چاپ خبــر
موج گرایش جوانان غربی به نامه رهبر انقلاب؛

فعالان رسانه‌ای جهان از تأثیرات نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی می‌گویند

در دورانی که با توجه به فعالیت‌های گروهک‌های تکفیری همچون داعش، جوانان اروپایی با اسلام ناب اسلامی بیگانه هستند، نامه رهبر معظم انقلاب، آغاز نو در نگرش به اسلام ناب ایجاد کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، در دورانی که با توجه به فعالیت‌های تروریستی و گروهک‌های تکفیری همچون داعش، جوانان اروپایی با اسلام ناب اسلامی بیگانه هستند و چهره‌ای خشن از اسلام واقعی در جهان به‌نمایش در آمده، نامه رهبر معظم انقلاب، آغازی نو در نگرش به اسلام ناب ایجاد کرد.

شاید بتوان گفت ایشان تنها کسی بودند که به‌عنوان یک رهبر اسلامی، مستقیماً و بدون واسطه با جوانان اروپایی صحبت کرده و بدون اینکه بخواهند موضوعی را به آن‌ها تحمیل کنند، از آن‌ها خواستند خودشان مستقیماً به قرآن رجوع کرده و با اسلام حقیقی آشنا شوند.

کمتر از 7 ماه پیش، رهبر معظم انقلاب نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی مرقوم کرده و در آن از این جوانان خواستند تا نسبت به شناخت اسلام واقعی و فارغ از تبلیغات غرب، اقدام کنند.

نامه‌ای که به گفته اندیشمندان امروز، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقداماتی بود که توسط یک رهبر اسلامی صورت گرفته و تأثیرات قابل توجهی بر جوانان جهان گذاشته است.

این نامه نه‌تنها در کشورهای اروپایی و آمریکایی، بلکه در کشورهای اسلامی نیز تأثیرات قابل توجهی از خود به جای گذشته به طوری که بسیاری از جوانان جهان، از این نامه سخن می‌گویند.

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، یک اتفاق بزرگ بود

لمین نیاس، مدیر گروه تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌ای الفجر سنگال با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکایی و تأثیر آن در دیگر کشورهای جهان اظهار داشت: از نظر من خیلی مهم است که یک انسان در جایگاه مقام رهبر انقلاب اسلامی با جوانان به صحبت بپردازد زیرا باید بگویم که جوانان امروز، راه اصلی خود را فراموش کرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه نسل جوان امروز در سراسر جهان، به دنبال چیزهای دیگری هستند و تکنولوژی، لذت‌های دنیا و دیگر مسائل فرعی، جای اصل را در زندگی آنها گرفته است و این نسل، قشری هستند که خودشان را به فراموشی سپرده‌اند و باید با آن‌ها گفت‌وگو و روشن‌گری شود.

درخواست برای توجه به اسلام راستین در سخنانی هوشمندانه

مدیر گروه تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌ای الفجر سنگال به بخش‌هایی از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان در صحبت‌های خود خطاب به جوانان اروپا و آمریکا، به آنها نگفت که دارید راه را اشتباه می‌روید و از نگاه من، صحبت‌های ایشان بسیار هوشمندانه بود.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب به جوانان گفتند که خودتان را داخل سیاست و درگیری‌ها نکنید و هرگز از آنها نخواست که به طرف شخص یا دیدگاه خاصی بروند بلکه به نحوه‌ای متفاوت با دیگران سخن گفت.

نامه رهبر انقلاب، چشم جوانان را باز کرد

لمین نیاس بیان کرد: این نامه، یک حرکت بسیار مسئولانه بود زیرا در آن نامه جوانان را به چیزی امر نکردند بلکه ایشان به جوانان بینشی دادند تا چشمانشان را باز کنند.

وی تصریح کرد: صحبت‌های ایشان یک سخنرانی بسیار هوشمندانه به شمار می‌رفت و مخاطبان می‌توانستند برداشت‌های خود را از آن داشته باشند.

مدیر گروه تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌ای الفجر سنگال اضافه کرد: بدون شک این صحبت‌ها و نامه‌ها چه در اروپا و چه در کشورهای اسلامی تأثیر مثبتی روی جوانان دارد و دید آنها را در موارد مختلف باز می‌کند.

