چاپ خبــر

شهید همت ۳۰ سال پیش گفت، با شیطان نمی شود مذاکره کرد/ تیم مذاکره کننده نباید خیال کند در مقابل یک ابرقدرت ایستاده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: رهبر معظم انقلاب نوید داده اند که قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت می نشاند.

به گزارش سایت تحیلی خبری پونه زار به نقل از شهرضانیوز، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به قول رهبر معظم انقلاب نمی شود در مذاکره به آمریکا اعتماد کرد شهید همت آن موقع این را گفت.
اسماعیل کوثری شامگاه یک شنبه و در آستانه سی و یکمین سالگرد شهادت حاج محمد ابراهیم همت در بیت الاصغر شهرضا با گرامی داشت یاد و خاطره شهید همت اظهار داشت: باعث افتخار است که بعد از گذشت ۳۱ سال از شهادت شهید همت در شهر زادگاه او حضور پیدا کنم و دقایقی با این شهید گفت و گو کنم و با وی عهد و پیمان ببندیم که ادامه دهنده راه او و شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه شهید حاج محمد ابراهیم همت یک معلم بود که قبل از انقلاب ساواک به دنبال او بود، گفت: شهید همت از مدرسه و شهر خود فراری بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و سیستان و بلوچستان رفت و در سیستان و بلوچستان به مردم محروم کمک می کرد و در زمانی که در کردستان کردها به نفع استکبار اقداماتی کرده بودند حاج همت به آنجا رفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه نخستین بار حاج ابراهیم را در سپاه کرمانشاه دیدم که کار فرهنگی می کرد و آرام و قرار نداشت، افزود: در عملیات محمد رسول الله حاج احمد متوسلیان از سمت مریوان و حاج همت از سمت پاوه حمله کردند و بعد از موفقیت در این عملیات مورد تشویق واقع شدند و به سفر حج فرستاده شدند.

وی با اشاره به نحوه تشکیل لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) افزود: در اثناى عملیات محمد رسول الله(ص) ، برادر محسن رضایى دیدارى از منطقه پاوه و مریوان داشتند و همین بازدید باعث آشنایى نزدیک ایشان با حاج همت و حاج احمد متوسلیان شد.

کوثری با بیان اینکه در این زمینه گفتگوهاى زیادى بین فرمانده کل سپاه و برادران حاج احمد متوسلیان و حاج همت انجام شد و این نخستین گام براى تشکیل تیپ در زمستان سال ۱۳۶۰ بود، بیان کرد: اسم تیپ را گذاشتیم تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) که این اسم اعتقاد ما را به مکتب و سنت رسول الله(ص) نشان مى دهد.

وی تصریح کرد: این نام یک زمینه قبلى داشت و آن عملیات محمد رسول الله (ص) بود که توسط ما در منطقه مریوان و پاوه در بیست و هفتم رجب عید مبعث رسول گرامى اسلام انجام شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در تاریخ ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۰ این یگان بعنوان تیپ ۲۷ محمد رسول الله صلوات الله علیه نام گذارى و فعالیت خود را در پادگان دو کوهه آغاز نمود.
وی افزود: تیپ ۲۷ حضرت محمدرسول الله صلوات الله علیه در هفدهم بهمن ۱۳۶۰ به فرماندهى «حاج احمد متوسلیان» به جرگه یگان هاى رزمى سپاه پیوست.
کوثری بیان کرد: دومین عملیاتى که تیپ ۲۷ محمدرسول الله صلوات الله علیه در آن حضور یافت، عملیات بیت المقدس بود که کمتر از یک ماه پس از عملیات فتح المبین طرح ریزى و اجرا شد.
وی بیان کرد: حساس ترین کاری که تیپ محمد رسول الله با لشکر ۲۱ حمزه انجام داد این بود که ۹۶۹ قبضه توپ صحرایی عراق را غنیمت گرفتند .
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه همت اخلاص، صداقت و با خدا خلوت کردن ویژگی های شهید همت بود، خاطرنشان کرد: خستگی در وجود شهید همت دیده نمی شد انگیزه الهی و ولایت مداری خستگی را در شهید همت خسته کرده بود.
وی با بیان اینکه شهید همت هیچ دوره نظامی ندیده بود بسیار مبتکر بود از درونش آنچنان خلاقیت می بارید که باعث تعجب دشمن شده بود، گفت: حاج ابراهیم سخنور بسیار قهاری بود شفاف صحبت می کرد و هرکس با او صحبت می کرد علاقه مند می شد تا آخر صحبت حضور داشته باشد.
کوثری با اشاره به اینکه موقعی که عملیات می شد خودش اول صبح نماز می خواند و روی خط کنار بچه ها می رفت، تصریح کرد: بهترین امکانات را برای رزمندگان خط مقدم می خواست و اگر جای دیگری می دید معترض می شد.

وی افزود: امام(ره) فرمودند، من خادم مردم هستم. رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما نوکر مردم هستیم و امروز مسئولان چه می گویند؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در زمان جنگ یک طرف تمام دنیا بودند و این طرف ما تنها بودیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمن قرار بگیرد به خاطر صداقت و اخلاص بود و اینچنین است که ما اینجا جمع می شویم که از آنها درس بگیریم که چکار کردند که بعد از ۳۰ سال نیاز داریم به شهید همت.

وی با اشاره به خاطرات شهید همت بیان کرد: در عملیات بیت المقدس به حاج همت گفتند قمقمه نداریم به خاطر اینکه در عملیات فتح المبین قبل از بیت المقدس ۲۰ هزار بسیجی آمده بودند و در عملیات بیت المقدس ۶۰ هزار بسیجی آمدند و تجهیزات و حتی خشاب نداشتیم.

