چاپ خبــر
رئیس بسیج رسانه کشور مطرح کرد؛

حزب‌زدگی مهمترین آسیب متوجه رسانه‌ها در آستانه انتخابات

رئیس بسیج رسانه کشور حزب‌زدگی را به عنوان مهمترین آسیب متوجه رسانه‌ها در آستانه انتخابات مطرح کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار ،مسعود بصیری در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص چگونگی عملکرد رسانه‌ها در آستانه انتخابات، اظهار کرد: علیرغم گستردگی ابزار تبلیغات، همچنان رسانه‌ها مهمترین وجه تبلیغات انتخابات هستند و چراکه هم بر افکار عمومی تاثیرگذارند و هم از آن تاثیر می‌پذیرند.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رسانه‌ها باید مردم را به انتخاب اصلح تشویق کنند، بر آگاهی مردم بیافزایند و فرصت نقد، نظارت، تبادل آراء را فراهم کرده و اطلاع‌رسانی بهنگام و دقیق داشته باشند. انتقاداتی که دارند میز منطقی و در راستای کمک به انتخاب درست مردم باشد.

رئیس بسیج رسانه کشور همچنین گفت: رهبر انقلاب همچنین در سخنان اخیر خود نیز اشاره کردند که کاندیداها نباید بهم تهمت و دروغ نسبت دهند، این نسبت‌ دادن‌ها از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود و متاسفانه برخی رسانه‌ها برای دنیای دیگران آخرت خود را می‌سوزانند و این معامله بدی است چراکه در اسن صورت  ابزار به اشتباه انداختن مردم نیز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در جریان انتخابات با احتیاط بیشتری به انتشار مطالب بپردازند، افزود: به ویژه خبرنگاران باید مراقب باشند وسیله تبلیغ یک حزب قرار نگیرند و شان خود را حفظ کنند، خبرنگاران باید مستقل بوده و بدانند هر خبری گفتنی نیست البته نه اینکه مردم را در ناآگاهی قرار دارند اما بدانند برخی اخبار آرامش مردم را بهم می‌زند و به جریان انتخابات آسیب وارد می‌کند.

بصیری تصریح کرد: رسانه‌‌ها باید به شدت مراقب باشند که ناخودآگاه در پازل دشمن بازی نکنند، مهمترین آسیب رسانه‌ها در انتخابات حزب‌زدگی است تا جایی که باعث می‌شود نقاط ضعف یک حزب و طیف خاص دیده نشود. البته هر فردی به یک اندیشه وابسته است و همین وابستگی ممکن است باعث شود مخاطب یک رسانه به انتخاب نادرست برسد. متاسفانه برخی سیاستمداران ما نیز به این رسانه‌ها کمک و مواد اولیه برای شلیک به افکار عمومی را فراهم می‌کنند.

Go to TOP