چاپ خبــر

نکاتی که هنگام خرید وسایل پخت و پز باید بدانید

برای پخت و پز و آشپزی نیاز به لوازم خاص و کاربردی می باشد که به کمک آنها می توان آشپزی کرد و در نتیجه سروکار زیادی با آن داریم و لازم است با نحوه خرید آنها آشنایی پیدا کنیم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای پخت و پز و آشپزی نیاز به لوازم خاص و کاربردی می باشد که به کمک آنها می توان آشپزی کرد. این ابزار و وسایل عمل آشپزی را بسیار ساده تر و آسان تر میکنند البته به شرطی که همه آنها از جنس مرغوب تهیه شده باشند. با ما همراه شوید و این مطلب را مطالعه کنید تا با نکاتی در مورد لوازم پخت و پز بیشتر آشنا شوید.
اگر برای خرید قابلمه ماه ها وقت بگذارید و با سردرگمی ده ها نوع قابلمه موجود در بازار را بررسی کنید، به شما خرده ای نمی گیریم. بعضی ها به شما استفاده از قابلمه های سنتی مسی را توصیه می کنند و احتمالا بعضی دیگر می گویند وقت مدرن شدن و استفاده از قابلمه های تازه وارد سرامیکی رسیده است.اما برای شمایی که هم به سلامت غذای تان اهمیت می دهید و هم می خواهید ظاهر غذایی که ساعت ها برای پختنش وقت گذاشته اید زیبا باشد، انتخاب قابلمه مناسب به سادگی شنیدن این توصیه ها نیست.
گرچه زمانی قابلمه های تفلون محبوب ترین نوع قابلمه به شمار می رفتند، اما با سر زبان افتادن شایعه سرطان زا بودن شان خیلی زود طرفداران خود را از دست دادند. از آنجا که ظروف تفلون نچسب هستند، کار کردن با آنها بسیار راحت است همچنین شست وشو و تمیز کردن شان هم دردسری ایجاد نمی کند و برخلاف قابلمه های چدنی و مسی، وزن سبکی هم دارند؛ همین بهانه ها به اضافه سبکی این قابلمه ها و قیمت مناسب شان باعث شده هنوز هم بسیاری از خانم ها سراغ قابلمه های تفلون بروند.اما قابلمه های تفلون در مقایسه با قابلمه های استیل، آلومینیومی و… انتخاب های مطمئنی محسوب نمی شوند، چراکه معمولا در تهیه ظروف تفلون از کادمیوم استفاده می شود که از فلزات سنگین است به ویژه در ظروفی که استاندارد نباشند، میزان این فلز بیشتر است. این ماده به مرور وارد غذا می شود و احتمال سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی را افزایش می دهد. همچنین در سنتز هموگلوبین دخالت می کند و کم خونی را به همراه می آورد.
ازسوی دیگر بعضی مردم بعد از اینکه می بینند کف نچسب قابلمه های تفلون بر اثر استفاده نامناسب خراب شده، با مراجعه به مراکزی این قابلمه ها را دوباره بازسازی می کنند اما بازسازی تفلون، ایمنی چندانی ندارد. قابلمه های تعمیر شده، هیچ وقت مانند روز اول نمی شوند و از آنجا که زودتر از قبل آسیب می بینند، مواد مضرشان را هم زودتر به غذای شما وارد می کنند. باید بدانید امروزه استفاده از ظروف تفلون در بسیاری از کشورهای اروپایی تقریبا منسوخ شده است.پختن مواد غذایی به سیخ کشیده شده بر روی زغال داغ یا میله های برقی را باربیکیو یا کباب کردن سیخیمی نامند.
به طور کل باربیکیو روشی از روش های پخت است که از قرار دادن مواد غذایی عمدتاً گوشت بر روی حرارت یا آتش و معمولاً در فضای باز ایجاد می شود. در روش باربیکیو از ذغال، چوب، اجاق گاز برقی و گازی به عنوان لوازم خانگی ،راهنمای خرید لوازم خانگی – تامین حرارت استفاده می کنند. معمولاً گوشت پیش از قرار گرفتن در باربیکیو باید در ماده ای مثل آبلیمو و نظایر آن خوابانده شود و یا اینکه لایه ای از موادی خاص مثلادویه جات گوناگون و یا سس بر روی آن کشیده شود.
روش دیگری برای تهیه کباب، پختن غذا بر روی توری کباب پز با استفاده از حرارت تابشی است که به آن کباب کردن شبکه ای می گویند. محلی که برای تهیۀ کباب شبکه ای استفاده می شود کباب پزخانه نام دارد.
Go to TOP