چاپ خبــر
سلامت باشید؛

روش‌های ازدیاد شیر مادران

یک محقق طب اسلامی روش‌های ازدیاد شیر مادران را تشریح کرد و گفت: شیر مادر در ۱۰ دقیقه اول آبکی است ولی ۱۰ دقیقه دوم شیر دادن، ویتامین‌ها و پروتئین‌های آن بیشتر است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم, سید حسن ضیایی درباره راه‌های ازدیاد شیر مادر اظهار داشت: نخستین غذای مادر بعد از زایمان تا آخر دوران شیردهی، رُطب و خرمای تازه است.

به‌گفته وی به‌همراه غذا، سبزی ریحان و سبزی پونه خورده شود، همچنین به‌همراه غذا کاهو بدون سُس میل شود (به‌شرطی که کم‌خونی ژنتیکی, فاویسم و کم‌خونی داسی‌شکل نداشته باشند)، گرچه خوردن کاهوی پُخته بهتر است.

این محقق طب اسلامی افزود: وسط روز، عصرانه و شب یعنی در شبانه‌روز، سه استکان چای رازیانه مخلوط با عسل نوشیده شود، البته از مصرف این چای توسط زنانی که فرزند پسر دارند باید پرهیز شود.

ضیایی ادامه داد: همراه صبحانه شیرعسل، شیرخرما، حلیم گندم و گوشت خورده شود؛ عصرانه و وسط روز میوۀ انگور میل شود، یک ساعت و نیم بعد از غذا یک قاچ خربزه خورده شود و داروی گیاهی فِنِلین نیز برای افزایش شیر مادر مفید است.

وی بیان داشت: آبگوشت بدون نان خورده شود و به‌همراه شام، یک بشقاب سوپ که در آن هویج و سبزی جعفری باشد, مصرف شود و در شبانه‌روز یک قاشق چای‌خوری سیاه‌دانه خورده شود (لازم به ذکر است که سیاه‌دانه دارای طبیعت گرم و خشک است و مصرف بیش از حد آن موجب بی‌قراری و بی‌خوابی مادر و بچه خواهد شد).

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: هر صبح و ظهر و شب، یک قاشق مرباخوری عسل آویشن به‌همراه شیر، آب یا  آبجوش وِلَرم خورده شود و هر 6 ساعت یک لیوان آب‌جوش وِلَرم میل شود.

ضیایی عنوان کرد: اگر شیر مادر آبکی است حتی زمانی که 20 دقیقه از هر سینه شیر می‌دهد (زیرا 10 دقیقه اول شیر دادن آبکی است ولی 10 دقیقه دوم شیر دادن، ویتامین‌ها و پروتئین‌های آن بیشتر است) باید مادر در هر شبانه‌روز 14 عدد مغز بادام شیرین درختی بدون پوست قهوه‌ای آن بخورد.

وی خاطرنشان کرد: نصف قاشق چایخوری پودر گُلپَر با عسل مخلوط شده و میل شود؛ شب‌ها قبل از شام، 7 عدد آلو بخارا (به‌صورت مکیدنی) خورده شود. همچنین مصرف انار شیرین یا ربّ انار شیرین توسط زنان باردار و مادران شیرده، موجب تقویت مادر و فرزند شده و به رشد آیندۀ کودک کمک می‌کند.

Go to TOP