چاپ خبــر

آیا تالار خیّرساز فریدونشهر طبق اساسنامه و نظر خیّر اداره می‌شود؟

پس از تکمیل تالار با نظر خیّر و شورای شهر، طبق قانون اساسنامه ای برای آن تدوین شد و مقرر شد تالار توسط شهرداری بر اساس اساسنامه اداره شود. در اساسنامه تالار مقرر شد هیئت امنایی وظیفه نظارت بر اجرای اساسنامه تالار و نرخ گذاری آن را برعهده داشته باشند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، سال 1389 بود که آقای عیدی محمد اصلانی، خیّر فریدونشهری الاصل ساکن پایتخت، با شورای شهر وقت تماس گرفته و از تصمیمش برای احداث یک بنای خیریه در فریدونشهر سخن گفته بود. چون شورای شهر تسهیل در ازدواج جوانان را یکی از اولویت ها و ضرورت های شهرستان می دانست، پیشنهاد ساخت تالار را به خیّر داد و بدین شکل کلنگ ساخت اولین تالار فریدونشهر به زمین خورده شد.

این بنا در سال 1391 بعد از حدود دو سال کار با صرف مبلغ نزدیک به 1.5 میلیارد تومان توسط خیّر تکمیل و تجهیز شد و این در حالی بود که خیّر تمام هزینه های این بنا را برعهده گرفته بود و تنها کمک شهرداری در ساخت تالار، تأمین بخشی از ماسه مورد نیاز بنا بود.

پس از تکمیل تالار شهروند فریدونشهر با نظر خیّر و شورای شهر، طبق قانون اساسنامه ای برای آن تدوین شد و مقرر شد تالار توسط شهرداری بر اساس اساسنامه اداره شود. در اساسنامه تالار مقرر شد هیئت امنایی مرکّب از نماینده فرماندار و شهردار، شورای شهر، دو نفر نماینده خیّر و امام جمعه وظیفه نظارت بر اجرای اساسنامه تالار و نرخ گذاری آن را برعهده داشته باشند.

از آن جا که این تالار به منظور آسان کردن ازدواج جوانان توسط خیّر ساخته شد، قرار شد همواره حداقل نرخ توسط هیئت امنا برای آن تعیین شود به شکلی که این نرخ تنها برای جبران هزینه ها و استهلاک تالار باشد. نرخ اولیه ای که هیئت امنا برای تالار تعیین کرد، پنج میلیون ریال بود و این رقم تا سال گذشته به عنوان حق ورودی از متقاضیان اخذ می شد. در سال گذشته دوباره هیئت امنای تالار تشکیل جلسه داد و مبلغ هشت میلیون ریال را به عنوان حق ورودی تالار مشخص کرد.

آیا تالار مطابق اساسنامه اداره می شود؟

مدیریت تالار در گفتگو با پونه زار درباره حق ورودی دریافت شده گفت: تاکنون در هیچ مورد از قانون و نرخ مصوب هیئت امنا تخطی نشده و همواره تا 500 نفر مهمان مبلغ هشت میلیون ریال ورودی از مردم اخذ شده است که فاکتورهای صادر شده گواه این امر است. وی اظهار کرد: حتی در مواردی با توجه به وضعیت مالی خانواده ها، کمتر از مبلغ تعیین شده حق ورودی از صاحبان مراسم گرفته شده است.

نکته قابل توجه این است که در اساسنامه این آزادی به متقاضیان استفاده از تالار داده شده است که سرویس های ارائه شده در تالار را به اختیار خود انتخاب کنند؛ سرویس هایی همچون تهیه وعده غذایی مهمانان، نورافشانی و رقص نور و از این قبیل.

مدیر تالار در رابطه با این موضوع گفت: بر اساس توافقی که با شهردار و شورای شهر انجام شده است، تصمیم گرفته شده وعده غذایی مهمانان حتما در تالار تهیه شود. وی با بیان این که غذای تهیه شده در تالار با کیفیت خوبی ارائه می شود، اظهار کرد: بدون این تصمیم، تنها با دریافت حق ورودی، مدیریت تالار به صرفه نخواهد بود.

ابراهیم گوگونانی، شهردار فریدونشهر، اما در گفتگو با پونه زار از اختیار متقاضیان استفاده از تالار برای انتخاب خدمات ارائه شده در آن از جمله تهیه وعده غذایی سخن گفت و بیان کرد: طبق اساسنامه تالار و نظر هیئت امنا، متقاضیان باید اختیار پذیرش یا عدم پذیرش خدمات تالار همچون تهیه غذا را داشته باشند.

بی انصافی است اگر در نظر نگرفته نشود تالار شهروند فریدونشهر در حال حاضر با همه خدماتی که ارائه می دهد نسبت به تالارهای مشابه و حتی نسبت به نرخ مصوب اتحادیه بسیار مقرون به صرفه است و با اندکی محاسبه برگزاری مراسم در تالار نسبت به برگزاری مراسم در منزل، از زحمت و هزینه کمتری برخوردار است.

