چاپ خبــر

اصفهان هم به فکر گردشگری فریدونشهر افتاد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برگزاری همایشی بمنظور انتقال تجربه چگونگی جذب گردشگران به غرب اصفهان با محوریت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، محسن یارمحمدیان به قابلیت شهرهای غرب استان اصفهان در زمینه گردشگری و جذب گردشگران ایرانی و خارجی اشاره کرد و افزود: ایجاد اقامت گاه های بوم گردی شرق استان مانند خورو بیابانک، ورزنه و مرنجاب شرایط جذب گردشگر را تسهیل کرده است که این موضوع درغرب استان اصفهان دنبال خواهد شد.

او اضافه کرد: زمینه گردشگری در فریدن، فریدونشهر، چادگان و دیگر شهرهای غربی استان اصفهان می تواند پر رونق شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: در جلسه ای با حضور فرمانداران شهرهای غرب استان اصفهان زمینه برگزاری هر چه بهتر این همایش و انتقال تجربه گردشگری شرق به غرب استان اصفهان دنبال می شود.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: مناطق کویری شرق اصفهان از جمله علائق گردشگران خارجی به ویژه اروپاییان است و مناطق غرب استان با دارا بودن آب و هوای خنک، مناطق کوهستانی و سرسبزی طبیعت می تواند برای گردشگران عربی وساکنان شهرهای گرمسیری ایران جذاب باشد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، سبک زندگی و امرار معاش عشایر بعنوان میراث معنوی و از گنجینه های ارزشمند مردم شناسی است.

به گفته وی این همایش اواخر مردادماه در یکی از شهرهای غرب استان برگزار می شود.

گردشگری فرصت های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می کند که بیشتر آن ها، روابط مستقیم و متقابل میزبان و مهمان را در خانه و املاک خانواده گردشگرپذیر در بردارند. این حضور و مشارکت از سوی خانواده، برای تجربه و رضایت گردشگر و همچنین برای توسعه پایدار مقصد و جامعه محلی، امری بسیار حیاتی است. یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که از سال 1994 میلادی به جهانیان معرفی شده و در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی است.

Go to TOP