چاپ خبــر
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد؛

توافق پایدار یعنی لغو همه تحریم‌ها، بدون تقید به راستی‌آزمایی آمریکایی‌ها

آمریکایی‌ها به دنبال توافق متزلزلی هستند که مقید به یک سری اصول، که از نظر آن‌ها راستی‌آزمایی است، باشد تا هر زمان خواستند با آن اصول ایران را محکوم به عدم انجام تعهدات کرده و توافقات را لغو کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، نماینده مردم فریدونشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پونه زار گفت آمریکایی‌ها به دنبال توافق متزلزلی هستند که مقید به یک سری اصول، که از نظر آن‌ها راستی‌آزمایی است، باشد تا هر زمان احساس کردند که بر اساس آن راستی آزمایی که مدعی هستند ایران به تعهداتش عمل می‌کند توافق هم سر جای خود باشد وگرنه توافق هم ملغی اعلام شود که این مورد قبول ما نیست و رهبر معظم انقلاب هم اعلام کردند اگر قرار باشد توافقی صورت بگیرد باید یک توافق پایدار و دایمی باشد.

محمدعلی اسفنانی ادامه داد اگر از ناحیه آن‌ها بخواهد مطرح شود که ما توافق را منوط کنیم به این که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد این به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست؛ به اضافه این که ما هم اعتمادی به آن‌ها نداریم و طبیعتاً قائل بر این هستیم که همان‌طور که بارها و بارها در در تعهداتشان پیمان شکنی کرده‌اند ممکن است اینجا هم پیمان شکنی کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس جنبه دوم توافق پایدار را این چنین بیان کرد که ما قائل بر این هستیم که همه تحریم‌ها باید رفع شود ولی آن‌ها قائل بر توقف تحریم‌ها هستند. وی تصریح کرد توقف تحریم‌ها یعنی توافق ناپایدار و یعنی این که هر زمان ممکن است تحریم‌ها دوباره اعاده شده و برگردد و به همین علت در مصوبه‌ای که مجلس گذراند دولت را ملزم کرد توافقی که انجام می‌دهد توافقی پایدار باشد.

این نماینده مجلس در مورد توافق خوب بیان کرد توافق خوب از نظر ما و از نظر آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

توافق خوب از نظر طرف‌های غربی یعنی توافقی که در آن هیچ کدام از حقوقی که باید برای ایران به رسمیت شناخته شود را به رسمیت نشناسند و ما این را توافق بد می‌دانیم و در عین حال توافق خوب از نظر ما توافقی است که علاوه بر این که پایدار باشد همه خطوط قرمز ما هم در آن رعایت شده باشد و حقوق هسته‌ای ما را تضمین کرده باشند و تعهد کرده باشند که این حقوق را رعایت کنند.

Go to TOP