چاپ خبــر
یک گزارش حاشیه‌ای:

در بازدید دیروز مدیرکل از روستاهای فریدونشهر چه گذشت؟

دیدار دیروز مدیر کل امور روستایی استانداری اصفهان از مراکز روستایی شهرستان فریدونشهر با حواشی خاصی همراه بود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، ساعت 7:30 صبح عیسی بهمنی، مدیر کل امور روستایی استانداری، در فرمانداری فریدونشهر حاضر شد که می توان فهمید این مدیر کل حداقل ساعت 5 صبح از خواب برخاسته بود که توانسته بود ساعت 7:30 خودش را به فریدونشهر برساند. هیأت همراه وی عبارت بودند از: مدیرکل شرکت‌های تعاونی دهیاری‌‌های استان و یک راننده. هیأت مسئولان روستایی بعد از صرف صبحانه بدون فوت وقت به همراه غلامرضا یسلیانی، سرپرست فرمانداری فریدونشهر، گشتاسب مری، بخشدار فریدونشهر، علی علوی نژاد، رئیس آموزش و پرورش فریدونشهر و ستار شیرازی، مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان، به سمت ماشین‌ها حرکت کردند تا یک روز کاملاً روستایی را برای فریدونشهر رقم بزنند.

مقصد اوّل دبیرستان شبانه روزی پسرانه آزادگان بود. ابتدا علوی نژاد، معرفی کوتاهی کرد و بعد مدیرکل امور روستایی استانداری به سخنرانی پرداخت و از روستازاده بودن و سختی‌های دوران کودکی و دانش آموزی خود سخن گفت و اظهار داشت مدیر مدرسه هم بوده است. سپس علی دولتی، مدیر شبانه روزی آزادگان، افسار سخن را به دست گرفت و از کسانی سخن گفت که روزی در همین دبیرستان شبانه روزی درس خوانده‌اند واکنون به مدارج بالایی دست پیدا کرده‌اند. سپس مسئولان استان و شهر و مدرسه به دفتر مدیر مدرسه رفتند تا درددل‌های مسئولان مدرسه در مورد بودجه‌ی ناچیز مدرسه برای تهیه خوراک دانش آموزان و فرسودگی سیستم گرمایشی مدرسه را بشنوند.

مقصد بعدی دبیرستان شبانه روزی دخترانه‌ی الزهرا بود. مدرسه‌ای با 110 دانش آموز که از روستاهای مختلف برای تحصیل به این جا آمده بودند. دانش آموزان در نمازخانه جمع بودند. کمی رئیس آموزش و پرورش بر اسب سخن تاخت و کمی هم مدیر کل. سپس همه‌ی دانش آموزان سرودی را به صورت دسته جمعی خواندند که هماهنگی و زیبایی سرود حظّ هیأت بازدیدکننده را برانگیخت. هیأت بازدیدکننده به دفتر مدیر مدرسه رفتند و از مشکلات مدرسه شبانه روزی شنیدند. از 2 کیلو گوشت برای خورشت قورمه سبزی 110 نفر و از طبخ فقط 6 مرغ برای وعده‌ی غذایی 110 نفر سخن شنیدند. مدیر مدرسه متذکر شد به علّت عدم توانایی مالی مدرسه تغذیه دانش آموزان بسیار ضعیف است که باعث کاهش گیرایی دانش آموزان نیز گشته است. وی ضمناَ از نبود شادابی به علّت کمبود امکانات صحبت کرد که مدیر کل وعده‌ی میز تنیس را برای شاداب سازی فضای دبیرستان به مدیر مدرسه داد و مدیر آموزش و پرورش هم از مسئولان مدرسه خواست تعداد مرغ طبخ شده برای وعده‌ی غذایی دانش آموزان را به 15 مرغ افزایش دهند. بازدید از خوابگاه دانش آموزان آخرین برنامه مسئولین در دبیرستان الزهرا بود.

شرکت در مراسم افتتاحیه‌ی المپیاد ورزشی دانش آموزان روستایی فریدونشهر که به همت کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش تدارک دیده شده بود، برنامه‌ی بعدی مدیرکل بود. این مراسم که در مدرسه شبانه روزی بعثت روستای سیبک برگزار می‌شد با قرائت قرآن کریم و بالا بردن پرچم ایران توسط گارد پرچم آغاز شد. اوج مراسم رژه دانش آموزان قد و نیم قد روی زمین یخ زده و برفی از جلو جایگاه همراه با یک موزیک هیجان انگیز بود که نشاط خاصی به حال و روز مسئولان داد.

مسیر بعدی به سمت روستای خویگان علیا بود. مدیر کل و همراهان ابتدا در دهیاری روستا حاضر شدند و گزارش و مشکلات روستا را از زبان دهدار روستا شنیدند بعد برای عرض تبریک سال نو میلادی به کلیسای مریم مقدس رفتند. در آنجا مورد استقبال شدید «آناهید» مسئول کلیسا قرار گرفتند. آناهید درباره کلیسا، ارمنی‌ها، مسیحیت و مشکلاتشان توضیح داد. این ارمنی ساکن خویگان خطاب به مدیر کل امور روستایی استانداری اصفهان گفت: فرهنگ روستا پایه تمدن است لذا به روستاها برسید. وی از قدمت و ارزش تاریخی کلیسا گفت و خواستار کمک نقدی برای کلیسا شد. مدیرکل هم به دهدار روستا دستور داد اطراف کلیسا را درخت کاج بکارند. سپس آناهید از همگی خواست تا در کلیسا برای تحقق آرزوهایشان شمع روشن کند؛ برای ایجاد صلح در جهان، برای اقتدار ارتش و… و مدیرکل و همراهان هر یک به روشن کردن شمع پرداختند. سپس آناهید از همگی پذیرایی کرد و هدایایی به رسم یادبود به مدیر کل و مسئولان شهرستان داد. در ادامه مسئولان به دیدار از یک خانواده‌ی ارمنی دیگر در روستا رفتند و سال نو میلادی و عید کریسمس را به آن ها تبریک گفتند.

