چاپ خبــر
به بهانه شرکت در مسابقات آسیایی؛

باتوانی ها، سه برادری که تیم کاراته استان را تشکیل داده‌اند

برادران باتوانی کاراته کاران فریدونشهری الاصلی هستند که به خاطر حضورشان در عرصه رقابت‌های جهانی نامشان بر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، نام کاراته استان اصفهان و ایران با نام سه برادری گره خورده که سال های متمادی است پا به پای یکدیگر مدال‌های کشوری و جهانی را از آن خود می‌کنند.

برادر بزرگتر محمد باتوانی متولد سال 1360، کارشناس ارشد تربیت بدنی، کارشناس ارشد صنایع ، مدرس دانشگاه و عضو شورای شهر زرین شهر، برادر دیگر محمدعلی باتوانی متولد سال 1362،‌ کارشناس ارشد تربیت بدنی، فعال فرهنگی و مدرس دانشگاه و برادر کوچکتر محمدرضا باتوانی متولد سال 1365، دکتری فیزیولوژی ورزش و مدیر فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان است.

بسیجی هستند و افتخارشان این است که مدال‌های خود را به حرم امام حسین(ع)، حرم امام رضا(ع) و مقام معظم رهبری تقدیم کرده‌اند.

این سه برادر هم اکنون برای شرکت در مسابقات آسیایی تاشکند در ازبکستان به سر می‌برند. به همین مناسبت مصاحبه‌ای با ایشان داشتیم و سوالاتمان را از برادران باتوانی پرسیدیم؛

– پونه زار: از کشورمان چند تیم در این مسابقات شرکت کرده‌اند؟

– جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات سه سهمیه داشت که تیم اصفهان به مربیگری استاد علی کمالی، تیم دانشگاه آزاد و تیم منتخب گیلان شرکت کردند.

– پونه زار: این تیم‌ها چه عملکردی داشتند؟

– هر سه تیم خوب ظاهر شدند و مدال‌های ارزشمندی گرفتند. تیم ما هم با ناداوری دو داور کویتی مواجه شد و مقام سومی آسیا را در رده تیمی و نایب قهرمانی را در رده انفرادی کسب کردیم. اکثر داوران حاضر و کارشناسان خارجی و ایرانی هم به موضوع ناداوری اذعان کردند.

– پونه زار: کیفیت مسابقات چطور بود؟

– مسابقات سنگینی بود و اکثر قهرمانان آسیایی و جهانی در آن حضور داشتند. کشورهای منطقه قفقاز خیلی روی رشته کاراته کار می‌کنند و در این مسابقات قدرتمند ظاهر شدند. ما موفق شدیم تیم‌های کویت، تاجیکستان، ازبکستان و امارات را شکست بدهیم.

البته کشورهای عربی از قهرمانان مصری و اسپانیایی برای مدال آوری استفاده کرده بودند.

– پونه زار: شرکت در این مسابقات آزاد بود؟

– خیر، بهترین نفرات ملی پوشی که رتبه‌های برتر لیگ و باشگاهی کشور را کسب کرده بودند برای حضور در این مسابقات سهمیه کسب کرده بودند.

– پونه زار: مشکلاتی که آنجا غیر از داوری داشتید چه بود؟

– خدا را شکر موضوع خاص دیگری نبود. فقط پرواز رفتمان جمعه بود، در حالی که شنبه شروع مسابقات بود و ما زمان کمی قبل از مسابقه برای استراحت و ریکاوری داشتیم.

– پونه زار: با توجه به این که الان ساکن زرین شهر هستید، چند نفر از مخاطبان پونه زار خواستار این بودند که شما با زبان خودتان بفرمایید که فریدونشهری هستید؟

– خب، ما همیشه فریدونشهر می‌آییم و به اقوام و خویشانمان سر می‌زنیم ولی آن‌جا زندگی نمی‌کنیم. ما هر جای ایران برویم به فریدونشهر و به مردم عزیزش افتخار می‌کنیم. در سراسر کشور فریدونشهری‌های عزیز جزء نخبگان و فرهیختگان جامعه هستند و این که در فریدونشهر نیستند دلیل نمی‌شود بگوییم اهل آنجا نیستند.

شاید بیش از چندصدهزار گرجی در اقصی نقاط کشور زندگی می‌کنند. مثلا در تهران جمعیت گرجی مدت زیادی است ساکنند. باید مردم بدانند که اجداد ما مثل الله وردی خان اصفهان را تاریخی کردند.

ما همه دوست، همشهری و هم وطن هستیم و باید به یکدیگر کمک کنیم.

  1. صرفا جهت اطلاع بعضی ها
    باید مردم بدانند که اجداد ما مثل الله وردی خان اصفهان را تاریخی کردند.

  2. علی گفت:

    تشکر از پونه زار. امیدواریم باز هم شاهد این گونه مصاحبه ها از پونه زار باشیم.

  3. خ یزدانی گفت:

    مرحبا وافرین به این سه برادره قهرمان باتوانی فقط باعث افتخاره وافررررین به مادره نمونه

  4. رحیمی گفت:

    آفرین دمشون گرم

  5. ر مقدسی گفت:

    دمتون واقعا گرم

  6. نمازی گفت:

    افرین ..احسنت به برادران قهرمان باتوانی
    مایه فخر و مباهات تمام ایرانید و استانمان :که بی نظیر و عالی است
    از پونه زار برای این مصاحبه جالب تشکر

  7. فرزانه گفت:

    واقعا محشرن روز ب روز موفقیتشون بیشتر بشه و ب بهترین درجات برسن با آرزوی موفقیت برای هر 3 برادر
    خدا قوت

Go to TOP