چه برندی برای فریدونشهر انتخاب خواهد شد؟
به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونشهر صبح امروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر به ریاست فرماندار برگزار شد.
در این جلسه ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر، از لزوم بررسی علمی موضوعات مطرح شده در این شورا سخن گفت و در مورد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اظهار کرد: زمانی کشاورزی منطقه ما در میزان تولید سیب زمینی کشور وزنه سنگینی بوده است اما الان شرایط تغییر کرده و تولید سیب زمینی منطقه در برابر تولیدات دیگر نقاط کشور ارزش خاصی ندارد لذا لازم است به فکر تغییر اساسی در کشاورزی باشیم.
*مردم اجرای اقتصاد مقاومتی را حس نمی کنند
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر چاشنی کردن شعار سال با اقدام و عمل را نشان دهنده شعاری و ناچیز بودن اقدامات گذشته در این رابطه دانست و گفت: چون به طور عملی و علمی اقتصاد مقاومتی را اجرا نکرده ایم مردم اقتصاد مقاومتی را احساس نمی کنند.
سرهنگ دوم پاسدار احسان سروش کاشانی با بیان این که در این عرصه سپاه در خدمت دولت است پیشنهاد تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد و کشاورزی و گیاهان دارویی منطقه را از ظرفیت های مستعد و ارزشمند منطقه دانست.
*78 درصد از اقتصاد آلمان را صنایع خرد تشکیل داده اند
وی اداره کشور چین با بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان و اداره کشور آلمان به عنوان دارنده برترین اقتصاد اروپا را نمونه های موفق مدیریت اقتصاد دانست و افزود 78 درصد از اقتصاد آلمان را صنایع کوچک تشکیل می دهند.
فرمانده سپاه فریدونشهر دلالی و واسطه گری را یکی از آسیب های اقتصاد کشور و منطقه دانست و توانمند ساختن خانواده ها به کمک آموزش، حمایت از ظرفیت سمن ها و پرورش دام، طیور و زنبور عسل را عرصه های قابل اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان برشمرد.
رئیس دانشگاه پیام نور فریدونشهر نیز گیاهان دارویی را مهمترین ظرفیت اقتصاد مقاومتی در شهرستان خبر داد و از برگزاری همایشی ملی در دانشگاه پیام نور فریدونشهر در این رابطه در آینده خبر داد.
*باید فرهنگ تلاش عمومی در کشور نهادینه شود
ظهراب اداوی ضمن تذکر این نکته که برخی اقتصاد مقاومتی را با ریاضت اقتصادی اشتباه می گیرند از لزوم تفهیم نگاه مولد به درون سخن گفت و اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ تلاش عمومی در کشور به وجود آید و تلاش صرفا محدود به سرپرست خانواده نشود. وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید از روستاها شروع شود.
رئیس شورای شهر فربدونشهر هم در این جلسه با بیان این که سیاست شهرداری طی دو سال گذشته برونسپاری وظایف و تبدیل فرصت های راکد به سرمایه های در گردش بوده است، از تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری فریدونشهر سخن گفت.
عبدالرضا اصلانی از لزوم تدارک محلی برای برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهرستان سخن گفت و شرایط شهرستان فریدونشهر را مساعد صنعت گردشگری و احداث صنایع تبدیلی به ویژه برای لبنیات، احداث گلخانه و احداث پرورش ماهی دانست. وی از عدم هماهنگی ادارات با هم گلایه کرد و نظام بروکراسی حاکم در دستگاه های دولتی را برای تولید کننده و سرمایه گذار بازدارنده خواند.
*برند شهرستان فریدونشهر
با توجه به دستور کار جلسه، موضوع انتخاب یک برند برای فریدونشهر در اوقات پایانی جلسه مطرح شد که نظرات مختلفی از سوی اعضا دریافت شد. بام ایران، عسل، پونه زار، گیاهان دارویی، کشاورزی و آب نام هایی بود که برای این عنوان مطرح شد. مقرر شد اعضا در جلسه بعدی پیشنهادات خود را مطرح و بعد از رأی گیری یک عنوان را به عنوان برند شهرستان فریدونشهر انتخاب کنند.
