چاپ خبــر

احمدی مقدم: ترویج فساد، عامل ایجاد محدودیت در اینترنت است/ واکنش به اعدام مه‌آفرید

احمدی مقدم گفت: نیروی انتظامی نگهبانان بیداری هستند که از استقلال کشور در مقابله با فساد اجتماعی و اخلاقی مراقبت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از خبر آنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم صبحگاه مشترک ناجاگفت: آزادی خرمشهر نه از جهت اینکه سرزمین وسیعی آزاد شد اهمیت دارد بلکه باید پیروزی خرمشهر را در لایه و ابعاد مختلف بررسی کرد.

با آزاد شدن خرمشهر یک تیر خلاص به نیات شوم رژیم بعث وارد شد، بر آنهایی که سالها منازعه بر سر اروند داشتند و تلاش داشتند یک ساحل مناسب برای خود تدارک بینند و اشغال خوزستان می‌توانست این مسئله و این نقص ژئوپولتیکی عراق را مرتفع سازد و از طرفی کینه توزی صدام و رژیم صهیونیستی باعث شد که به این جنگ اقدام کنند.

وی همچنین گفت: آزادسازی خرمشهر تثبیت انقلاب را به دنبال داشت چرا که از فردای آن روز تمام شرکت‌های نفتی، انقلاب اسلامی را به رسمیت شناختند و در صف قراردادهای نفتی قرار گرفتند.

احمدی مقدم با اشاره به این مطلب که آزادی خرمشهر و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی تا 150 – 200 سال قبل سابقه نداشته است، افزود: هربار که دشمنان به ایران حمله کردند آمدند و تکه‌ای از ایران را جدا کردند.وی با بیان اینکه امروز با بهانه هسته‌ای و جدیدا نیز با بهانه‌هایی همچون حقوق بشر، قدرت موشکی و … یکی یکی بهانه‌ها را اضافه می‌کنند گفت: هرآنچه که موجب ارتقای ایران، الگوسازی و آسیب ناپذیری کشورمان شود دشمنان به شدت در برابر آن ایستادگی کرده و استقلال ما را هدف قرار داده‌اند.

می خواهند ما را ناچار به ایجاد محدودیت در عرصه فرهنگ و فضای مجازی کنند

احمدی مقدم با بیان اینکه استقلال هزینه دارد و مردم ایران با ایستادگی این هزینه را متقبل شده‌اند گفت: روزی منافقان با شعار دموکراسی در کنار ملت بودند و امروزه در قالب روزنامه نگاری و مدافعان آزادی گرداننده سایت‌های آن ور آبی هستند و در صف دشمن قرار گرفته و تبلیغ بی حجابی می‌کنند و می‌گویند چرا مستقل هستید بیایید و وابسته شوید.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند فضایی را ترسیم کنند که در آن ما احساس شکست خوردگی و عقب ماندگی کنیم، گفت: تا زمانی که در سایه ولایت فقیه هستیم و به مانند تار و پود یک فرش به هم متصل شده‌ایم این پیشرفت‌ها ادامه دارد.

فرمانده ناجا گفت: برخی تلاش می‌کنند از آزادی‌هایی که نظام و دولت در عرصه فرهنگ و فضای مجازی قائل شده است شرایطی را ایجاد کنند که ناچار به اعمال محدودیت شویم. وقتی عنوان شد که ناهنجاری‌های فرهنگی باید فرهنگی حل و فصل شود ترویج کشف حجاب می‌کنند که واکنش چندانی نداشت اما باید بدانیم که مسئول اعمال محدودیت، همین افرادی هستند که با بهانه ترفیع،‌ ترویج فساد می‌کنند و تلاش دارند که ناامنی،‌ بی هویتی، جرم، مواد مخدر، شهوت‌رانی و ابتذال را ترویج دهند.

وی با بیان اینکه ناجا محدود کننده آزادی نیست گفت: ناجا مدافع امنیت و هویت است و اجازه نمی‌دهد که افراد گرفتار فساد و مواد مخدر شوند و نیروی انتظامی نگهبانان بیداری هستند که از استقلال کشور در مقابله با فساد اجتماعی و اخلاقی مراقبت می‌کنند.فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه کمتر از نیم درصد از بدحجابان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند، گفت: آنهایی که کارشان به دستگاه قضا می‌کشد، هنجارشکن هستند که مکرر مورد تذکر قرار گرفته‌اند و بی‌اعتنایی کردند.

تنها هنجارشکنان کارشان به قوه قضاییه می کشد

احمدی مقدم در حاشیه این مراسم در پاسخ به سؤالی در مورد آمار 18 هزار نفری در سال 92 بدحجابان گفت:‌ به نظر من اعلام این آمار در یک جلسه شورا خیلی هم ضرورت نداشته است، البته این آمار با آمار قبلی خیلی متفاوت نبود و تا حدودی کاهش نیز داشته است. تلاش ناجا همواره این بوده که از طریق تذکر در محل مشکل را حل کند و کار به دستگاه قضا نکشد. آنهایی که کارشان به دستگاه قضا می‌کشد، هنجارشکن هستند که مکرر مورد تذکر قرار گرفته‌اند و بی‌اعتنایی کردند.

وی همچنین گفت: تعدادی از افراد که به ناجا هدایت می‌شوند و به آنها تذکر داده می‌شود، 4 تا 5 درصد است و آنهایی که کارشان به دستگاه قضا می‌کشد، کمتر از نیم درصد است و کسانی که دوباره به ناجا می‌آیند و این قضیه تکرار می‌شود 5 درصد است و معمولا تذکر و مشاوره تأثیرگذار است چرا که ما مرکز بازداشت قهریه‌ نیستیم بلکه در اینجا مشاوره می‌دهیم و تلاش برای هدایت و مسیر است.

اختلاف قیمت سوخت پتانسیل قاچاق را بالا می برد

رئیس پلیس نیروی انتظامی در مورد قاچاق کالا و ارز گفت:‌ مجموع روند در یک دهه گذشته در کنترل قاچاق مثبت بوده است.البته در همه دنیا قاچاق نسبت به اقتصاد کشور سنجیده می‌شود و در ده سال اخیر تولید ناخالص ملی 1.5 و دو برابر شده و قاچاق هم کمتر شده است.

وی عمده قاچاق در مرزهای ایران را قاچاق سوخت و کالای سوختی به خارج از کشور عنوان کرد و گفت: مادامی که اختلاف قیمت سوخت وجود دارد، پتانسیل قاچاق نیز موجود است که باید با سهمیه‌بندی و نظارت در مرزها از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.: ناجا به تنهایی نمی‌تواند عامل قاطعی باشد اگر چه همواره در نقش‌های خود در مرزبانی و نیروی دریایی مؤثر و مفید عمل کرده اما همکاری سایر نهادها نیز الزامی است.

به جیب زدن پولهای باد آورده توسط نوکیسه ها در شان نظام نیست

وی در خصوص اعدام مه‌آفرید خسروی گفت: قاطعیت در برخورد با مفسدان اقتصادی بازدارنده و پیشگیرانه است، اما مهمتر ساختارهای اقتصادی و اعمال نظارت‌هاست که متاسفانه دستگاه‌های روحیه نظارت‌گریزی دارند.

وی به مطالبه مردم اشاره کرد و گفت: در شأن نظام ما نیست که مردم با زحمت درآمد اندکی داشته باشند و عده‌ای نوکیسه پول‌های بادآورده و کلان به جیب بزنند؛ تلاش انتظامی و قضایی بعد کمی از کار است، باید ساختارها اصلاح شود.

Go to TOP