چاپ خبــر

مراسم اعتکاف با حضور 700 معتکف در فریدونشهر برگزار شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهر از برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان با حضور حدود 700 معتکف خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی سوادکوهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پونه زار» اظهار کرد: در ایام البیض و روزهای پرخیر و برکت ماه مبارک رجب 11 مسجد شهرستان فریدونشهر میزبان مؤمنین و مؤمناتی بود که سه روز در این مساجد معتکف شدند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهر گفت: تعداد کل معتکفین در این شهرستان 692 نفر بودند که از این تعداد 283 نفر مرد و 409 نفر خانم بودند و 446 دانش‌آموز شامل 225 دانش‌آموز پسر و 226 دانش‌آموز دختر نیز در آن حضور داشتند.

وی با بیان این که این اولین بار است که این تعداد دانش‌آموز در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: امسال در فریدونشهر به دلیل میزان استقبال دانش‌آموزان و به خاطر اقتضائات سنی که داشتند محل جداگانه‌ای را برای برگزاری اعتکاف دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و محل جداگانه‌ای نیز برای برگزاری اعتکاف دانش‌آموزان مقطع متوسطه انتخاب کردیم.

حجت‌الاسلام سوادکوهی با اشاره به این که مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان در شهرهای فریدونشهر و برف‌انبار و در روستاهای سیبک، نهضت‌آباد و خویگان برگزار شد، تصریح کرد: نمودار تعداد معتکفان طی سال‌های اخیر در این شهرستان روند صعودی داشته است و امسال نسبت به چند سال قبل تعداد معتکفین چند برابر شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهر از برگزاری برنامه‌های مختلف برای معتکفین همچون برگزاری حلقه‌های معرفتی برای نوجوانان، برگزاری جشن ولادت حضرت علی -علیه السّلام-، قرآن خوانی مجلسی و غیره خبر داد و عنوان کرد: همچون سایر نقاط کشور غروب دیروز با انجام اعمال ام داوود، مراسم اعتکاف در فریدونشهر نیز به پایان رسید.

اعتکاف، سه روز بست‌نشینی در مساجد و عبادت پروردگار به منظور رسیدن به قرب الهی است که اجر فراوانی برای آن ذکر شده است و علما بارها از تأثیر این مراسم معنوی در کسب پاکی و خلوص سخن به میان آورده‌اند.

Go to TOP