چاپ خبــر

سارق اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

فردی که مبلغ سه میلیون ریال از حساب یک شهروند در اصفهان بصورت اینترنتی سرقت کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، در پی شکایت شهروندی در اصفهان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب وی مبلغ سه میلیون ریال برداشت و با آن کارت شارژ خریداری شده، موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت .

سرهنگ مرتضوی با اعلام این خبر افزود: پس از بررسی های تخصصی و انجام استعلامات لازم نهایتآ متهم ساکن اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرپرست پلیس فتا استان اصفهان عنوان داشت، متهم که در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سود جویی عنوان داشت.

ایشان به شهروندان توصیه کردند:
1- رمز کارت خود را به صورت دوره ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.
2-اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را عوض نمایید.
3-به هنگام عملیات بانکی با دستگاهای خود پرداز(ATM) مراقب باشید.افرادی به بهانه های مختلف دنبال شماره حساب،شماره کارت و رمز های اول و دوم شما هستند تا از آن سوء استفاده نکنند.
4-موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید های بانکی (تراکنش ها)به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنید و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهید.
5- از یک رمز برای حساب های مختلف بانکی استفاده نکنید.

Go to TOP