چاپ خبــر
نماینده مردم فریدنٰ، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت:

مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی را نمی‌پذیرد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در مبارزه علیه فساد افراد، اشخاص یا گروه ها ملاک نیستند بلکه ملاک عمل عدالت و احقاق حقی است که مردم به دنبال آن هستند و نظام و حاکمیت نیز وظیفه دارد زمینه های احقاق این حق ملزم را برای آنها فراهم کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، محمد علی اسفنانی با اشاره به رویکرد مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: دغدغه رهبری در این خصوص دغدغه مردم کشور، جامعه و توقع آنها از نظام و حاکمیت است. این که گاه گاه صدای کشف یک مفسد جدید اقتصادی در بخش‌ها و اجزای حکومتی کشور بلند می‌شود نه تنها به اعتبار نظام جمهوری اسلامی آسیب می‌زند، بلکه امنیت اقتصادی و  سرمایه گذاری را نیز به چالش می‌کشاند.

وی افزود: رایزنی سران قوا برای ریشه کن کردن فساد در جامعه تاکنون به نتیجه قابل قبول و ملموسی نرسیده است به طوریکه نه تنها آثار و برکاتی از آن دیده نشده بلکه فساد همچنان در کشور دیده می‌شود به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری در پیام خود به همایش اخیر سران سه قوه اعلام داشته‌اند که به حرف بسنده نشود و با اجلاس یا بدون اجلاس باید کار در کشور دیده شود و نتیجه حاصل آید.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی را نمی‌پذیرد، گفت: در مبارزه علیه فساد افراد، اشخاص یا گروه‌ها ملاک نیستند بلکه ملاک عمل، عدالت و احقاق حقی است که مردم به دنبال آن هستند و نظام و حاکمیت نیز وظیفه دارد زمینه‌های احقاق این حق ملزم را برای آنها فراهم کند.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث مفاسد همواره افراد تقصیر را به گردن دیگران انداخته‌اند، ادامه داد: در گذشته دولت‌هایی که ادعای پاکی می‌کردند نه تنها دچار فسادهای قابل توجهی شدند بلکه تقصیر را باز هم به گردن دیگران و گذشتگان پیش از خود انداخته‌اند. برخی دولت‌ها در ابتدا ادعای مبارزه با انواع مفاسد موجود در کشور را داشته‌اند اما در ادامه مانع مبارزه اصولی و جدی با آن شده‌اند.

وی درباره منشآ بروز فساد در جامعه خاطر نشان کرد: فساد درست از جایی شروع می‌شود که افراد پیرو مسیر فساد حاشیه امنی را برای خود ایجاد می‌کنند و یا خود را مصون از مجاری نظارتی مرسوم در کشور می‌بینند و یا با ایجاد ارتباط با رده‌های بالای مجموعه‌های خود به تبانی‌های غیر قابل جبرانی دست می‌زنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عدم نظارت درست بر بدنه قوه مجریه را عامل اصلی اشاعه فساد در جامعه دانست و تصریح کرد: برای مبارزه با فساد باید گام‌های عملی و جدی برداشته شود. نظارت‌ها قوی و به روز شود و درآمد بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به شکلی جدی مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و بویین میاندشت درباره نقش مجلس در جلوگیری از فساد گفت: مجلس شورای اسلامی هم در بخش نظارتی می‌تواند در پیشگیری از فساد تلاش کند و هم در حسن اجرای قوانین موثر واقع شود به طوریکه نمایندگان خانه ملت این توانایی را دارند که در صورت بروز هر گونه مفسده مراتب را به کمیسیون اصل 90 و دیوان محاسبات ارجاع دهند.

وی عملکرد نمایندگان مجلس را در برابر مفاسد اقتصادی خوب ندانست و ادامه داد: بدعتی که در مجلس برای نمایندگان گذاشته شده اجازه نمی‌دهد که آنها با فساد به درستی و آن گونه که باید مبارزه کنند. نمایندگان از یک سو درگیر مسائل حوزه‌های انتخابیه خود هستند و از سوی دیگر خود را درگیر مسائل مربوط به عزل و نصب‌های کاملآ اجرایی کرده‌اند و مجموعه این اتفاقات باعث شده که نماینده مجلس به فردی تبدیل شود که مجبور است در هر بخشی کارهای روی زمین مانده را انجام دهد.

 

  1. حسن گفت:

    قربونش برم ایشان هم یاد گرفته در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری فقط صحبتهای ایشان را تکرار کنند.

  2. آقای اسفنانی از فریدونشهر چادگان و داران چه خبر

  3. حالا یکی بگه فساد چه ربطی به فریدن و فریدونشهر دارد اصلا پولی به این نقاط داده میشود که فساد در ان دیده شود .فرامین رهبری احتیاج به تفسیر ندارد بلکه محتاج عمل به ان از طرف مسولان و مدیران نظام است .پس خواهشنا به اصل کار بپردازید ….

Go to TOP