چاپ خبــر
استاندار اصفهان:

نظرات مدیران استان درباره تعطیلی پنجشنبه ها به وزارت كشور منتقل می شود

استاندار اصفهان گفت: جمع بندی و چارچوب مورد نظر مدیران استان اصفهان برای تصویب تعطیلی پنجشنبه ها به وزیر كشور ارسال می شود تا تصمیم نهایی در این زمینه، اتخاذ و اعلام شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز چهارشنبه به نقل از رسول زرگرپور اضافه كرد: موضوع تعطیلی پنجشنبه اداره ها در برنامه كاهش آلودگی هوا پیشنهاد شده بود كه دستگاه های مختلف، جمع بندی خود را در این موضوع اعلام كردند.
وی در جلسه بررسی تعطیلی پنجشنبه های اداره ها اظهاركرد: تصمیم گیری در این زمینه در استان ها بر عهده استانداران است ولی بمنظور وحدت رویه و هماهنگی با سایر استان ها تصمیم گیری این جلسه نهایی نخواهد بود و باید صورت جلسه و جمعبندی به وزارت كشور ارسال و سپس تصمیم نهایی اخذ شود.
زرگرپور با اشاره به برخی موارد مطرح شده درباره بحث نهار، ایاب و ذهاب كارمندان و بررسی تعطیلی پنج شنبه ها در شهرستان ها، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر دستگاه ها اعلام كرده اند كه مشكلی در زمینه ایاب و ذهاب كارمندان و تامین غذای آنان از لحاظ منابع مالی و مسائل اجرایی وجود ندارد.
وی به ساعات كاری اداره ها اشاره و اضافه كرد: در صورت تصویب تعطیلی پنج شنبه ها ساعت كاری اداره ها از هفت صبح آغاز می شود و باید در مجموع 44 ساعت كاری در یك هفته به ثبت برسد.
زرگرپور با تاكید بر اینكه تعطیلی پنج شنبه ها باید در شهرستان ها نیز همانند مركز استان مدنظر قرار گیرد، یادآور شد: دستگاه های خدمات رسان باید به گونه ای فعالیت كنند كه تعطیلی روز پنج شنبه ها اختلالی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نكند و مردم با مشكلی مواجه نشوند.
استاندار اصفهان ادامه داد: بمنظور جلوگیری از بروز مشكل جهت خانواده های كاركنان، ساعت كاری مهدكودك ها و واحدهای آموزشی نیز باید متناسب با ساعت كار اداری تنظیم شود تا مشكلی برای آنان ایجاد نشود.
پیش از این نیز شماری از مدیران اصفهانی برای تعطیلی پنجشنبه ها، روز یازدهم اسفند در استانداری اصفهان گرد هم آمدند ولی تصمیم گیری نهایی را به آینده موكول كرده بودند.
این مدیران در جلسه یاد شده اخیر در باره آثار مثبت و منفی تعطیلی پنجشنبه ها به ویژه در زمینه كیفیت بخشی به زندگی خانواده ها و استحكام و سلامت خانواده ها و مدیریت مصرف انرژی و از طرفی میزان كارایی كارمندان تبادل نظر كرده بودند.
استاندار اصفهان با بررسی نكات منفی و مثبت تعطیلی پنجشنبه ها، خواستار ارائه گزارشی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در رابطه با بخشنامه ها و روش های اجرایی و سایر مقولات مرتبط با تعطیلی پنجشنبه ها شده و گفته بود: وضعیت قوانین و مقرارات موجود باید بررسی و ظرف دو هفته آینده كلیه گزارش ها ارائه تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.
موضوع تعطیلی پنجشنبه های اداره ها در برنامه كاهش آلودگی هوای اصفهان پیشنهاد شده است.
اصفهان در شمار شهرهای آلوده كشور است و شهروندان این خطه بویژه در فصول سرد سال، روزهای آلوده ای را سپری می كنند.

Go to TOP