چاپ خبــر
در آستانه‌ی یک حماسه‌ی دیگر؛

دعوت نماینده، امام جمعه و فرمانداری فریدونشهر برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت مسئولین، نهادها و گروه‌ها برای شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن فریدونشهر چادگان و بوئین میاندشت، حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، غلامرضا یسلیانی، فرماندار فریدونشهر، سرهنگ دوم پاسدار حسنعلی نرگسیان، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه فریدونشهر، روحانیت و سازمان‌های مردم نهاد فریدونشهر در پیام‌های جداگانه‌ای مردم را به شرکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن امسال دعوت کردند.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در سخنرانی دو روز پیش خود در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی فرمودند:

«مسئول آمریکایی همین چند روز قبل از این میگوید که ایرانی‌ها گیر افتاده‌اند؛ ایرانی‌ها در قضایای هسته‌ای، با دستِ بسته پشت میز مذاکره حاضر میشوند. خب، این خطای محاسباتی است؛ ایرانی‌ها گیر نیفتاده‌اند، حالا شما در 22 بهمن ان‌شاءالله خواهید دید ملّت ایران چه خواهد کرد و چه حضوری خواهد داشت؛ آن‌وقت معلوم میشود که آیا دست ملّت ایران بسته است؟»

ولی امر مسلمین جهان در ادامه سخنانشان درباره منطقی بودن انقلاب اسلامی فرمودند:

«طرف ایرانی، برخی از کارهایی که میتوانست او را به توافق نزدیک کند انجام داده است. کارهای متعدّدی را انجام داده: گسترش و توسعه‌ی ماشین‌های غنی‌سازی را متوقّف کرده، خب این را لازم دانستند که یک برهه‌ای متوقّف کنند؛ تولید اورانیوم بیست درصد را – که یک کار بسیار بزرگی است رسیدن به دانش و فنّاوری بیست درصد، کار بسیار بزرگی بود؛ این را کسانی که اهل فنّند میدانند که رسیدن از پنج درصد به بیست درصد، اهمّیتش خیلی بیشتر است از رسیدن از بیست درصد به بالا؛ این کار بزرگ را جوانان ما و فنّاوران متعهّد ما انجام دادند – متوقّف کردند، اقتضای مذاکره این بود که متوقّف بکنند؛ کارخانه‌ی اراک را که یکی از کارهای بسیار بزرگ و مهمّ فنّاوری و یک هنر بزرگ فنّاوری است، فعلا متوقّف کرده‌اند؛ فردو را که یکی از برترین ابتکارهایی است که نیروهای ما و عناصر داخلی ما آن را برای امنیت دستگاه‌های سانتریفیوژ ما توانستند تأمین بکنند و تضمین بکنند، فعلا متوقّف کرده‌اند. این همه کارهای بزرگ انجام داده‌اند، طرف ایرانی بنابراین منطقی عمل کرده است، طبق منطق مذاکره عمل کرده است؛ طرف مقابل زیاده‌خواهی میکند، پررویی میکند، باج‌خواهی میکند»

ایشان در مورد توافق در مذاکرات فرمودند:

«من همین جا این را بگویم: اوّلا بنده با توافقی که بتواند انجام بگیرد موافقم؛ البتّه توافق بد نه. آمریکایی‌ها مکرّر تکرار میکنند و میگویند «ما معتقدیم که توافق نکردن، بهتر از توافق بد کردن است»؛ بله، ما هم همین عقیده را داریم؛ ما هم معتقدیم که توافق نکردن، بهتر است از توافق بد، توافقی که به ضرر منافع ملّی است، توافقی که موجب تحقیر ملّت بزرگ و با عظمت ایران است.
ثانیا این را هم همه بدانند: مسئولین ما و هیئت مذاکره‌[ کننده‌ی‌] ما و دولت ما همه‌ی تلاششان را دارند میکنند که حربه‌ی تحریم را از دست دشمن خارج کنند.»

امام خامنه‌ای همچنین در مورد حیله دشمن در مذاکرات فرمودند:

«این حرفی هم که حالا انسان می‌شنود که میگویند که «در یک برهه‌ای درباره‌ی اصول کلّی توافق کنیم، بعد درباره‌ی جزئیات»، این را هم بنده نمی‌پسندم؛ این را من نمی‌پسندم. با تجربه‌ای که از رفتارهای طرف مقابل داریم، احساس میکنم که این وسیله‌ای خواهد شد برای بهانه‌گیری‌های پی‌درپی برسر جزئیات. اگر توافق میکنند، جزئیات و کلّیات و همه را در یک‌جلسه‌ی واحد تمام بکنند، امضا کنند. اینکه کّلیات را جداگانه توافق کنند، و بعد بر اساس آن کلّیات – که یک‌چیزهای مبهمی است، تفسیرپذیر است، تحلیل‌پذیر است – بروند سراغ جزئیات، نه، این منطقی نیست.»

  1. میدونید الان 5 روز فریدونشهر شیر نیومده اونم در ایام دهه فجر بیچاره بچه هایی که باید شیر با مواد نگهدارنده بخورند در ضمن 124 هم پاسخگو نبود

Go to TOP