برنامه‌ی دیگر هیأت بازدیدکننده استانی که بیشتر برای دریافت مشکلات آمده بودند نه برای گرفتن گزارش، شرکت در مراسم افتتاح غسالخانه‌ی روستای میلاگرد بود. ورودی روستا مزیّن شده بود به تصاویر زیبایی از شهدای شهر. نزدیک مسجد روستا چند خانم روستایی با اسپند منتظر بودند که البته چون ماشین مدیرکل جلوتر ایستاد از استشمام بوی اسفند محروم ماند. مردم روستا به همراه امام جمعه‌ی فریدونشهر و جمعی از مسئولان شهری از ساعت 11 صبح منتظر آمدن مدیرکل بوده‌اند و مدیرکل ساعت 12:45 در آن جا حاضر شد که البته حجت الاسلام بن علی امام جماعت روستا، این معطلی مردم را به سمع مدیرکل رساند. بعد از خیرمقدم و بیان مشکلات روستا توسط حجت الاسلام بن علی، که طلبه‌ای اهل کاشان است، حجت الاسلام اباصلت غفاری، امام جمعه‌ی فریدونشهر، برای مردم صحبت کرد و بعد از آن نوبت مدیر کل شد تا نوک پیکان توجه قرار گیرد. بعد از اتمام سخنان مدیرکل، جمع مسجد برای افتتاح غسالخانه به سمت گلزار شهدای روستا که در بیرون از روستا واقع شده بود رفتند. ماشین‌ها غوطه ور در گل و لای به آن‌جا رسیدند. به خواست امام جمعه، غسالخانه به دست یک مادر شهید افتتاح شد. روستا 5 شهید دارد که 4 شهید آن ارمنی و در اصفهان مدفونند. جالب توجه است که ارامنه در کلّ ایران 80 شهید داده‌اند که 4 تنشان از این روستا هستند. افتتاحیه هم با صرف نهار در خانه عالم روستا به پایان رسید و مسئولین از روستا خارج شدند.

روستای دهسور آخرین مقصد بازدیدکنندگان بود که در آن جا دهیار روستا و ساکنین به بیان مشکلاتشان پرداختند و مدیرکل هم قول مساعدت داد. یک روستایی دهسوری نزد مدیر کل، سخنی را از قول حجت الاسلام محسن قرائتی، معلم «درس‌هایی از قرآن»، گفت: هر گاه دیدید مسئولی از شهر یا روستایتان عبور کرد و بی نشاط بود رهایش کنید ولی اگر دیدید بشاش و بانشاط است مشکلتان را به او بگویید. وی گفت به همین خاطر می خواهیم مشکلمان را به شما بگوییم. که موجب خنده‌ی جمع و عنایت مدیرکل شد. مدیرکل ضمن تشکر از مسئولین و خبرنگارانی که او را همراهی کردند با همگی خداحافظی و به سمت اصفهان به راه افتادند.

گزارش تصویری این بازدید را این جا ببینید

  1. نمایشنامه خوبی اجرا کرده‌اید!

  2. با سلام تعداد 6 تا 7 عدد مرغ توسط اینجانب بازگویی شد که لازم است شهروندان و مسئولین بدانند
    که هفت عدد مرغ برای 120نفرنه 110 نفر به صورت خواراک مرغ می باشد در صورتی که هر شهروند 1عدد مرغ را برای 4 نفر آماده می کنند همراه با برنج ومخلفات سوال من این است جناب آقای علوی نژاد آیا دو مرغ 1600 گرمی منجمد برزیلی برای 21 نفر کافی است در ضمن من به آقای یسلیانی و آقای مری گوشزد کردم که در روز قیامت این دانش آموزان جلو شما را می گیرند آموزشگاهی که شاید دو هفته یک بار فقط یک عدد پرتغال یا نارنگی سهمیه آنهاست و ماکارانی چی که اونم با سویا درست بشه اینها حرف دل من است که دارم میبینم در همایش توسعه پایدار پنج نوع غذا چهار نوع نوشیدنی و سه نوع سالاد جلو مهمانان گذاشته شده بود در پایان چه بگویم که ناگفتنم بهتر است

  3. با سلام
    به امید اینکه سرانه های واریزی بیشتر شود تا ما هم بتوانیم به این دانش آموزان خدمت رسانی کنیم و وضعیت تغدیه آنها را بهبود بخشیم تا عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشند

    • به آقای علوی نژادی که هرجا میکروفون می بینه * می گفتین شما که منتسب به نماینده هستین و منتصب این طیف بسم ا… تا چه داری ز مردی نشان . راستی نماینده را هر وقت تو مجلس گمش می کنیم تو آموزش و پرورش پیداش می شه زمان آقای تواضعی کجا بودن ایشون ( تواضعی )مشکلات نداشتن یعنی تا این حد بله ، یا بحث * ؟

Go to TOP