چاپ خبــر

برداشت دانه های روغنی در استان اصفهان آغاز شد

برداشت ذرت، گلرنگ و کلزا از مزارع استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، کشت ذرت از اواسط اردیبهشت در شهرستانهای فریدن، چادگان و فریدونشهر شروع و تا اوایل مرداد در سایر شهرستانها ادامه یافت.

از سطح فوق حدود 18 هزار و 500 هکتار به منظور برداشت ذرت سیلویی و یکهزار و 500 هکتار به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته است.

بر اساس گزارش مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، حدود 650 تن بذر هیبرید ذرت ارقام 704،640،540 و ماکسیما بین کشاورزان توزیع شد.

پیش بینی می شود از سطح زیر کشت بیش از یک میلیون تن ذرت سیلویی و ده هزارتن ذرت دانه ای برداشت شود.

بر اساس این گزارش، نیاز بخش دام استان به ذرت سیلویی سالانه حدود یک میلیون و 600 هزارتن و به ذرت دانه ای حدود 800 هزارتن اعلام شده است.

**کشت 1300 هکتار دانه روغنی گلرنگ در اصفهان

در سال زراعی 93 ، 92 یکهزار و 300 هکتار از مزارع شهرستان های آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، سمیرم، مبارکه و لنجان زیر به کشت دانه روغنی گلرنگ اختصاص پیدا کرد.

از این سطح تاکنون بیش از یکهزار و 100 تن دانه گلرنگ از قرار هر کیلو 18 هزار و 500 ریال در قالب خرید تضمینی خریداری شده است.

خرید محصول همچنان توسط مراکز خرید در شهرستانهای اردستان، اصفهان، برخوارو مبارکه ادامه دارد.

همچنین تاکنون حدود 600 تن دانه روغنی کلزا از سطح 330 هکتار مزارع استان برداشت شده که بیش از 200 تن آن به کارخانه های روغن کشی انتقال یافته است.

برای سال زراعی آینده در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه زراعی کلزا با سه برابر افزایش در سطح به یکهزار و 500 هکتار به شهرستانها ابلاغ شد.

از 569 هزار و 957 هزار هکتار اراضی مورد بهره برداری در بخش کشاورزی استان اصفهان حدود 349 هزار و 401هکتار معادل 61 درصد به کشت محصولات زراعی آبی و دیم تخصیص می یابد.

میزان تولید انواع محصولات زراعی از این سطح برابر چهار میلیون و 400 هزار تن است.

استان اصفهان در تولید گلرنگ، ذرت علوفه ای، پیاز، جو، سیب زمینی به ترتیب رتبه های اول، دوم ، دوم، سوم و سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

Go to TOP