چاپ خبــر

با مجمع خیرین سلامت باقرالعلوم فریدونشهر آشنا شوید

مجمع خیرین سلامت باقرالعلوم فریدونشهر یک انجمن غیرانتفاعی با هدف پیشگیری از کاهش کیفیت سلامت جامعه و کمک به درمان بیماران نیازمند است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، انجمن های غیرانتفاعی زیادی در سطح شهرستان فریدونشهر فعالند اما عده ای در این شهرستان تصمیم گرفته اند وقت و سرمایه خود را در راه کمک به درمان بیماران نیازمند هزینه کنند؛ کسانی که در حالی که از درد فقر رنج می برند، درد بیماری نیز نصیبشان شده است. کار آن ها کمک به بازگرداندن اولین نعمتی است که خدا به انسان بخشیده است یعنی سلامتی.

مجمع خیرین سلامت باقرالعلوم(ع) شهرستان فریدونشهر در سال 1389 مصادف با میلاد امام محمد باقر(ع) با دعوت از کسانی که به هر نحوی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمک کرده بودند و با شرکت دکتر کمال حیدری، رئیس خیریه امام هادی(ع) اصفهان و رئیس وقت مرکز بهداشت استان اصفهان، تشکیل و با انتخاب اولین هیأت مدیره کار خود را با تدوین اساسنامه آغاز کرد.

دکتر حسن مقدسی، رئیس هیأت مدیره مجمع خیریه باقرالعلوم، در گفتگو با خبرنگار پونه زار، هدف از تأسیس این مجمع را ارتقاء سطح سلامت شهرستان با محوریت پیشگیری دانست و اظهار کرد این خیریه طی این مدت توانسته است با کمک خیرین شهرستان که غالبا کارکنان شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش شهرستان هستند و خیرین اصفهانی منشأ خدماتی چون تهیه چند دستگاه آمبولانس، خرید خانه بهداشت، تجهیز مراکز بهداشتی درمانی، کمک به بیماران نیازمند و انجام غربالگری رایگان فشار خون، قد، وزن و قند خون کلیه افراد بالای 30 سال شهر فریدونشهر باشد که مورد اخیر منجر به شناسایی تعدادی از بیمارانی شد که از بیماری خود بی خبر بودند.

وی با بیان این که بر اساس اساسنامه، مجمع عمومی هر سال در اسفند ماه جهت ارائه گزارش برگزار و هر دو سال یکبار انتخابات هیأت مدیره انجام می شود، گفت: در جلسه سال جاری که در تاریخ 1394/12/17 برگزار گردید انتخابات شش عضو هیأت مدیره برگزار شد و همچنین از سه تن از خیرین سلامتی که در سال 94 کمک های قابل توجهی به این خیریه نموده بودند تقدیر به عمل آمد که کمک های این خیرین شامل چهار تشک مواج و مبلغ پنجاه و پنج میلیون ریال کمک نقدی بود.

