کند تا فوتسالی‌ها برای خودشان تصمیم بگیرند. اگر قرار باشد رأی‌گیری شود از میان هزار نفر 10 نفر هم به افتخاری رأی نمی‌دهند. کار را باید به اهلش سپرد و اهل فوتسال هم ما هستیم.

وی اضافه کرد: کشور ما 12 میلیون فوتسالیست رسمی دارد. اینها چرا در سرنوشت این ورزش شریک نیستند و چرا به جای اهالی فوتسال از افرادی استفاده می‌کنند که نمی‌دانند فوتسال چیست و تصمیم اشتباه می‌گیرند؟

Go to TOP