باسلام
زیباترین ومنحصربه فردترین برند برای شهرستان زیبای فریدونشهرکه هم درسطح کشور وجهان قابل طرح ومعرفی است ((پونه زار)) است.چراکه این نام واین برند می تواند بهترین معرف شهرستان باشدوتا حدودی بااین نام شناخته شده است.پس باید مطرح کنیم :(((پونه زاربام زیبای ایران زمین فریدونشهر)))
عسل نمی تواند برند شهرستان ما باشد چون:
1-چند سالی است که ریزگردها تولید عسل را در شهرستان کم کرده
2-عسل تغلبی تولید می شود
3-شهرستان خوانسار،تولید عسل دارد ودر همسایگی فریدونشهر فرار دارد
برند گیاهان دارویی را به دلایل زیر برای شهرستان پیشنهادمی دهم :
1- پوشش گیاهی از جمله گیاهان دارویی فراوان ومتنوع است.
2- در طب مردم بیشتر به سراغ داروهای گیاهی می روند.
3- بسته بندی ،عصاره ،عرقیات داروهای گیاهی علاوه بر اشتغال زایی ،اگر با کیفیت عالی تولید شودبرای صادرات به استانها وکشورهای دیگر وعرضه در محیط های گردشگری به خوبی شهرستان را معرفی می کند.
4- ظرفیت کشت وپرورش وحفاظت از انواع گونه های گیاهان دارویی در مراتع شهرستان وجود دارد.
انواع گیاهان دارویی:صمغ ارژن،بید مشک،گل نسترن،زرشک وحشی،گل محمدی،سپستان،آلبالو کوهی،آویشن ،نعناع کوهی،کرفس،بومادران،زیره کوهی ،فیاله،چای کوهی،تره کوهی،لَوه،، ریواس، ،شنگ، گزانگبین، کتیرا، بابونه، موسیر، خاکشیر، بادیان،، گل خطمی، رازیانه، گل گاوزبان، بابا آدم، گل گندم، پونه، پنیرک، زبان گنجشک، کنگر،کاسنی ،مریم گلی ،سیر کوهی، گل همیشه بهارو….
با سلام
انتخاب برند برای یک شهر کاری است که باید توسط شهروندان آن شهر پیشنهاد و سپس با کار کارشناسی مناسب انتخاب و اعلام عمومی گردد . شورای فرهنگ عمومی متشکل از مدیران غیر بومی نیز هست که شناختی از فریدونشهر ندارند.
بام ایران. فقط
برند یک شهرستان باید در برگیرنده کلیه خصوصیات آن منطقه باشد، عسل قبلا به خوانسار و بام ایران به شهرکرد نسبت داده شده پیشنهاد من «آب و آیین و اقوام» است.
مردم مظلوم
مردم ستم دیده
مدیران غیر بومی که مهمانان دو سه ساله شهرستان ما هستند و آشنایی کاملی نسبت به شهرستان ندارند چگونه میتوانند نامی شایسته انتخاب کنند – به نظر من بهتره به صورت فراخوان از عموم مردم برای این کار دعوت بشه – تجربه تلخ ساخت تندیس نمونه همین انتخابهای اشتباه برخی مسئولین بود .
سرزمین کوه و هفتاد و دو ملت
اتفاقا چون مردم بومی در متن فریدونشهر هستند.آنچه که غیر بومی بعنوان شاخص شهرستان مشاهده میکنه دقیق تر خواهد بود. مثال واضح لباسی که به تن دارید را یکی از دور ببینه بهتر نظر میده اینطور نیست؟
برند ی برای فریدونشهر
“فریدونشهر بربامی بلند،طبیعتی زیبا واقوامی متفکر “
جناب آقای جدیدی لطف کنید
«فریدونشهر بام وطبیعت زیبا ی ایران زمین “
راجایگزین(فریدونشهر بربامی بلند،طبیعتی زیبا واقوامی متفکر ) کنید