چاپ خبــر

استفاده از کلمات عاطفی بین زن و مرد غریبه در شبکه های مجازی ، روابط زوجین را کمرنگ می کند

کارشناس مشاوره گفت: تبادل عاطفی و کلامی بین دو زن و مرد که هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند سبب می شود، زوج نسبت به کسی که به آن به عنوان یک همسر متعهد است نتواند تبادل عاطفی درستی داشته باشد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مرآت اکرم مشکی کارشناس مشاوره  با تاکید بر نو ظهور نبودن پدیده طلاق عاطفی در کشور ، گفت: وجود فرزند، وجه اجتماعی، تعارضی شخصیتی، وابستگی شدید عاطفی و روانی زن و مسائل قانونی از جمله علت هایی است که سبب می شود بخش عظیمی از زوجین ترجیح دهند  زندگی مشترک زیر یک سقف با همسرانشان را بدون هیچ ارتباط عاطفی و تعهد و صحبت و مراوده‌ای تحمل کنند اما طلاق فیزیکی نگیرند.

وی رواج شبکه های اجتماعی همچون وایبر، لاین و .. را  تنها سبب رونمایی بیشتر از این آسیب اجتماعی عنوان کرد و افزود: روی آوردن به فضای مجازی تنها سبب کاهش تنش زوج ها، روی آوردن به  سبک اجتنابی  و طرد به جای طرح مشکل و یافتن راه حل برای آن می شود.

این کارشناس مشاوره با بیان اینکه امکان مطرح بودن ارتباطات فرا زناشویی در مرحله اول با عضویت در این شبکه ها مطرح نیست، تصریح کرد: وجود پست های غیر اخلاقی و فیلم های مستهجن از یک سو و سردی روابط بین زوجینی که دچار طلاق عاطفی شده اند از سوی دیگر  سبب می شود زوجین راه حل غلط دیگری را برای برآورده کردن نیازهای خود پیدا کنند.

مشکی با اشاره به اینکه شکل گیری روابط نامشروع تنها شامل روابط جنسی نامشروع نمی شود، تصریح کرد: تبادل عاطفی و کلامی بین دو زن و مرد که هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند سبب می شود، زوج نسبت به کسی که به آن به عنوان یک همسر متعهد است نتواند تبادل عاطفی درستی داشته باشد.

وی با تاکید بر کارساز بودن شبکه های اجتماعی به عنوان یک تکنولوزی ، بیان کرد: هر کس که یک گوشی با قابلیت اندروید دارد و قرار است نرم افزارهای اجتماعی همچون وایبر و لاین و.. را نصب کند بهتر است این سوال را با خود مطرح کند که من چه نیازی برای نصب این نرم افزارها دارم.

این کارشناس مشاوره  پاسخ دادن به این سوال را سبب  تحت تاثیر قرار دادن  نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی و جهت دادن به استفاده از آن دانست و خاطر نشان کرد: قانون مند بودن زمان استفاده از شبکه های اجتماعی و بررسی اثرات مثبت و منفی استفاده از این شبکه ها سبب استفاده صحیح از این شبکه ها خواهد شد.

  1. 1 گفت:

    اینو واقعا قبول دارم
    برخلاف تحلیل های سیاسیتون که فقط به یک طرف غش میکنید.

Go to TOP