چاپ خبــر
مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

تیم ملی تکواندو ایران سکوی نخست جهان را تصاحب کرد

تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان برای دومین بار با شایستگی قهرمان جهان شد و این بار در کشور روسیه کاپ قهرمانی بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان را بالای سر برد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو ، بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G۱۲)، با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از ۱۴۴ کشور در ورزشگاه «تراکتور» شهر چلیابینسک روسیه در حال برگزاری است و تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان با ۲ مدال طلای عاشورزاده و حجی زواره و راهیابی یعقوبی به مرحله نیمه نهایی و پیروزی‌های خدابخشی و با حذف نماینده ازبکستان برای دومین بار سکوی قهرمانی را از آن خود کرد.

این دومین بار در طول تاریخ ۴۲ ساله تکواندوی جهان است که ایران توانسته در بخش مردان بر سکوی قهرمانی بایستد، پیش از این کره‌ای ها بیست بار کاپ قهرمانی را بالای سر بردند و ایران تنها یکبار در سال ۲۰۱۱ در مهد تکواندوی جهان، عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.
عصر امروز (دوشنبه) ابوالفضل یعقوبی برای راهیابی به فینال با بلژیک مسابقه می‌دهد.
غیورمردان شایسته کشورمان در این دوره از رقابت‌ها با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی به عنوان مربی بر روی شیاپ چانگ رفتند.
ایران با ترکیب کاظمی، عاشورزاده، یعقوبی، نصرآزادانی، حجی‌زواره، خدابخشی، عمیدی و مردانی در این دوره از رقابت‎ها حضور دارد. گفتنی است علیرضا نصرآزادانی و سجاد مردانی دو تکاوندوکار اصفهانی موفق به کسب مدال از این دوره از مسابقات نشدند.
Go to TOP