چاپ خبــر

اسکان متقاضیان مسکن مهر خوانسار آغاز شد

از امروز تا پایان شهریور ماه امسال تعداد 350 واحد از مسکن‌های مهر شهرستان خوانسار قابل سکونت و آماده تحویل به متقاضیان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، طی مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اسکان متقاضیان مسکن مهر خوانسار آغاز شد.

سید اصغر مستولی‌زاده ضمن تقدیر از همه تلاش‌های انجام شده در این راستا اظهار کرد: مسکن یک موضوع میان بخشی است و با کمک و مساعدت سایر بخش‌ها احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همه ما باید متوجه این موضوع باشیم که فراهم نمودن تمامی این امکانات در منطقه‌ای که از صعوبت جغرافیایی برخوردار است کار دشواری بوده است.

مستولی‌زاده ضمن تاکید به مسئولین تعاونی‌ها برای تقسیط هر چه سریع‌تر واحدها خاطرنشان کرد: مدیران عامل تعاونی‌ها در اسرع وقت نسبت به انجام تقسیط برای اعضایی که واحدهای خود را تحویل می‌گیرند، اقدام کنند.

در این مراسم همچنین نماینده شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان نیز با اشاره به ابتکار مسکن مهر از سوی دولت نهم و دهم اظهار کرد: با توجه به روند افزایش جمعیت و از سویی وجود تقاضاهای انباشته در جامعه مسکن مهر موجب شد تا به بخشی از این نیازها پاسخ داده شود و دولت جدید نیز با توجه بر روند بهتر و با شیوه‌ای کم هزینه‌تر به واگذاری هر چه سریع‌تر مسکن مهر به متقاضیان آن تاکید دارد.

میرمحمدی گفت: تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، در خصوص مسکن مهر خوانسار نیز تاکنون تلاش‌های فراوانی انجام شده است و البته باید در مورد جانمایی و مکان احداث دقت بیشتری انجام می‌شد و بهتر بود مسکن مهر خوانسار در نقاط مرکزی شهرستان احداث می‌شد.

وی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم وام 18 درصد و 20 درصد را به وام 12 درصد کاهش دهیم و در مورد یارانه مسکن مهر خوانسار نیز تاکنون توانسته‌ایم اعتبارات ویژه‌ای را دریافت کنیم.

در این مراسم فرماندار شهرستان خوانسار نیز با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات انجام شده در جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: البته این پروژه با مشکلاتی نیز همراه بوده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موقعیت جغرافیایی این پروژه اشاره نمود، از سویی مدیریت فنی پروژه نیز دارای شرایط خاصی بود.

وی افزود: در هر حال پروژه مسکن مهر به عنوان مهم‌ترین پروژه و دغدغه مسئولین شهرستان طی چند سال اخیر بوده است و طی 2 سال گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا سریع‌تر واحدها به متقاضیان واگذار شود.

سید مجید پوراحمدی ضمن تقدیر از مسئولین شهرستان که به نوعی با پروژه مسکن مهر خوانسار مرتبط بوده‌اند، افزود: طی نشست‌ها و جلسات مکرری که با مسئولین شهرستان اعم از اعضای شورای تأمین شهرستان، شهرداری، شورای اسلامی شهر و مدیران عامل تعاونی‌های مسکن مهر و برای تسریع در روند اجرای پروژه مسکن مهر انجام شد تصمیم بر این گرفته شد اسکان متقاضیان همزمان با اتمام و تکمیل سایر مراحل پروژه انجام شود.

وی افزود: پیمانکار پروژه نیز طی 20 روز آینده جهت تکمیل محوطه‌سازی قول مساعد داده است، هم چنین جهت آسفالت محوطه نیز اعتبارات مناسبی جذب شده است از جمله در یک مورد طی سفر محرابیان وزیر دولت دهم به استان اعتباری بالغ بر 300 الی 400 میلیون تومان جذب شده است.

فرماندار خوانسار گفت: تا اسکان کامل این تعداد از واحدهای واگذار شده کار تکمیل سپتینگ نیز انجام خواهد شد.

پوراحمدی اظهار امیدواری نمود که با واگذاری و تحویل واحدهای مسکن مهر روند اجاره بها و مسکن در شهرستان رو به بهبودی رفته و تأثیرات مثبتی بر بازار مسکن در خوانسار داشته باشد.

گفتنی است: طی این مراسم حبیب الهی مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر خوانسار قول مساعد داد که تا پایان شهریور سال 93 تعداد 350 واحد از مسکن مهر خوانسار قابل سکونت و تحویل به متقاضیان باشد.

در این مراسم کلید یکی از واحدهای مسکن مهر خوانسار به صورت نمادین به یکی از متقاضیان تحویل داده شد و مسئولین نیز ضمن حضور در محل پروژه مسکن مهر یکی از واحدهای این پروژه را به صورت نمادین به یکی از متقاضیان تحویل دادند.

Go to TOP