چاپ خبــر

آتش‌سوزی در بزرگ‌ترین اسکله صیادی جنوب کشور + تصاویر

اسکله صیادی بندر دیر دچار آتش‌سوزی مهیبی شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، به دنبال این حادثه واحدهای آتش‌نشانی شهرستان‌های مختلف با 10 دستگاه خودرو آتش‌نشان به همراه یدک‌کش ناجی اداره‌کل بنادر و دریانوردی برای مهار آتش به محل حادثه اعزام شدند.

گزارش‌های اولیه از سوی رئیس شیلات دیر حاکی از آتش‌سوزی مهیبی بود که باوجود باد شدید، کار را برای آتش‌نشانان سخت کرده بود و هرلحظه بر شدت آتش افزوده می‌شد به‌طوری‌که دود سیاه آسمان دیر را فراگرفته بود.

بر اساس گزارش هواشناسی، دمای هوای دیر در زمان آتش‌سوزی 43 درجه سانتی‌گراد بود و سرعت وزش باد هم تا 36 کیلومتر در ساعت رسیده بود که این امر موجب گسترش دامنه آتش‎‌سوزی و کند شدن روند مهار آتش شد.

بر اساس این گزارش، و اطلاعاتی دریافتی از محل وقوع حادثه 12 فروند شناور صیادی و 5 شناور تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند و خساراتی هم به تعداد دیگری شناور وارد شد.

ضمن اینکه دلیل آتش‌سوزی همچنان در دست بررسی است اما گزارش‌ها از بروز یک جرقه در یکی از شناورهای مستقر در اسکله حکایت دارد.

با تلاش تیم‌های امدادی شامل مدیرتی بحران، آتش‌نشانی، بنادر و دریانوردی، هلال‌احمر، اورژانس و نیروی انتظامی و با حضور فرماندار دیر درصحنه حادثه، عملیات اطفا حریق به پایان رسید اما نیروهای امدادی همچنان در محل حادثه حضور دارند.

Go to TOP