چاپ خبــر

آغاز صادرات بنزین از سال 94

معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات راه اندازی 4 طرح جدید پالایشگاهی از تولید اولین بنزین با استاندارد یورو پنج اتحادیه اروپا در پالایشگاه بندرعباس خبر داد و اعلام کرد: از سال آینده با راه اندازی طرح های جدید بنزین سازی علاوه بر توقف واردات ایران به صادرکننده این فرآورده نفتی تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، یکی از مهمترین طرح‌های در دست اجرای بنزین سازی ایران، مجتمع بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس بوده که با بهره برداری از آن 14 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل کشور افزوده می‌شود.

این مجتمع از ظرفیت تولید روزانه 2.5 میلیون لیتر بنزین معمولی و 3.5 میلیون لیتر بنزین سوپر با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار است.

عباس کاظمی در حاشیه بازدید از طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس با اشاره به صدور دستوراتی به منظور تسریع در روند اجرایی این پروژه بنزینی، گفت: هم اکنون این پروژه بنزین سازی از پیشرفت حدود 90 درصدی برخوردار بوده که با بهره‌برداری از آن امکان تولید فرآورده‌های نفتی با استاندارد حتی یورو پنج اتحادیه اروپا فراهم می شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به تامین کامل تمامی کالا و تجهیزات این پروژه پالایشگاهی، تصریح کرد: هم اکنون امکان طراحی و تولید داخلی برخی از تجهیزات این طرح بنزین سازی همچون تلمبه های پالایشگاهی توسط سازندگان ایرانی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در شرایط فعلی سیاست کلان دولت خودکفایی کشور از واردات خارجی بنزین است، بیان کرد: طرح‌های افزایش ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه اصفهان و آبادان تا پاییز امسال به بهره برداری می رسد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش نفتی از راه اندازی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس تا اوایل سال آینده خبر داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه امکان توقف واردات بنزین فراهم می شود و کشور به خودکفایی می رسد.

کاظمی با اشاره به روند ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس هم توضیح داد: این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور بوده که با بهره برداری از آن بنزین مازاد تولید داخل به خارج کشور صادر می شود.

معاون وزیر نفت افزود: با تکمیل طرح های بهبود کیفیت طرح های پالایشگاهی در دست اجرا تا اواسط سال 94، بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار در 8 کلانشهر کشور و پس از آن در دیگر شهرها توزیع می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش نفتی در پایان خاطرنشان کرد : تولید و استفاده از فرآورده های نفتی با استاندارد یورو4 و 5 از برنامه های ملی است و همه پالایشگاهها از جمله پالایشگاه تهران و تبریز باید تولیدات خود را کیفی سازی کنند.

Go to TOP