چاپ خبــر

عضو کمیسیون امنیت ملی: تیم مذاکره کننده قبلی ایران به اندازه ظریف به مجلس گزارش نمی​داد

نماینده مردم اصفهان در مجلس می​گوید محرمانه بودن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 کاملا درست است.

به گزارش پونه زار ، حسن کامران دستجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره محرمانه بودن مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو گفت: محرمانه بودن مذاکرات حساس در سراسر دنیا وجود دارد و این یک امر طبیعی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که محرمانه بودن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 کاملا درست است، تصریح کرد: خیلی مطالبی که در داخلی کشور مطرح می شود را هم نمی توان عمومی کرد و دلیلی برای این موضوع نیست.

وی ادامه داد: مطرح کردن تمام جزئیات در مسائل مختلف ممکن است باعث سواستفاده دشمنان شود چراکه تحلیل های مختلف و سلایق مختلفی مطرح می شود و این موضوع ممکن است اختلاف هایی را ایجاد کند.

کامران افزود: مذاکرات هسته ای هم اکنون در اولویت مذاکرات بین المللی و داخلی ایران قرار دارد و باید مسئولان در مطرح کردن جزئیات این مسائل محرمانه عمل کرده و از هرگونه سواستفاده دشمنان جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جزئیات مذاکرات هسته ای همانگونه که گفته شده است باید طبقه بندی شده باشد و مذاکره کنندگان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی درباره محرمانه بودن مذاکرات ایران و گروه 1+5 در گذشته گفت: مذاکرات هسته ای همواره باید محرمانه باشد. در دوره گذشته حتی مذاکره کنندگان ایرانی گزارش هایی که در این دوره ظریف به کمیسیون امنیت ملی ارائه می کند را ارائه نمی کردند. این موضوع که مذاکره کنندگان ایران، محتوای مذاکرات را به صورت طبقه بندی شده در اختیار مسئولان و نمایندگان قرار می دهند و تعامل خوبی را با نمایندگان برقرار کرده اند، اتفاق مناسبی است و باید ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته در این میان یک نکته وجود دارد و آن این است که فعالیت های وزارت خارجه آشکار و شورای عالی امنیت ملی مخفی است.

وی با بیان این که در مذاکرات فرد مذاکره کننده موضوع اصلی نیست، گفت: موضوعی که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است توجه به وحدت رویه است که باید تیم مذاکره کننده داشته باشد و مطالبی که در مذاکرات مطرح می شود طبقه بندی شده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برخی اظهارات مطرح شده درباره علنی شدن مذاکرات هسته ای گفت: این مباحث انحرافی است و نمی توان تمام مطالب مطرح شده را به صورت علنی مطرح کرد.

Go to TOP