چاپ خبــر
توسط دولت آل خلیفه

سرکوب خونین تظاهرات معترضان به بازداشت شیخ علی سلمان + تصاویر

دهها تن از مردم انقلابی بحرین که در اعتراض به بازداشت دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق تظاهرات کردند در حمله مزدوران آل خلیفه زخمی شدند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ابنا، نظامیان رژیم آل خلیفه به تظاهرات‌کنندگان مخالف بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق با گلوله‌های پلاستیکی و ساچمه‌ای و گاز اشک آور حمله کردند.

در این حمله تعدادی از تظاهرات‌کنندگان زخمی شدند که در بین آنها یکی از رهبران الوفاق نیز حضور دارد.

جمعیت الوفاق اعلام کرد مزدوران آل خلیفه که عمدتا غیر بحرینی بودند به شکلی ددمنشانه به تظاهرکنندگان مسالمت جو در منطقه البلاد القدیم منامه که مرکز اصلی اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان است، حمله کردند.

براساس این گزارش یک فرد مسن بر اثر اصابت گاز اشک آور به صورت و یکی از رهبران الوفاق به خاطر اصابت گلوله ساچمه‌ای به شدت زخمی شد.

مردم علی رغم استفاده آل خلیفه از تجهیزات نظامی در منطقه البلاد القدیم که منزل شیخ سلمان در آن قرار دارد باقی مانده و به تمدید ۱۵ روزه بازداشت وی معترضند.

هیئت دفاع از دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد به شیخ علی سلمان که دوره بازداشت وی ۱۵ روز دیگر تمدید شده است اجازه داده نشده تا از اوراق پرونده آگاهی پیدا کند.

این هیئت افزود دادستانی بحرین حقایق را وارونه جلوه می‌دهد و هیچگونه اتهامی علیه شیخ علی سلمان ثابت نشده است.

جلیله السید یکی از اعضای هیئت دفاع از شیخ علی سلمان گفت: تلاش می‌شود تا اتهام‌هایی به شیخ علی سلمان چسبانده شود اما این اتهام‌ها پایه و اساسی ندارد. دادستانی بحرین خود اذعان کرده است که دلایلی که علیه شیخ علی سلمان وجود دارد منحصر به سخنرانی‌ها و اظهارات وی می‌شود. بسیار خوب سخنرانی‌ها و اظهارات شیخ علی سلمان موجود است می‌توان با مراجعه به آن‌ها دید که آیا این اتهام‌ها صحت دارد یا خیر. از این رو نیازی نیست که دولت برای کشف اینکه شیخ علی سلمان در سخنرانی‌هایش تشویق به سرنگونی نظام حاکم کرده است یکی دو سالی تحقیق کرد.

شیخ علی سلمان ۷ دی، دو روز پس از انتخاب شدن به عنوان دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق دستگیر شد. مدت بازداشت وی روز دوشنبه برای ۱۵ روز دیگر تمدید شد تا تحقیقات و بازجویی درباره اتهام‌های او از جمله تلاش برای تغییر رژیم ادامه یابد.

اتحادیه اروپا هشدار داده است بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق شرایط شکننده سیاسی و امنیتی بحرین را بد‌تر می‌کند. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز آزادی شیخ علی سلمان را خواستار شده است.

Go to TOP