چاپ خبــر

گودرزي: سهم بيشتري از اعتبارات به ورزش اصفهان اختصاص مي‌دهيم

وزير ورزش و جوانان گفت: اين قول را مي‌دهيم كه با توجه به محدوديت‌هاي مالي سهم بيشتر از اعتبارات به ورزش استان اصفهان اختصاص پيدا كند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایمنا، دكتر محمود گودرزي در نشست وزير ورزش و جوانان با روساي و نواب روساي هيات‌هاي ورزشي استان اصفهان كه از ساعت ۱۵ امروز دوشنبه در تالار افتخارات اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: ورزش به عنوان يك عنصر مشروع، مطلوب و سلامت بخش مطرح است اما نقيصه بزرگ اين عنصر در كشور ما امروز كمبود منابع مالي و محدوديت‌هاي اعتباري است.

وي افزود: در عملكرد خود، شاهد دو مفهوم هستيم نخست وظيفه و دوم رسالت. رسالت مفهومي معنوي دارد و فراتر از وظيفه است به اين معني كه بدون دستمزد مالي وظيفه اي را به انجام برسانيم. در ميان اهالي ورزش نيز مي‌بينيم اكثر كساني كه سينه سوخته ورزش هستند مصداق همين مورد دوم به شمار مي‌روند كه جاي قدرداني دارد.
وزير ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هاي خود تصريح كرد: به دنبال محكوم كردن گذشتگان نيستيم اما بايد بگوييم گاهي اوقات اقداماتي انجام مي‌دهيم كه اثراتش تا سال‌ها باقي مي‌ماند. يكي از اين اشكالات كه در ورزش اصفهان شاهد آن بوده ايم مديريت هاي تحميلي هستند. يعني در ورزش اين استان گاهي مديريي را انتخاب كرده اند كه يا از جنس ورزش نبوده و يا مديري حضور داشته كه در حد و اندازه هاي اين پست نبوده است.

وي بيان كرد: مشكل ديگري كه در ورزش شاهد آن هستيم استفاده از منابع است. در ايران بر خلاف كشورهايي مانند ژاپن با فروش اموال به دنبال جذب درآمد و توليد ثروت هستيم كه اين اشتباه است در حالي كه اگر اعتماد به نفس انجام اقدامات صحيح و بزرگ را داشته باشيم امكان بسيج منابع نيز فراهم مي‌شود.

گودرزي تصريح كرد: ورزش هم جزئي از تعليم و تربيت است و دولت موظف به تعليم و تربيت رايگان براي جامعه مي‌باشد اما مشكلاتي كه از آن صحبت كرديم باعث شده تا انديشه صحيح در تدوينراهبردهاي كلان در اين خصوص نداشته باشيم و به ضعف كنوني در امر ورزش دچار شويم.

وزير ورزش و وجوانان گفت: اشتباه مديران قبل اين بود كه هرجا رفتند كلنگ زدند و قصد داشتند يك مجموعه ورزشي جديد را احداث كنند اما ميلگردهاي آن زائده اي شد قلب و روح و روان شهروندان.

وي افزود: شايد برخي بگويند من ضد فوتبال هستم اما اين صحبت صحيح نيست. من ضد فوتبال نيستم و فقط از فوتبال آلوده دلخور هستم. آنقدر آدم هاي آويزان و هيچ كاره در اين فوتبال وارد شدند و به دنبال كسب منافع براي خود بودند كه چهره ورزش را كثيف كردند.

گودرزي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به ايجاد توازن در ميان تمامي مولفه هاي ورزشي اشاره كرد و گفت: بايد هزينه ها در حوزه هاي همگاني، قهرماني و حرفه اي متوازن انجام شود تا راهبرد ما شكل صحيحي به خود بگيرد.
وي خاطرنشان كرد: اشتباه چند سال اخير مديران در استان‌ها و همچنين استان اصفهان اين بوده كه بگويند زير ساخت فراهم نيست. آيا سال‌هاي پيش كه زيرساخت‌ها به اندازه امروز نيز نبود موفقيتي در بحث قهرماني به دست نمي آمد؟

وزير ورزش گفت: معتقديم نبض ورزش در هيات‌ها و باشگاهها مي‌زند و ورزش آنجا بايد رشد كند اما اين قول را مي‌دهيم كه سهم بيشتري به اعتبارات ورزش استان اصفهان اختصاص بدهيم.
پيش از صحبت هاي وزير ورزش و جوانان، اسدي رئيس سازمان بسيج ورزشكاران و رئيس هيات ورزش روستايي و بازي‌هاي بومي محلي، ابرقويي نژاد رئيس هيات فوتبال، مي آبادي رئيس هيات هندبال، پرورش رئيس هيات بدنسازي و شاكري فرد مسئول كارگروه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان دغدغه هاي حوزه كاري خود را بيان كردند.

Go to TOP