چاپ خبــر
مدیرکل هواشناسی استان مطرح کرد؛

خبر خوش برای فریدونشهری‌ها: قیمت گاز شهری در فریدونشهر کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با بیان این که اقلیم فریدونشهر از منطقه2 به منطقه1 ارتقا پیدا کرده است، از کاهش گازبها در این شهرستان به عنوان یکی از سردترین نقاط کشور خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، مدیر کل هواشناسی استان اصفهان در جمع مسئولان شهرستان فریدونشهر با بیان این که اداره هواشناسی دستگاه سنجش اقلیم برای نرخ گذاری قیمت گاز و برق در هر منطقه است، از ارتقای اقلیم فریدونشهر از منطقه2 به منطقه1 و قرار گرفتن در میان سردترین مناطق کشور خبر داد.

مجید بیجندی تغییر اقلیم و خشکسالی حاصله را نتیجه عدم توجه به هشدارهای هواشناسی دانست و از ضرورت توجه به آمار و اطلاعات هواشناسی سخن گفت و اظهار کرد: اطلاع رسانی به موقع در سرمای غیرمعمول فروردین ماه سال جاری موجب کاهش چشمگیر تلفات باغی و زراعی شد. وی سامانه تهک(توسعه هواشناسی کاربردی) را طرح مبارکی دانست که موجب سودمندتر و کاربردی تر شدن آمار و اطلاعات هواشناسی شده است.

HavaReis008

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان با ارائه آمار و اطلاعات گفت: در 5 سال گذشته فریدونشهر با کاهش بارش ها نسبت به سال های گذشته مواجه بوده است و از این حیث نائین، ورزنه و کبودرآباد در استان اصفهان نگران کننده ترین وضعیت را دارند. بیجندی با بیان این که تغییر یک درجه ای متوسط دما در منطقه ای موجب بروز تغییرات و مشکلات فراوانی می شود، تغییرات متوسط دمای فریدونشهر نسبت به میانگین بلند مدت را مثبت سه درجه بیان کرد و این مسأله را موجب ذوب شدن زودهنگام برف ها و به تبع آن کاهش میزان نفوذ آب در زمین و احتمال بروز سیلاب دانست.

وی فریدونشهر را از لحاظ تغییرات آب و هوایی دچار خشکسالی متوسط خواند و تصریح کرد: کاهش بارش ها در شهرستان موجب آسیب دیدن فراوان سفره های آب زیرزمینی شده است و جبران این آسیب ها تنها با وقوع بارش های فراوان امکان پذیر می شود و گذر از خشکسالی کنونی نیاز به سال های متمادی پربارشی دارد.

انتهای پیام/

 

  1. با سلام -مردم فریدونشهر و بویین میاندشت مواظب باشیم با اقلیم یک ودو و… گول نخوریم .اگر بهای گاز مصرفی شما در منطقه فریدونشهر که اقلیم 1 است مثلا 50.000 تومان باشد برای کسی هم که در گرمسیر و اقلیم 3یا 4 است شاید 55.000 بشود . مهم این است که در منطقه فریدونشهر وبویین میاندشت تا اوایل خرداد نمی توانیم بدون بخاری زندگی کنیم .و کلاهی که در قبض های فعلی سرمان گذاشته اند این است که در اقلیم 1 و2 که ما هستیم باید تا اول اردیبهشت را به عنوان فصل سرد حساب می کردند ولی فقط تا 16 فروردین را فصل سرد برای ما حساب کرده اند . به خاطر همین است که مبلغ قبض های خرداد دو سه برابر قبض های اردیبهشت شده اند وخوشحالی می کنیم اقلیم 1 هستیم . من قبض قبلی ام که هوا سرد تر بود 22هزار توان است ولی قبض فعلی 66 هزار تومان شده است. خودتان مقایسه کنید

Go to TOP