چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر مطرح کرد؛

امور تربیتی آموزش و پرورش فعال‌تر در جامعه ظاهر شود/حامیان کاندیداها انتخابات را تمام شده حساب کنند

امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه ضمن بیان اهمیت آموزش و پرورش از لزوم فعال‌تر شدن امور تربیتی این وزارتخانه و ادارات متبوعش سخن به میان آورد. وی آیت الله طبسی را یکی از یاران وفادار امام و رهبر دانسته و درگذشت این عالم مظلوم را تسلیت گفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر به مناسبت روز امور تربیتی، آموزش و پرورش را ارگان اصلی فرهنگ سازی در جامعه بیان کرد و از لزوم توجه بیشتر آموزش و پرورش به تربیت اسلامی سخن گفت و دوران کودکی را مهمترین دوره زندگی هر فرد در مسأله تربیت دانست.

حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری مسئولیت تربیت فرزند را متوجه خانواده و معلمین و مربیان دانست و گفت: اگر در دوران کودکی چیزی در ذهن کودک نشست مانند این است که چیزی را روی سنگ حک کنیم و برای تربیت جامعه باید از پایه که همان دوران کودکی است شروع کرد.

وی به حذف معاونت تربیتی از آموزش و پرورش در مجلس ششم شورای اسلامی به عنوان بدترین مجلس، اشاره کرد و اظهار کرد: مجلس اگر خوب باشد منشأ خیلی از برکات می‌شود اگر ناباب باشد منشأ شرور.

خطیب جمعه فریدونشهر از حضور چشمگیر مردم به خصوص مردم فریدونشهر در انتخابات تشکر کرد و از مردم و حامیان کاندیداها خواست با اعلام منتخب انتخابات، این موضوع را تمام شده حساب کنند و اگر هم اعتراضی داشتند می‌توانستند در فرصت قانونی از مبادی قانونی اقدام کنند. امام جمعه فریدونشهر با نادرست خواندن جشن منتخبین بعد از کسب اکثریت آراء در انتخابات، این جشن‌ها را طعنه به دیگران و برخلاف مصالح جامعه دانست.

حجت الاسلام غفاری جشن را زمانی شایسته خواند که بتوانیم بر دشمنان اسلام و استکبار جهانی غلبه کنیم و گرنه طبیعت انتخابات، رأی آوردن یک نفر و رأی نیاوردن بقیه است. وی از مردم و دیگر کاندیداها خواست از کاندیدای منتخب حمایت کرده و او را همراهی کنند.

خطیب جمعه فریدونشهر طبق سفارش رهبر معظم انقلاب برخی از کارهایی که کاندیدای منتخب باید رعایت کند را این چنین برشمرد: ساده زیست باشد؛ پاک دست باشد؛ حضور پیوسته در مجلس و در مردم داشته باشد؛ منافع ملی را بر خواسته‌های شخصی و جناحی ترجیح دهد؛ ایستادگی و شجاعت در برابر مداخلات بیگانگان داشته باشد؛ واکنش انقلابی به نقشه‌های بدخواهان و خائنان نشان دهد؛ منش جهادی در فکر و عمل داشته باشد و کار را برای خدا و در درگاه خدا به خلق خدا انجام دهد.

امام جمعه فریدونشهر دستور امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل کمیته امداد امام در بیست و دومین روز بعد از پیروزی انقلاب را نشانه توجه امام و حکومت اسلامی به محرومین دانست و بیان کرد: برای رفع محرومیت از جامعه و رفع مشکل مستضعفان جامعه تنها سازوکار دولتی و بودجه‌های دولتی کافی نیست و باید مردم همت کنند.

حجت الاسلام غفاری با گرامی داشت هفته درختکاری، از کسانی که زمین دارند خواست با مراجعه به اداره منابع طبیعی نسبت به تهیه و کاشت نهال درختان مثمر و بذر گیاهان دارویی به خصوص کرفس اقدام کنند.

خطیب جمعه فریدونشهر درگذشت آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت بارگاه امام رضا(ع)، را تسلیت گفت و از وی به عنوان یار وفادار امام و رهبر نام برده و از هجمه تهمت‌ها به این خدمتکار دلسوز آستان علی بن موسی الرضا(ع) سخن گفت و تصریح کرد: این عالم وارسته در طول عمرش آنی آرام نگرفت چه قبل از انقلاب، چه در انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب.

امام جمعه فریدونشهر نماز جمعه را جزء شئون حکومت اسلامی و مربوط به حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین بیان کرد و گفت: همه ائمه جمعه از ولی فقیه حکم می‌گیرند لذا اگر این حکم نباشد حتی اجازه خواندن نماز جمعه را ندارند.

Go to TOP