چاپ خبــر
در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران؛

فرصت استثنایی برای کتابخوان‌ها/استقبال از نمایشگاه کتاب کم نظیر بوده است

نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر گشایش یافت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، نمایشگاه بزرگ کتاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونشهر با 50 درصد تخفیف از اول اردیبهشت ماه تا 20 اردیبهشت برپاشده است.

در این نمایشگاه انواع کتب مذهبی و قرآنی، کودک و نوجوان، ادبیات، روان شناسی، کامپیوتر و نرم افزار، عمومی و زبان به معرض نمایش گذاشته شده است. علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت 8 الی 13 و 15 الی 21 به محل این اداره مراجعه کنند.

ershad_001

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر، این نمایشگاه را فرصت استثنایی برای کتاب خوان ها خواند و از عموم مردم دعوت کرد از این نمایشگاه دیدن کنند. نورمحمد رحیمی در مورد استقبال مردم از این نمایشگاه، آن را کم نظیر خواند و گفت: تنها در روز گذشته نمایشگاه نزدیک به 20 میلیون ریال فروش کتاب داشته است.

وی کتاب خوانی را یکی از شاخصه های رشد فرهنگی هر جامعه خواند و بیان کرد: کتاب خوانی تأثیر مثبتی روی شاخصه های فرهنگی هر جامعه داشته و می تواند موجب تعالی فرهنگ آن جامعه شود.

نمایشگاه کتاب فریدونشهر در حالی برپاشده که بیشتر از چند روز به بازگشایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باقی نمانده است. برپایی این نمایشگاه با همکاری انتشارات نهالستان تهران بوده است.

  1. مشق زندگی مان راباید از روی قرآن بنویسیم
    توصیه می شود اگر تفسیر نور را عرضه نمودند حتماً خریداری کنید.چون خیلی خلاصه وروان نوشته شده است.

  2. خوگرفتن با کتاب ازمنظر مقام معظم رهبری «دامت برکاته»
    کتاب مقوله بسیار مهمی است. البته من به کارهای هنری و تصویری تلویزیون، سینما، یا از این قبیل چیزها خیلی اعتقاد دارم؛اما کتاب نقش مخصوصی دارد. جای کتاب را هیچ چیزی پر نمی کند.
    خوب خواندن کتاب، و کتاب خوب خواندن
    کتابخوانی چیزی است که برای یک ملت، فریضه و لازم است. آن مردمی که اهل کتاب خواندن باشند، از لحاظ معلومات انس نداشته باشند، تفاوت می کنند. خوشبختانه کتاب زیاد هست و کتابهای زیادی چاپ می شود. نمی خواهم عرض بکنم که همه آنچه که چاپ می شود، کتابهای خوب و مفیدی است؛ نه، ای بسا کتابی چاپ می شودو به بازار هم می آید، اما کتاب مفیدی نیست؛ یک کتاب بی فایده وعاطل و باطلی است و کسی از آن استفاده ایی نخواهد کرد. و ای بسا کتابی که چاپ می شود و به بازار هم می آید و مضر است؛ نه این که فایده ندارد؛ بلکه ضررهم دارد! الان ما در بازار کتاب کشور، چنین کتابهایی را داریم و اینها در دسترس مردم هم هستند! اینها بخش کمی از کتابهای چاپ شده هستند. اکثر آنچه که چاپ می شود، چه از جهات علمی، چه از جهات فرهنگی، چه از جهات دینی، چه از لحاظ معارف گوناگون اسلامی، چه از لحاظ ادبی وهنری، مفید است. معارفی که درکتابها هست، مردم ما از آنهابی نیاز نیستند؛ باید این کتابها را بخوانند. انس با کتاب، چیزبسیار با ارزشی است و من خواهش می کنم که… همه و همه… باکتاب انس پیدا کنند.

    کتاب را باید ترویج کرد، … مردم باید به کتابخوانی عادت کنندو کتاب وارد زندگی بشود. چندی پیش من دیدم که همین تلویزیون با بعضی از جوانان مصاحبه کرده بود و پرسیده بود که: آقا! شماکتاب می خوانید؟ پاسخ داده بودند که: نه، اصلا کتاب را جزوضروریات زندگی نمی دانند.

Go to TOP