چاپ خبــر
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس:

۶۰ درصد واحدهای صنعتی کاملا تعطیل هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دولت باید اقدامات تعرفه ای ویژه ای برای ورود کالا از طریق واردات اتخاذ کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از اصفهان بیدار، حمیدرضا فولادگر در زمینه رکود و انفعال صنعت در کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود نیمی از صنایع کوچک و متوسط کشور ما در شهرک های صنعتی فعالند که عموما بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود را بکار می گیرند.

وی افزود: به طور کلی می توان گفت که حداکثر ۴۰ درصد واحدهای صنعتی به صورت فعال یا نیمه فعال هستند و سایر واحدها کاملا تعطیل شده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با واحدهای صنعتی بزرگ تصریح کرد: معمولا صنایع بزرگ با حداکثر توان و ظرفیت خود به فعالیت مشغولند و در مورد این صنایع مشکلی وجود ندارد و مشکل بزرگ تولیدات داخلی به دلیل انفعال صنایع کوچک و متوسط است.

وی یکی از دلایل این انفعال را مشکلات مربوط به نیروی انسانی قلمداد کرد و گفت: ظرفیت بسیار زیادی از اشتغال مربوط به شهرک های صنعتی است که به دلیل مشکل تعدیل نیرو و ناتوانی این شهرک ها در تامین نیروی انسانی خود صنایع این بخش را با با رکود و انفعالی قابل توجه روبرو کرده است.

فولادگر دیگر از مشکلات انفعال این واحدهای صنعتی را واردات بی رویه و قاچاق کالا دانست و بیان کرد: اقلامی نظیر کیف و کفش، مبلمان و دکوراسیون داخلی، سنگ و سرامیک و … در داخل کشور تولید می شوند اما متاسفانه این اقلام از طریق واردات و قاچاق کالا نیز به دست مصرف کننده خواهند رسید که سبب رکود واحدهای صنعتی داخل کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی به مرزی از کمیت و کیفیت کالاهای وارداتی رسیده اند و واردات برخی اقلام ضروری نیست، تاکید کرد: صنایع داخلی می توانند از طریق ساخت کالاهای مرغوب و قابل رقابت با کالاهای وارداتی از این انفعال خارج شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: دولت نیز باید اقدامات تعرفه ای ویژه ای برای ورود کالا از طریق واردات اتخاذ کند.

Go to TOP