چاپ خبــر

تدابیر برقراری مکالمات زائرین اربعین اعلام شد

مدیرعامل همراه اول ، تدابیر لازم برای برقراری ارتباطات زائران اربعین را تشریح کرد و از امکان دیتای رایگان ۵ پیام‌رسان ایرانی و خارجی در مسیر خبرداد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول، درباره اقدامات لازم برای برقراری مکالمات زائران اربعین اظهارداشت: سال قبل تجربه موفقی درباره مکالمات زائران در ایام اربعین نداشتیم.

مدیرعامل همراه اول گفت: سال گذشته 2 میلیون زائر به اربعین مشرف شدند که شبکه اپراتورهای عراقی توان سرویس‌دهی به این زائران را نداشت به صورتیکه 4 روز قبل از اربعین 700 هزار نفر همراه اولی در شبکه رومینگ آپدیت شدند و به طور کلی 4 روز قبل از اربعین سرویس رومینگ قطع شد.

وی گفت: در ادامه نیز با توجه به رشد تعداد مشترکانی که در رومینگ آپدیت می‌شدند شبکه سیگنالینگ، زیرساخت و اپراتورهای عراقی پاسخگو نشدند و ارتباط قطع شد.

صدوقی گفت: امسال برای بهبود ارتباطات چندین کار انجام شده و وزیر ارتباطات نیز در سفر یک ماه پیش به عراق با وزارت ارتباطات، زیرساخت و اپراتورهای عراقی هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه گفت: امیدواریم اپراتورهای عراقی سرویس بهتری به مشترکان رومینگ همراه اول ارائه دهند.

وی توضیح داد: همچنین با توجه به اینکه عمده محدوده خدمات رومینگ براساس تعرفه زیرساخت تامین می‌شود در حال آخرین مذاکرات برای اخذ تخفیف‌های بیشتر و اعلام نهایی نرخ تماس رومینگ با زائران و تماس رومینگ زائران با ایران هستیم.

صدوقی گفت: علاوه بر این امسال اقدام دیگری نیز انجام داده‌ایم که شامل ایجاد شبکه وای‌فای (وای‌فای آپلودینگ) است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه حق ایجاد شبکه در عراق را نداریم اما بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم می‌توانیم شبکه وای‌فای ایجاد کنیم و شبکه وای‌فای نیاز به دریافت مجوز ندارد.

مدیرعامل همراه اول گفت: از این رو در نجف، کربلا و مسیر نجف به کربلا 160 اکسس‌پوینت ایجاد شده است که به سیم کارت‌های همراه اول سرویس رایگان وای‌فای ارائه می‌کند.

مدیرعامل همراه اول گفت: این سرویس مجموعاً در 9 نقطه به مشترکان ارائه می‌شود و قرار است با استفاده از این وای‌فای رایگان، دیتای 2 پیام‌رسان خارجی که بیشتر مورد استفاده مردم است و حداکثر 3 پیام‌رسان داخلی از جمله ساینا و بیسفون رایگان باشد.

صدوقی همچنین اعلام کرد که مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال پیامک به 8941 نحوه فعالسازی سرویس رایگان وای‌فای را دریافت کنند و مجموعاً 750 مگابیت در این سرویس در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در 3 مرز مهران، شلمچه و چزابه نیز 25 سایت اضافه شده، گفت: سال گذشته در مرزهای خروجی 9 سایت اضافه شده بود که ترافیک 20 برابر شد و 20 هزار مشترک اپراتورهای دیگر ایرانی نیز از ظرفیت شبکه همراه اول در مرزهای ایران استفاده کردند.

منبع: فارس

Go to TOP