چاپ خبــر

نجات ۲ جوان گرفتار شده در کوه تتره فریدونشهر

رئیس هیئت کوهنوردی فریدونشهر گفت:‌ شنبه ۲ جوان فریدونشهری که پس از گم کردن مسیر و خستگی و عدم توانایی صعود یا بازگشت در کوه تتره این شهرستان دچار حادثه شده بودند توسط کوهنوردان و نیروهای ویژه هلال احمر شهرستان نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر- پونه زار؛ رییس هیئت کوهنوردی شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: با اطلاع خانواده‌های این 2 جوان به هلال‌احمر و هیئت کوهنوردی شهرستان فریدونشهر، به سرعت گروه‌های امداد و نجات کوهستان اقدام به جستجو برای یافتن 2 جوان کردند که با تماس تلفنی و بعد از آن مشخص کردن محل حضور این دو نفر و انجام مراحل ابتدایی، کوهنوردان برای عملیات نجات اقدام کردند.

سیف‌الله عظیمانی در ادامه اظهار داشت : به علت عدم آشنایی به مسیر و نداشتن اطلاعات و امکانات اولیه کوهنوردی و وجود دره ها با شیب تند در محل قله کوه تتره فریدونشهر، حرکت این دوجوان برای ادامه مسیر در بخشی از کوه با مشکل مواجه شده بود و هر دو نفر از ادامه مسیر و نیز بازگشت ناتوان شده و در موقعیتی خطرناک گرفتار شده بودند.

وی گفت: با اعلام حادثه به هیئت کوهنوردی و جمعیت هلال احمر فریدونشهر کوهنوردان آموزش دیده و توانمند شهرستان ساعت 10 شب  اقدام به صعود به موقعیت کرده و با استفاده از طناب و ابزار مناسب حادثه دیده ها را از محل حادثه به قله انتقال داده و موفق شدند در ادامه با انجام اقدامات امدادی مناسب این دو جوان را نجات دهند.

وی در پاسخ به این سوال ما که خیرگزاری تسنیم از بیهوشی دو جوان گفته بوده است و آیا این امر واقعیت دارد؟ گفت: خیر به هیچ عنوان اینگونه نبوده است و این خبر را تکذیب می کنیم. وی گفت: این 2 جوان به نام‌های سعید باتوانی و مهدی باتوانی که اصالتا فریدونشهری هستند و ساکن شهرستان نجف آباد از مسیر پشت کوه اقدام به صعود کرده بودند که دچار حادثه و گم کردن مسیر می شوند.

عظیمانی با اشاره به پایان موفقیت آمیزا ین عملیات راس ساعت 7 و سی دقیقه صبح شنبه با پایین آمدن کوهنوردان به همراه دو جوان حادثه دیده از همه علاقه مندان به کوه گشتی و کوهنوردی خواست با رعایت نکات ساده و مهم کوهنوردی، ایمنی صعود و سلامت خود را تضمین کنند.

گفتنی است شهرام انیکازی، احسان رفیعی، ناصر یسلیانی، بیژن اسفنانی و علی رحیمی از کوهنوردان و امدادگرانی بوده اند که در این عملیات نجات حضور داشته اند.

 

 10441299_341368486017270_9124968254221626669_n

 

  1. با سلام و خسته نباشید شاید باورتون نشه ولی بعضی وقتها بچه های فریدونشهری کارایی میکنن که شاید اگه خبرگزاری شبکه های تلویزیونی فعالی داشت شاید یه خبر به دنیا انتقال پیدا می کردیه مثال کوچک سنگین ترین کوله پشتی ها مال بچه های فریدونشهر اینا ترازوی یکی از مسئولین استانی که کوله هامون را تو صعود به شاهان کوه گفت و راننده نیسانهایی که وقتی به دماوند و سبلان صعود کردیم شاید بگید بد ولی من خودم حدود دو کیلو وسایل امداد و نجات همراه دارم و همیشه فکر میکنیم شاید در کوه گم شوم و آب و غذای یه روز اضافه را بر می داریم و مثالهای بسیار زیاد دیگر

  2. سلام
    دو تا سوال داشتم:
    اول اینکه نوشته عکسی که گذاشتید دقیقا یعنی چی؟
    دوم اینکه بالاخره رئیس هیئت کوهنوردی بیهوشی این دو جوان را تأیید کردند یا تکذیب؟ چون در لید خبر گفته شده بیهوش شدند ولی در متن خبر تکذیب کردند!

  3. شهرام گفت:

    تشکر میکنم از خبر درست از عکسی که گذاشتی خسته نباشی هردو نفر به شدت سرما زده شده بودن ولی بیهوش نبودن

Go to TOP