چاپ خبــر

تاریخ گرجستان با فرهنگ غنی ایران رابطه تنگاتنگ داشته و دارد

نائب رئیس مجلس جمهوری گرجستان که در حال دیدار از ایران است، با قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان بعد از ظهر شنبه با گوباز سانی کیدزه، نائب رئیس مجلس جمهوری گرجستان، که در حال دیدار از کشورمان می باشد، ملاقات کرد . مرتضی سرمدی در اين ملاقات گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان به لحاظ پیوند های تاریخی و فرهنگی با نگاه مثبت مناسبات را دنبال و با همکاری مشترک در حوزه های مورد علاقه بایستی گام های اساسی در گسترش مناسبات بر دارند .

سرمدي به نقش مجالس دو کشور در توسعه همکاری های اشاره و آن را تبلور خواست و اراده ملت ها عنوان نمود .

گوباز سانی کیدزه نايب رئيس مجلس گرجستان با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت های صورت گرفته از بدو استقلال گرجستان افزود: تاریخ گرجستان با فرهنگ غنی ایران رابطه تنگاتنگ داشته و دارد، من اطمینان می دهم که دولت و ملت گرجستان برای همکاری و روابط دوستانه با ایران ارزش خاصی قائل بوده و علی رغم دارا بودن مناسبات با همه کشورهای جهان خصوصا همسایگان ، اما روابط با ایران با سابقه تاریخی 3000 هزار ساله از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. وی گفت: گرجستان آمادگی کامل دارد در زمینه های مختلف همکاری های خود را با ایران افزایش دهد. سانی کیدزه از توافق کشورمان با گروه  1+5 استقبال و حمایت کشورش را ابراز نمود.

نائب رئیس مجلس جمهوری گرجستان تصریح کرد ایران نقش مهمی در تحولات منطقه داشته و خواستار تبادل هیات ها در سطوح عالی گردید .

  1. گرجستان زمانی جزو ایران بوده و به دلیل بی لیاقتی پادشاهان ایرانی از ایران جدا شده.مسلم است که این دو کشور فرهنگ غنی و همانندی دارند.

Go to TOP