اسلام واقعی، چیزی که امروز غرب با آن بیگانه است

بدون شک دنیای غرب، امروز آنگونه که باید اطلاع چندانی از اسلام راستین ندارند و نگاه امروز این جوانان به اسلام، نگاه به دینی است که از نظر آن‌ها بسیار خشن و افراطی است. این در شرایطی است که به‌گفته رهبر معظم انقلاب، اسلام رحمانی، دینی است که هرگز به افراط توصیه نمی‌کند و اسلام ما دینی صلح‌طلب و بسیار روشن است.

محمد الاسدی، معاون مدیر شبکه آفاق عراق نیز در باره نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان غربی ‌می‌گوید: من یک مستندساز هستم و همیشه در مستندهای خود از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب استفاده می‌کنم و بعد از نامه نیز بارها این موضوع را مورد استفاده قرار دادم.

وی افزود: به نظر من این نامه یک کار بسیار مهم به شمار می‌رفت زیرا سبب شد که جوانان غربی، نگاه خود را به اسلام واقعی، تغییر دهند.

معاون شبکه آفاق عراق درباره دیدار اعضای اتحادیه با رهبر معظم انقلاب افزود: اعضای اتحادیه در طول این اجلاس با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده و ایشان در دیدار خود، تأکید بسیاری بر نمایش دادن چهره اسلام واقعی داشتند؛ رهبر اسلام اعلام کردند که برای مقابله با غرب و رسانه‌های غربی، برنامه‌های پیشرفته و مناسبی انجام دهیم.

اقدامی هوشمندانه و شگفت‌انگیز، از سوی یک رهبر اسلامی

نجیب محمد رسول، رئیس موسسه بزرگ تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌ای صوت‌الاسلام فیلیپین نیز درباره نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکایی و اروپایی می‌گوید: باید بگویم اقدام رهبر بزرگ اسلام بسیار هوشمندانه و شگفت‌انگیز بود. واقعاً برایم جالب است که ایشان همیشه و در هر شرایطی به‌خوبی می‌‌داند که چگونه با مسائل مواجهه کند. حقیقت این است که اسلام در غرب آن‌گونه که باید شناخته نشده و غربی‌ها به‌شدت از شناخت اسلام دور هستند، به ویژه در میان جوانان غرب.

وی می‌افزاید: به‌نظر من اسلام در غرب دچار سوءتفاهم شده و نه فقط به‌خاطر فعالیت‌های رسانه‌ای بلکه به‌خاطر کسانی که خود را مسلمان می‌دانند اما کارهایی بر خلاف اسلام انجام می‌دهند، جوانان غربی را دچار کج‌فهمی کرده است. دعوت رهبر انقلاب اسلامی و صحبت‌ها ودرخواست‌های ایشان از جوانان غربی در این شرایط، یک اقدام بسیار شگفت‌انگیز به شمار می‌رفت.

این فعال رسانه‌ای فیلیپینی به مخاطبان این نامه اشاره ‌و تصریح می‌کند: به‌خوبی می‌دا‌نید که نسل جوان امروز ما خیلی مستعد، روشن‌فکر و باهوش هستند و برای آنها آسان است که یک تغییر الگو و شیوه داشته باشد و در نگاه من پس از انتشار این نامه، نسل جوان مشتاقانه این صحبت‌ها را شنیدند و آن را مورد توجه قرار دادند. من اعتقاد دارم که خیلی از جوانان غربی و نه فقط در غرب، بلکه در کشورهای دیگر، مجذوب صحبت‌ها، درخواست و دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی شدند.

وی بیان کرد: دعوت ایشان از جوانان، صحبت با آنها و نشان دادن اسلام واقعی به آنها چیزی بود که هیچ رهبری در جهان تا کنون انجام نداده بود زیر این نخستین بار است که یک رهبر دست به چنین اقدامی می‌زند و رهبری مثل او می‌آید و اینقدر واضح با جوانان صحبت می‌کند.

نجیب محمد رسول با بیان اینکه به نظر من این اقدام ایشان یک کار بسیار غیر عادی بود و به همین دلیل باید آن را یک کار بسیار مهم قلمداد کرد، گفت: این کار یک حرکت بسیار مهم از جانب آیت‌الله خامنه‌ای به شمار می‌رفت زیرا بسیار نادر است که یک رهبر مانند او چنین کاری کند و اینگونه جوانان غربی را مخاطب خود قرار دهد. امروزه شبکه‌های غربی مانع دسترسی نسل جوان به اسلام واقعی شده‌اند اما ایشان با پیام خود تلاش کردند که آنها را نسبت به مسائل روشن کنند.

