چاپ خبــر
با حضور معاون عمرانی استاندار؛

کلنگ‌زنی آب‌رسانی به مزارع خسارت دیده فریدونشهر و وحدت آباد از تونل چشمه لنگان

به دستور وزیر نیرو کلنگ پروژه انتقال آب به مزارع خسارت دیده فریدونشهر و وحدت آباد با حضور معاون عمرانی استاندار به زمین زده شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، 18 سال بعد از وارد شدن خسارت به 53 مزرعه شهرستان فریدونشهر بعد از احداث تونل چشمه لنگان، صدای کلنگ طرح انتقال آب از دریاچه سد چشمه لنگان تا مزارع خسارت دیده فریدونشهر به صدا درآمد.

این مراسم با حضور محمدعلی طرفه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان، محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس، عیسی بهمنی، مدیر کل امور روستایی استان، ماشاا… کاظمی، مدیر کل دفتر فنی استانداری، سیدعلی موسوی، معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان، غلامرضا یسلیانی، سرپرست فرمانداری فریدونشهر، حجت الاسلام اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، رؤسای ادارات فریدونشهر و کشاورزان خسارت دیده از تونل چشمه لنگان برگزار شد.

IMG_0286

موسوی، معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان، در این مراسم به توضیح پروژه پرداخت و با بیان این که اسناد مناقصه پروژه آماده شده است گفت طول لوله‌گذاری پروژه 11 کیلومتر، هزینه برآورد شده برای این پروژه 1.5 میلیارد تومان و زمان برآورد شده برای پروژه 4 ماه است.

طرفه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان، در این زمینه گفت بایستی پروژه‌های تکمیلی برای اراضی خسارت دیده باقیمانده مثل نهضت آباد هم به سرعت انجام شود.

اسفنانی، وکیل مردم در خانه ملت، از پیگیری‌های انجام شده برای اجرایی شدن این پروژه سخن گفت و در رابطه با این پروژه اظهار داشت بعد از وعده‌های به سرانجام نرسیده فراوان مسئولین مرتبط، با وزیر نیرو ملاقات و دستور کتبی اجرای پروژه در فروردین 94 از وی گرفته شد.IMG_0284

از نکات مهم بیانات اسفنانی، تقاضای اجرای کامل پروژه بود. وی از مسئولان اجرای پروژه خواست پمپاژ آب از خط لوله اصلی به مزارع را بر عهده کشاورزان نیاندازند و آب منطقه‌ای پروژه را تا رساندن آب به زمین کشاورز به انجام برساند.

یسلیانی، سرپرست فرمانداری فریدونشهر، با اشاره به تأمین آب مزارع خسارت دیده روستای سیبک به میزان 100 لیتر در ثانیه پیش از این، گفت امیدواریم و تلاش می‌کنیم سد مصوب شده برای تأمین آب مزارع خسارت دیده روستای نهضت آباد به زودی اجرایی شود.

IMG_0295

وی با گلایه از کشاورزان سیبکی به علت تأخیر در بارانی و قطره‌ای کردن مزارع خود، از همه کشاورزان خواست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به بارانی و قطره‌ای کردن مزارع خود اقدام نمایند.

گفتنی است طرح تونل چشمه لنگان در زمان ریاست محمدعلی طرفه بر شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان انجام شد.

  1. عایا گفت:

    خداوکیلی نگاه کنید چن نفر مسئول جمع شدن اونجا. عایا این کارا عملی میشه یا فقد کلنگش زده میشه؟؟؟؟ چقد از این کلنگا زده شده و چقدرشون عملی شده؟؟

  2. دردسر گفت:

    یکی از بروبچ میگفت:شنیده بودیم فریدونشهر تو بهار جای خوبیه؟؟ با سایر بروبچ گفتیم یه سر بزنیم،هوایی تازه کنیم و برا سروصدا های اخیر فریدونشهر و یکم فضا سازی یه کلنگی بزنیم ….حال کنن آب که واس ماس.

  3. تواین کلنگ زنی ها حق شورا ضایع گردید پیگیری شورا بدون دعوت از شورا توکلنگ زنی زحمات نماینده نیز نبایدفراموش شود همچنین تو بحث فاضلاب

  4. هیچ کس حاضر نشد کلنگا بزند این حاج اقای بنده خدا را گیر انداختند کلنگ دستش دادن که فردا کسی مدعی نشه که اقای فلانی کلنگ زدی پس چه شد . کسی هم که با این حاجی کاری نداره و بنده خدا کاره ای هم که نیست . جالب نه

  5. شاکی گفت:

    تا جایی که ما یادمون میاد همیشه از این کلنگ ها تو فریدونشهر زده میشد و کارها یا اصلٱ انجام نمیشد یا اینکه نیمه کاره رها میشد به امان خدا ولی شما رو به خدا قسم یا مراسم نمادین کلنگ زنی رو انجام ندین و وقت خودتون ومردم رو ضایع نکنید یا اگه کلنگشو زثید بقیه کارهاشم انجام بدین و کار رو نیمه کاره رها نکنید نه مثل اینکه این آقایون دست به کلنگشون خوبه کاش به جای کلنگ زنی و آب رسانی به مزارع خسارت دبده از خسرت زدن به مزارع و باغ های همشهری هامون جلوگیری میشد اینطوری حد اقل پیشگیری کردیم و نیازی نیست بعدها واسش جلسه گرفته بشه و کلنگی زده بشه و بعدش هم همه چیز فراموش بشه درضمن واسه یه مراسم نمادین کلنگ زنی نیاز به این همه مسئول نبود که یه کارگر ساده که میاوردین به صرفه تر بود هم بهتر کلنگ میزد هم اینکهاین همه نیروی اداری الاف نمیشد وهم اینکه اگه بعدها کسی شاکی شد که چرا پیگیری نشد میندازید گردن اون کارگر بیچاره اینطور بهتر نبود???????

Go to TOP