چاپ خبــر
معاون وزیر بهداشت خبر داد:

جذب 9 هزار پرستار پس از اجرای طرح تحول سلامت/جذب 7 هزار کادر درمانی با اولویت پرستاری

معاون پرستاری وزیر بهداشت در نشستی خبری گفت: مجوز جذب هفت هزار نیرو با اولویت پرستاری برای بیمارستانهای تازه تاسیس از دولت گرفته شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به نتایج طرح تحول در حوزه منابع انسانی از جذب حدود 9 هزار پرستار خبر داد و افزود: از اقدامات مهمی که با حمایت وزیر بهداشت در این بخش انجام شد، تشکیل موسسه آوای سلامت به صورت متمرکز زیر مجموعه هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت با هدف ایجاد امنیت شغلی در پرستاران بود. این مجموعه اکنون در سراسر کشور راه اندازی شده و پس از قرارداد با بیمارستان ها، نیروهای بیمارستان ها در عرصه پرستاری با اولویت پرستاری و در عرصه غیرپرستاری تامین می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اتفاق مبارکی در حوزه فرهنگی و اجتماعی رخ داده و برای نخستین بار سریالی 50 قسمتی از جامعه پرستاری کشور ساخته می شود، اظهار کرد: متاسفانه تا کنون خدمات و زحمات این قشر و چهره واقعی پرستاران به جامعه معرفی نشده است. در حالیکه ما پرستاری داریم که از اختلال ریتم بیمار، متاثر می شود و درد قفسه سینه می گیرد. یا نمونه ای از یک پرستار خانم که در شیراز برای همدردی با سارینای سه ساله مبتلا به سرطان، غالب پرستاران موهای خود را تراشید.
میرزا بیگی درباره تفاوت دستمزدهای پرستاران شرکتی و پرستاران رسمی بیمارستان ها گفت: در آخرین دستور العمل ابلاغ شده که در سایت معاونت هم موجود است، رقم دستمزد پرستاران شرکتی که یک کارشناس است باید دست کم یک میلیون و 750 هزار تومان دستمزد، برخورداری از قوانین ارتقاء بهره وری، پرداخت عملکردی و تمام مزایایی که به پرستار رسمی تعلق می گیرد را شامل شود.

Go to TOP