چاپ خبــر

جوسازی زیرپوستی قطری‌ها علیه ستاره‌های ایرانی؛ یکی به نعل، یکی به میخ!

بعد از دو هفته اخبار ضد و نقیض و منفی از لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر، رسانه‌های قطری فتیله انتقادات را پایین کشیده اما با این وجود به شکل جسته و گریخته اخبار و شایعات تازه‌ای درباره ستاره‌های ایرانی مطرح می‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، ایران ورزشی نوشت: بعد از قریب به دو هفته اخبار ضد و نقیض و منفی از لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر، رسانه‌های قطری فتیله انتقادات را پایین کشیده و دست از سیاه نمایی کشیده‌اند اما با این وجود به شکل جسته و گریخته و زیرپوستی کماکان اخبار و شایعات تازه‌ای درباره ستاره‌های ایرانی مطرح می‌شود.

روزنامه الوطن قطر در گزارشی حضور ستاره‌های ایرانی در لیگ قطر را مثبت ارزیابی و اعلام کرد که باشگاه‌های قطری به بازیکنان ایرانی اعتماد دارند و این احتمال زیاد است که بازیکنان دیگری از لیگ ایران راهی لیگ ستارگان قطر شوند.

نشریه الوطن گزارشی را از لژیونرهای حاضر در لیگ ستارگان ارائه داد و در آن به تعریف و تمجید بازیکنان ایرانی پرداخت. لیگ ستارگان قطر که امسال 6 لژیونر ایرانی به نام‌های مجتبی جباری و پژمان منتظری (الاهلی)، اشکان دژاگه (العربی)، آندرانیک تیموریان (ام‌الصلال)، مسعود شجاعی (الغرافه) و محمد نوری (المسیمیر) را در خود جای داده از اهمیت بالایی برای فوتبالدوستان ایرانی برخوردار است.

روزنامه‌های قطر بعد از گذشت نیم‌فصل گزارش‌هایی را از تمام لژیونرهای حاضر در لیگ قطر ارائه داده‌اند. در این گزارش تمام لژیونرهای ایرانی حاضر در لیگ ستارگان عملکرد خوبی داشته‌اند. نشریه الوطن قطر درباره فوتبالیست‌های ایرانی حاضر در لیگ ستارگان اینطور  نوشت: «بازیکنان ایرانی لیگ ستارگان ثابت کرده‌اند که در نیم‌فصل گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند به همراه تیمشان عملکرد خوبی از خود ثبت کنند. از بارزترین این بازیکنان ایرانی می‌توان به مجتبی جباری اشاره کرد. او با بازی خوب خود در تیم الاهلی می‌تواند از نامزدهای بهترین‌ها در این فصل باشد.»با نگاه به دیگر بازیکنان ایرانی در گزارش‌های منتشر شده مشخص می‌شود که آنها هم عملکرد نسبتا خوبی داشته‌اند؛ اشکان در تیمش خوب عمل کرده، نوری به همراه المسیمیر، شجاعی در الغرافه و تیموریان در ام‌الصلال عملکرد خوبی داشته‌اند. با وجود اینکه پیش از این خبرهایی از جدایی برخی بازیکنان ایرانی شنیده می‌شد اما اکنون آنها توانسته‌اند در باشگاه‌های خود بمانند و حتی امکان ورود دیگر بازیکنان ایرانی به لیگ ستارگان قطر وجود دارد. با این تفاسیر فوتبال ایران عملکرد خوبی را از میان لژیونرهای آسیایی حاضر در لیگ قطر داشته است. این در حالی است که این نشریه به نام منتظری مدافع ملی‌پوش کشورمان که در تیم الاهلی همبازی جباری است، اشاره‌ای نکرده است که البته غیبت 8 هفته‌ای او بی‌ارتباط با این موضوع نیست.  ستارگان مدرسه ایرانی عملکرد خوبی در لیگ ستارگان قطر داشته است و این احتمال زیاد است که با وجود جدایی بیشتر ستاره‌های ایرانی در فصل جابه‌جایی زمستانی، بازیکنان دیگری از لیگ ایران به لیگ قطر منتقل شوند و این نشان می‌دهد که باشگاه‌های قطری به بازیکنان ایرانی اعتقاد دارند.

Go to TOP