چاپ خبــر

مقامات جمهوری اسلامی ایران و گرجستان راههای توسعه روابط دوجانبه را بررسی کردند.

ابراهیم رحیم پور معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید گرجستان به تفلیس سفر کرده و با نخست وزیر این کشور در خصوص راههای توسعه روابط مذاکره کرد.

به گزارش پونه زار به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر از ایروان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان/ ابراهیم رحیم پور معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید گرجستان به تفلیس سفر کرده است،  با نخست وزیر این کشور  در خصوص راههای توسعه روابط مذاکره کرد.

 

رحیم پور با اشاره به روابط سنتی دیرینه ایرانیان و گرجیها آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با تفلیس بوی‍ژه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی را بیان و ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید تسهیلات بیشتری برای ایرانیان مقیم گرجستان و نیز مبادله توریسم فراهم گردد.

 

رحیم پور افزود توسعه روابط ایران و گرجستان به استقرار ثبات و امنیت در منطقه نیز کمک خواهد کرد.

 

قریبا شویلی نخست وزیر جدید گرجستان هم با تشکر از اعزام نماینده کشورمان به مراسم تحلیف ریاست جمهوری گرجستان گفت: گرجیها روابط مستحکم تاریخی با ایران دارند و ما علاقمند به توسعه هرچه بیشتر این روابط هستیم.

 

وی افزود: این روابط علاوه بر حوزه های سیاسی و اقتصادی باید در زمینه های فرهنگی و علمی نیز توسعه یابد.

 

نخست وزیر جدید گرجستان همچنین از پیشرفت های اخیر در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 اظهار خرسندی کرد و ابراز امیدواری کرد این مذاکرات به نتیجه برسد.

 

قریباشویلی تصریح کرد: ما همواره به انتخاب مردم ایران احترام می گذاریم و آماده توسعه روابط در همه ابعاد با دولت جدید هستیم.
Go to TOP