چاپ خبــر
رئیس بسیج رسانه کشور:

دولت از توان بسیج در هم افزایی و سازمان دهی نیروهای اقتصاد مقاومتی استفاده کند

رئیس بسیج رسانه کشور گفت: دولت باید از توان بسیج در راستای هر چه بهتر اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در کشور استفاده کند چرا که هزینه های خود را بسیار کاهش می دهد و در واقع مشکلات کمتری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از بوتیا، مسعود بصیری در رابطه با نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت کشور از معضلات اقتصادی است که از سال ها پیش باید شروع می شد ، یعنی از همان زمان که انقلاب را به وجود آوردیم اقتصاد مقاومتی را هم باید شروع می کردیم.

اقتصاد مقاومتی را باید از زمان انقلاب شروع می کردیم

رئیس بسیج رسانه کشور در ادامه بیان کرد: این نوع اقتصاد دستور و راهکاری برای افزایش تولیدملی و بهره وری، کاهش و جلوگیری از هدر رفت سرمایه، دوری از اسراف و رفتن به سمت تولید و کار است که به صورت های مختلف هم در زمان حیات امام (ره) و هم توسط رهبر معظم انقلاب به خصوص در این سال ها به ساخت قوت درونی کشور تاکید کردند.

بصیری تصریح کرد: اگر ما از روز اول این اقتصاد را پایه گذاری کرده و از نفت خام فروشی دوری کرده بودیم و به سمت تولید کالاهای مورد نیاز خود می رفتیم دچار معضلاتی که امروز هستیم نمی شدیم.

دولتمردان به صحبت های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی توجهی نکردند

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه چندین سال است که مقام معظم هبری در رابطه با افزایش توان داخلی و مبارزه با فساد صحبت می کنند ولی دولتمردان در ولت های مختلف به آن توجهی نکردند یا اینکه تلاش کردند با ابزار مُسکن مثل فروش نفت یا افزایش صادرات خام مواد معدنی مشکلات کشور را در کوتاه مدت حل کنند.

رئیس بسیج رسانه کشور افزود: لذا در حال حاضر اقتصاد ما از نگاه دینی بسیار آسیب پذیر شده است و به همین دلیل با کاهش قیمت نفت ما دچار معضل جدی در اقتصادمان شدیم، امروز هم تنها راه برون رفت از این مشکلات پرداختن به اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی است.

بصیری به ظرفیت های بالای کشور ایران در تولید داخلی اشاره کرد و عنوان کرد: در هیچ جای دنیا هیچ کدام از کشورهای پیشرفته مثل ایران مصرف و کاهش بهره وری ندارند در حالی که هیچ کدام از آن ها مثل ما منابع ندارند، ایران دهمین کشور دارنده منابع طبیعی در جهان، دارنده بزرگترین منابع نفت و گاز جهان و یکی از بزرگترین سرمایه داران در بخش نیروی جوان و آماده به کار هستیم که متاسفانه هیچ کدام از این مزیت ها تا به حال در نظر گرفته نشده است.

استفاده از توان بسیج در هم افزایی و سازمان دهی نیروهای اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد:  ما می توانیم از توان بسیج برای هم افزایی و سازمان دهی نیروهایی که وارد اقتصاد مقاومتی می شوند استفاده کنیم.

رئیس بسیج رسانه کشور خاطر نشان کرد: بسیج به معنی همه کسانی است که دلشان برای کشور می سوزد به خصوص که تشکل بسیج هم جنگ را اداره کرد و هم بعد از جنگ در دوران سازندگی خدماتی را به کشور داشته است.

بصیری اظهار کرد: بسیج با هم افزایی و سازمان دهی توان مردم با خلوص نیت و ایمان به ساخت کشور می تواند نقش تاثیر گذاری در اقتصاد مقاومتی ایفا کند، لذا تاکید مقام معظم رهبری هم در همین راستاست که بتوانیم بدون توقع و بدون چشم داشت به منافع اقتصادی راهمان را برای ساخت کشور پیش ببریم.

وی در پایان اذعان کرد: دولت باید از توان بسیج در راستای هر چه بهتر اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در کشور استفاده کند چرا که هزینه های خود را بسیار کاهش می دهد و در واقع مشکلات کمتری را به دنبال خواهد داشت.

Go to TOP