چاپ خبــر
امیر پوردستان تشریح کرد؛

توجه به سربازان ، نکته مشترک ملاقات‌های رهبر با فرمانده ارتش

در تمامی ملاقات‌هایی که بنده با فرمانده معظم کل قوا داشتم یک نکته مشترک وجود داشت و آن توجه به سربازان است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از راه دانا، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 29 فروردین تاریخ تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران است که ارتش به ملت پیوند زده شد.

سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با پارس اظهار داشت: در قبل از انقلاب وظیفه ارتش حفظ تاج و تخت شاهنشاهی و در منطقه وظیفه‌ اش ژاندارمی آمریکا بود. بعد از پیروزی انقلاب، ارتش در کنار مردم ارتش به خدمت انقلاب نوپا آمد و کارهای بزرگی انجام داد.

وی افزود: ارتش نخستین نیرویی بود که به‌صورت منسجم به کردستان رفت و سینه به سینه در مقابل ضدانقلاب ایستاد.

سرتیپ پوردستان در مورد تجهیزاتی که امروز رونمایی می شود گفت: امروز به مناسبت روز ارتش، نوع جدیدی از نفربرهای توپ‌ دار  رونمایی می شود. همچنین برای نخستین بار در دنیا سلاح تک ‌تیرانداز 23 میلی‌ متری را نیز رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: ما در قبل، آنچه از سلاح داشتیم همه و همه به روش مهندسی معکوس ساخته می‌شد، اما این سلاح برای نخستین بار در کشور طراحی شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد رویه های جدید در تربیت و آموزش سربازان گفت: در تمامی ملاقات‌هایی که بنده با فرمانده معظم کل قوا داشتم یک نکته مشترک وجود داشت و آن توجه به سربازان است.

سرتیپ پوردستان افزود: در نخستین شرفیابی خدمت ایشان به من اعلام شده بود که 15دقیقه فرصت دارم. من گزارشم را ارایه دادم و چون ایشان را مشتاق یافتم به گزارشم ادامه دادم. وقتی گزارشم تمام شد و صدای اذان برخاست حضرت آقا به من گفتند من عادت ندارم در موقع نماز صحبت کنم اما در مورد سربازان صحبت مفصلی انجام دادند و همین فصلی را روی ما گشود که سربازان باید این احساس را داشته باشند که در یک محیط فرهنگی زندگی می‌کنند و آن شأنی که سرباز در دین ما دارد نمود عینی پیدا کند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف، تلاش کردیم مسولیت آموزش را افراد متدین بر عهده داشته باشند، محیط پادگانها خوشایند باشد و از همه مهمتر نظارتها مستمر و بیشتر شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخصوص بومی سازی استفاده از سربازان گفت: بومی‌سازی است به طور جدی در نیروی زمینی ارتش در حال انجام است. افزایش حقوق سربازان نیز متأسفانه حمایت نشد اما در سال‌ جاری با کمکی که از طرف دولت انجام خواهد شد امیدواریم این مهم هم به انجام برسد.

سرتیپ پوردستان افزود: امروز به مراکز آموزشی توجه زیادی شده است و آموزش‌های سنتی را کنار گذاشته‌ ایم و حتی تجهیزات رایانه‌ ای را تدارک دیده ‌ایم که آموزش‌های لازم را به‌صورت جزء به‌ جزء فراهم می ‌کند. بسیاری از این آموزش‌ ها سعی شده است در مکانی پوشیده انجام شوند. علاوه بر اینها عمده تجهیزات را شبیه ‌سازی کرده‌ایم تا استفاده از تجهیزات و سلاح‌ های سنگین را در داخل پادگان برای بارها تکرار کنند.

Go to TOP