چاپ خبــر
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری مطرح کرد:

۷۰ درصد بودجه کشور برای ۴ میلیون شاغل بخش اداری هزینه می‌شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای گفت: هزینه درآمدی ۴ میلیون نفر شاغل بخش اداری کشور از محل بودجه است و تقریبا بیش از ۷۰ درصد بودجه کشور را شامل می‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، شهرام آدم نژاد اظهار کرد: امروز که جامعه در شرایط پسا تحریم بسر می برد باید توجه ویژه به نوع هزینه کرد سازمان ها و توابع آن شود.

وی با بیان این‌که قسمت اعظمی از درآمد و خدمت صرف هزینه‌های جاری می‌شود، افزود: قسمت عمده‌ای از درآمد نفتی صرف هزینه‌ نگهداری از زیرساختهای کشور  اعم از ساختمان های دولتی ، مهمان سرا ها و ساختمان هایی از این قبیل می شود. امروز نزدیک به 4 میلیون نفر شاغل در بخش اداری در کشور وجود دارد که هزینه درآمدی آنها از محل بودجه بوده و تقریبا بیش از 70 درصد بودجه کشور را شامل می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: پاسگاه‌های پلیس‌راه برای حفظ روحیه و ایمنی سفرهای هموطنان در جاده ها ساخته می‌شود ولیکن در برخی جاده‌ها پاسگاه هایی ساخته شده که از وظیفه اصلی و ضرورت وجودی خود دور شده اند.

وی ادامه داد: بحث ضرورت و احداث پاسگاه‌ها‌ی پلیس راه،  موضوع مورد بحث و توافق میان  وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی است و برای احداث و توسعه آنها در سال جاری تصمیمات خوبی  اتخاذ شده است.

Go to TOP