کوثری اظهار کرد: شهید همت جانشین تیپ بود گفت عیبی ندارد قمقمه نداریم از اهواز گالن ۲۰ لیتری خرید و در آن یخ ریخت و گفت ببرید برای بچه ها، حاج همت نگفت بروید از بیگانه ها درخواست کنید و عملیات با موفقیت انجام شد و خرمشهر آزاد شد.

وی با بیان اینکه دشمن محاسبه کرده بود ۳ روزه خوزستان را از ایران بگیرد چرا که قبل از انقلاب ۸۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور بودند و همه چیز را درست محاسبه کرده بودند، تصریح کرد: دشمن دو عامل را حساب نکرده بودند یک عامل رهبری و دومین عامل مردم بودند که دشمن آنها را حساب نکرده بود و اگر می بینید در دفاع مقدس با کمترین امکانات بزرگ ترین افتخارات کسب می شود رهبری الهی و مردم ولایت مدار است که سبب این افتخارات شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت شهید همت افزود: دقیقا یک هفته قبل از شهادت شهید همت بنده زخمی شدم، به همین دلیل آن موقع بنده را به عقب برگرداندند.
وی گفت: یک هفته بعد حاج همت در جزیره شمالی شهید شدند، پیکرشان را به بیمارستان نجمیه تهران انتقال دادند و من آنجا با ایشان وداع کردم.
کوثری افزود: حاج همت به خواسته اش رسید و با خدا چنین معامله ای را کرد، شهادت نصیب همه کسی نمی شود.

وی با بیان اینکه همت می گوید ما تمام هستی را در طبق اخلاص گذاشتیم تا دشمنان جرأت نکنند به سرزمین ما تعرض کنند، گفت: آخرین جمله اش این بود که با چه کسی می رویم مذاکره می کنیم مگر می شود با شیطان مذاکره کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: به قول رهبر معظم انقلاب نمی شود در مذاکره به آمریکا اعتماد کرد شهید همت آن موقع این را گفت.

وی با تأکید بر اینکه شهدای ما رفتند تا ما با عزت و سربلندی زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: تورم، بیکاری، گرانی هست، در سال ۶۵ بیشتر از ۱۰۰ هزار بشکه نفت نمی توانستیم با قیمت ۸ دلار صادر کنیم، اما به بهترین نحو کشور را اداره می کردیم.

کوثری تصریح کرد: چرا به فرمان ولی امر مسلمین گوش نمی کنیم همه شهدا تأکید کردند که پشتیبان ولایت باشید و حالا می گوییم برویم مذاکره کنیم مذاکره باید با عزت باشد.
وی اظهار کرد: آمریکا القاعده و داعش را به نام اسلام درست کردند و به جان مسلمانان انداختند و مردم را به اسم اسلام به شهادت می رسانند و در فضای مجازی منتشر می کنند برای اینکه بگوینند مسلمانان وحشی هستند و اسلام این چنین وحشیانه مردم را می کشد.

داعش را درست کردند که قدرت بگیرد و به جان ما می اندازند به خاطر اینکه از اسلام ناب محمدی می ترسند از اسلامی که الگویش ائمه اطهار هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا از ما می خواهند که دقیق مسائل را دنبال کنیم که فریب نخوریم افزود: به لطف خدا و مقام معظم رهبری امنیت کامل در کشورمان برقرار است که باید شکرگذار آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه غیر از سیاست های مقام معظم رهبری هیچ راهی درست نیست و به بن بست می خورد،گفت: در اردیبهشت ماه امسال آمریکا، انگلیس و صهیونیست به داعش مجوز دادند که به عراق حمله کند و کشور خلیفه ای راه بیاندازند و بعد به ایران حمله کنند با تدابیر مقام معظم رهبری و با صحبت با آیت الله سیستانی که به هیچ وجه بین شیعه و سنی اختلافی نیست و آنها دروغ می گویند مردم عراق و ارتش به صحنه آمدند و ضربه سختی بر پیکره داعش زدند.

کوثری تصریح کرد: چون آمریکایی ها طرح شان توسط داعش به نتیجه نرسید وارد مذاکرات شدند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری تحریم ها باید یک جا برداشته شود و باید مذاکره یک جا نوشته شود .

وی بیان کرد: انرژی هسته ای حق مسلم مردم است و باید بر روی این موضوع پافشاری کنیم و یک جا تحریم ها برداشته شود، شهدا از ما می خواهند بدون رودربایستی حرف مان را بزنیم و در مقابل دشمن بایستیم و به آنها نگوییم هرچه شما می خواهید همان می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ بیش از ۲ هزار تانک و نفر بر ایران غنیمت گرفت و از ۳۴ کشور اسیر گرفیتم .
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت طلبی ترویج پیدا کرده و استکبار به وحشت افتاده ما جایگاه مان بسیار بالا است و تیم مذاکره کننده نباید خیال کند در مقابل یک ابرقدرت ایستاده است.
کوثری گفت: رهبر معظم انقلاب نوید داده اند که قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت می نشاند.

  1. شهید بزرگوار همت به اقتضای ان زمان گفته . زمانی که نمایندگان مجلس هم مثل مردم زندگی میکردند . حال اقای کوثری شما و همکاران مجلسی هم مانند مردم زندگی میکنید . شما بدهی . قسط . مریضداری مانند مردم دارید . و این حرفها را لازم نیست تحویل مردم دهید . رهبر عزیز تو صیه های خود را به تیم مذا کره کننده داده است وانها نیز مطیع امر رهبریند و شما دلواپسان . دلواپس جیبتان هستید.

Go to TOP