مقدسی محل مراجعه نیازمندان برای دریافت کمک های درمانی این انجمن خیریه را مغازه عطاری آقای عباسعلی اصلانی واقع در نبش خیابان شهید رجایی و خیابان امام خمینی(ره) و روند کمک های این انجمن خیریه شامل عصا، واکر، صندلی چرخدار، تشک، تخت، کپسول اکسیژن، ساکشن، کمک نقدی و غیره را مراجعه فرد نیازمند و یا اعضای خانواده او به این محل و اهدای کمک ها بعد از بررسی اجمالی بیان کرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه سلامت باقرالعلوم(ع) در پاسخ به این سوال که انجمن چه برنامه پیشگیرانه ای در جهت سلامت جامعه در پیش دارد گفت: با توجه به رسالت مجمع مبتنی بر ارتفاء سلامت جامعه با اولویت بخشی به پیشگیری، یکی از برنامه های مهم غربالگری بود که مقرر بود متعاقب انجام مراحل اول و دوم در محلات شهر فریدونشهر، در مرحله سوم محلات سنگباران و خمسلو در شهر برف انبار تحت غربالگری قرار گیرند و سپس این کار در روستاها صورت گیرد لکن با توجه به ابلاغ دستور انجام غربالگری به شبکه بهداشت و درمان و به منظور جلوگیری از دوباره کاری اجرای طرح توسط مجمع متوقف گردید و پس از ارزیابی مجدد وضعیت در صورت نیاز به نحو مقتضی موضوع پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی به جامعه از طریق سخنرانی در جلسه سالانه مجمع در دستور کار قرار داشته و از سال گذشته نیز تاکنون چندین بار از هیات مدیره مجمع امور صنفی شهرستان درخواست وقت شده که امید است با تغییرات صورت گرفته متعاقب برگزاری انتخابات اصناف این امر محقق گشته و طی جلساتی با اصناف بتوانیم آگاهی بخشی لازم را انجام داده و حساسیت کافی جهت پیگیری وضعیت سلامت را در این قشر ایجاد نماییم چرا که اکثر بیماران مبتلا به بیماری های فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی خون بالا از بیماری خود بی اطلاع هستند. مقدسی ادامه داد: در همین راستا آگاهی بخشی به اقشار دیگر نظیر کارمندان ادارات، کشاورزان و …. نیز در دستور کار مجمع قرار دارد.

مقدسی در پایان ضمن بیان این که شماره حساب 5555 نزد قرض الحسنه امام رضا(ع) به نام مجمع جهت کمک خیرین در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این مجمع از پیشنهادات و راهنمایی ها در زمینه فعالیت های این خیریه استقبال کرده و آمادگی پذیرش هرگونه کمکی را در راستای ارتقاء سلامت جامعه دارد.

 

برای دریافت اساسنامه مجمع خیرین سلامت باقرالعلوم اینجا کلیک کنید

  1. باسلام
    ازاقدام بسیار ارزشمند این مجمع وخیرین محترم نهایت سپاس راداریم.که باعث رفع مشکلات بیماران وشهروندان این شهرستان محروم شده اند،ازخداوند متعال سعادت وبهروزی کلیه خیرین راخواستاریم.

  2. پریسا گفت:

    خیلی کار خوبیه -خیلی از خانواده ها که به هر دلیلی تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی نیستند موقع مواجه شدن با بیماری ممکنه بدجور دستشون خالی بشه که این انجمن می تونه کمک بزرگی برای آن ها باشه

  3. خدا قوت دوستان خیر امید وارم در رسالتی که به دوش گرفته اید موفق باشید

  4. با سپاس از زحمات این بزرگواران که در جهت خدمت به بزرگترین اسیب دیدگان روحی و جسمی تلاش میکنند . که خداوند باری تعالی بزرگترین عبادت را خدمت به بیمار و رفع دغدغه ی خانواده ی انان میداند .که چه بسا پو لهای کلانی روزانه و سالانه صرف سفر و زیارتهای تکراری جهت شفاعت خود خرج میکنیم . اما غافلیم که اگر دل یک بیمار و خانواده ی او را شاد کنیم از شفاعت خداوند در دنیا و اخرت برخوردار یم . و کمک تک تک ما هر چند کوچک به این عزیزان اگر با هم جمع شود انگاه چه خواهد شد …

  5. از زحمات این عزیزان سپاسگذاریم و اگر سایر اعضای هیئت مدیره را نیز معرفی میکردید بیشتر اشنا میشدیم .

    • مقدسی گفت:

      سایر اعضای هیات مدیره: حاج حسین مقدسی، حاج رضا نکوخو، دکتر احمد لچینانی، آقای عباسعلی اصلانی ( مدیر عامل )، سرهنگ عبدالرضا اصلانی، حاج علیرضا کربلی و مدیرشبکه ( دکتر علیرضا زمانپور ) یا نماینده ایشان ( آقای ابراهیم مستانی )

  6. سلام اطلاع رسانی خیلی ضعیفه.مردم اطلاع چندانی ندارن.درجلسات عمومی با مردم اطلاع رسانی کنیدای

Go to TOP