الشیخ جاسم الدافی، مدیر رادیو الثقافه عراق نیز در گفت‌وگو با تسنیم با تحسین حرکت رهبر معظم انقلاب در نوشتن نامه خطاب به جوانان آمریکایی و اروپایی می‌گوید: به نظر من مردم آمریکا صحبت‌های امام خامنه‌ای را به خوبی متوجه می‌شوند.

نامه رهبر انقلاب، جوانان آمریکایی و اروپایی را بیدار می‌کند

محمد عیسی کریمی، مدیر شبکه تلویزیونی کوثر افغانستان نیز درباره این نامه به تسنیم می‌گوید: رهبر انقلاب اسلامی در نامه خود تلاش کردند که افکار جوانان را بیدار کنند تا با وحدت و همدلی با هم کار کنیم.

وی خاطرنشان می‌کند: نقشه‌های دشمنان در راستای ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی است اما بدون شک با هوشیاری مردم مسلمان در این زمینه موفق نمی‌شوند و ملت مسلمان به پیام رهبر انقلاب که همانا بیداری مسلمانان و اتحاد آن‌ها است، توجه می‌کنند.

جوانان نباید کورکورانه به دنبال جریان‌های تندرو بروند

مژگان مصطفوی، معاون وزیر فرهنگ افغانستان نیز، درباره اهمیت این نامه و آثار نگارش آن سخن گفته و می‌گوید: بدون شک یکی از وظایف ما مسلمانان گسترش اسلام به تمام جهان و ارسال پیام‌های خود است و این جزو کارهایی است که رهبران جهان اسلام باید داشته باشند و خوشحال هستم که آیت‌الله خامنه‌ای این کار را به خوبی انجام دادند.

وی افزود: یک جوان باید با مطالعه به اسلام برسد و اسلامی که کسی می‌خواهد کورکورانه پیش ببرد، همین جریان‌های تندرویی می‌شود که ما می‌بینیم.

معاون وزیر فرهنگ افغانستان خاطرنشان کرد: جوانان متدین ما مطالعه داشته باشند و واقعیت را خودشان درک کنند، نه اینکه اسلام توصیه شده از طرف پدر و مادرشان را پیشه کنند و این نامه راهی نو برای درک اسلام واقعی پیش‌روی جوانان جهان گذاشت.

با انتشار نامه رهبر معظم انقلاب، حال باید منتظر آثار بزرگی باشیم که پیرامون آن در جهان به چشم می‌خورد. اسلام واقعی، اسلامی است که اگر جوانان سراسر دنیا با آن آشنا شوند، بدون شک، توجه به آن را پیشه راه خود می‌کنند.

جوانان غربی که از آینده‌سازان این کشورها به شمار می‌روند، مخاطبان اصلی نامه‌ای هستند که رسالت آن شناخت اسلام واقعی در این هیاهوی رسانه‌ای غرب است؛ شناختی که به گفته بسیاری اگر حاصل شود، چالش‌های امروز دنیای غرب با اسلام را به پایان خود نزدیک می‌کند.

نجیب محمد رسول، رئیس موسسه بزرگ تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌ای صوت‌الاسلام فیلیپین اما درباره آثار و نتایج این نامه صحبت کرده و به تسنیم می‌گوید: بدون شک آن‌ها نسل بعدی جهان هستند و اگر نسل جوان امروز که آینده‌ساز جهان به شمار می‌روند، یک دیدگاه صحیح از اسلام داشته باشند، مشکلات برطرف می‌شود.

وی اضافه می‌کند: با نامه رهبر انقلاب اسلامی، جوانان به‌خوبی متوجه می‌شوند که این یک حرکت سیاسی است و آنچه توسط رهبر معظم ایران به آن‌ها نمایش داده شد، راه درست پرستش خدا و شناخت اسلام بود.

امروز راه بزرگی پیش‌روی جوانان مسلمان جهان قرار گرفته تا با انتشار این نامه و درخواست برای توجه به اسلام واقعی، گرایش به این دین آسمانی را در جهانی که درباره این دین آسمانی دچار سوءتفاهم شده، دوباره افزایش دهند.

Go to TOP