چاپ خبــر
«ان بی سی نیوز»:

2 هزار تفنگدار دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای مدیترانه به حال آماده باش درآمدند

شبکه تلویزیونی’ان بی سی نیوز’ اعلام کرد،آمریکا از بیم تهدیدهای بالقوه در آستانه انتشار گزارشی در مورد نحوه شکنجه مظنونان توسط ماموران سازمان اطلاعات مرکزی این کشور ‘سیا’،2 هزار تفنگدار دریایی خود را در خلیج فارس و دریای مدیترانه و اطراف آن به حال آماده باش درآورد.

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا، این شبکه تلویزیونی افزوده است: 2 هزار تفنگدار دریایی آمریکا به عنوان اقدامی پیشگیرانه در آستانه انتشار گزارش کمیته اطلاعات مجلس سنا در مورد شیوه های شکنجه مظنونان به فعالیت های خرابکارانه و تروریستی توسط سیا، به حال آماده باش درآمدند.

این منبع اضافه کرد ، در واکنش احتمالی به تهدیدهای بالقوه ناشی از انتشار گزارش سنا، تدابیر امنیتی در مراکز سیاسی، اقتصادی و پایگاه های آمریکا در مناطق مختلف جهان بویژه در منطقه خلیج فارس نیز به شدت افزایش یافته است.

نیروی دریایی آمریکا چند فروند کشتی آبی – خاکی حامل تفنگداران دریایی در خلیج فارس و خلیج عدن مستقر کرده است.

همچنین تفنگداران دریایی آمریکا در یک پایگاه زمینی در سواحل مدیترانه استقرار دارند.

این نیروها عمدتا برای محافظت از سفارتخانه های آمریکا، به طور ثابت در این مناطق حضور دارند.

مقام های آمریکا که در این کشور با ناآرامی های جدی از اعتراضات مردمی نسبت به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان مواجه هستند،بیم آن دارند که انتشار گزارش ‘سنا’ از شیوه های شکنجه مظنونان توسط ماموران «سیا» در زندان های مخفی امریکا در اروپا و آسیا به بروز واکنش هایی در خارج از مرزهای این کشور منجر شود.

سنای آمریکا قرار است امروز (سه شنبه) گزارش 480 صفحه ای در مورد روش های شکنجه جاسوسان و نیروهای امنیتی سیا منتشر کند که تنها خلاصه ای از تحقیقات جامع تر و شش هزار صفحه ای است که تاکنون علنی نشده است.

آمریکا از زمان کشته شدن «مایکل براون» نوجوان 18 ساله سیاهپوست آمریکایی در اوایل ماه اوت (مرداد ماه) در شهرستان فرگوسن ایالت میسوری توسط «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست و تبرئه وی توسط هیات منصفه ایالت سنت لوئیس، روزهای ناآرامی را تجربه می کند.

Go to TOP