از آن جایی که تالار با هدف تسهیل در ازدواج جوانان و با سرمایه یک خیّر ساخته شده و تقریبا به رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است، جا دارد مسئولین شهرداری و شورای شهر به حسب مسئولیت فرهنگی که بر گردن دارند و با توجه به این که تسهیل در امر ازدواج سالم، ارتباط مستقیمی با کاهش ناهنجاری ها در جامعه دارد تمام تلاش خود را در جهت هر چه راحت تر و ارزان تر برگزار کردن ازدواج جوانان در تالار شهروند فریدونشهر به کار بندند.

 

  1. جدیدی گفت:

    باسلام همیشه وتاتوان داریم باید ازاین برادربزرگوارجناب آقای اصلانی قدردانی کرده وبرایشان آرزوی سعادت،سلامتی وطول عمربابرکت داریم.واقعاًکاربزرگی کردن وتاابد مردم فریدونشهردعاگوی ایشان
    خواهندبود.انشاءالله

    • همشهری گفت:

      اتفاقا هیچ کار مهمی *

      —————————————————————————————————————————
      پونه زار: در صورتی که مدرکی دال بر این ادعا دارید برایمان ارسال کنید، مطالب با مضمون تهمن منتشر نخواهند شد

  2. محمود گفت:

    باسلام.اولاتشکرمیکنم ازآقای اصلانی خیر عزیزکه چنین کاربزرگی انجام دادند.خداخیرش بده.اقای اصلانی ساکن پایتخت هستن وچنین کاری کردنددر حالیکه هستند آقایونی درسطح شهرستان فریدونشهرکه باوجودوضعیت بسیارخوب مالی متاسفانه درکارخیرکم لطفی میکنند.
    نکته دوم اینکه غذایی که خودتالارعرضه میکنه به مشتریان کیفیتش خیلی پایینه واصلاموردپسندنیست.چندین مجلس که دعوت بودم خلیاازغذاناراضی بودن وخودمم اصلاخوشم نیومد.بایدبایدبایدمشتریانیکه توی تالارمجلس میگیرن بهشون حق انتخاب داده بشه که ازهرکجاکه دوسدارندوعده غذایی تهیه کنند.برای هرشب هم هشتصدهزارتومن فکر نمیکنم اصلا مبلغ کمی باشه واین بی انصافیه که بگیم حتمابایدوعده غذایی باتالارباشه که بصرفه.امیدوارم قانون تالارفریدونشهر اصلاح بشه…

  3. ر گفت:

    آقای اصلانی مصالح و ساخت تالار را به عهده گرفتند که بالغ بر 1.5 میلیارد تومان هزینه برداشته و آن را به شهرداری برای بهره برداری خصوصا مراسم عروسی هدیه کردند و شهرداری هم تهیه زمین، تهیه ماسه، ماشین آلات تسطیح و حمل مصالح و طراحی و ساخت فضای بیرون و موارد زیاد دیگری را انجام دادند و بحمدالله این تلاش از طرف شهردار و شورای محترم ادامه دارد. خیر هم همه ساله مبلغی را برای نهار ظهر عاشورا تا کنون اختصاص داده اند. آرزوی موفقیت برای همه آنها داریم. و امید واریم همشهریان دیگری که از منطقه خارج شده و الحمدلله وضع مالی خوبی دارند در بخش های دیگری که منطقه نیاز مبرم به آن دارند باقیات الصالحاتی برای خود بجا بگذارند. کتابخانه غسالخانه حمام عمومی کارگاههای تولیدی و … مورد نیاز این شهرستان می باشد انشالله این توفیق شامل این بزرگواران بشود.

  4. اصلانی گفت:

    سلام
    پس از ساخت این تالار که با مشکلاتی در پیش داشتیم با توکل به خدا به اتمام رسید تجهیزات اشپزخانه کامل گردید .البته قرار بر این بود که جهت مراسم هزینه جاری سالن از زوجین دریافت گردد حال چرا به این سمت و سو رفته از هییت امنا باید پرسید

  5. احمد لچینانی گفت:

    خدا از سر تقصیرات همه دست اندرکاران تالار بگذره که بدون نظارت بر ساعت کار آن موجب آزار و اذیت و عذاب ساکنان چهارصد دستگاه شده اند. بنده از ساعت دوازده و نیم شب تا حالا بخاطر صدای نورافشانی در محوطه تالار بیدار هستم و بخاطر تپش قلب خوابم نمیبره.
    متاسفانه هر موقع تعریف از کاری هست همه جلون، اما وقتی مشکلی وجود داره هیچکی قدم جلو نمیذاره حلش کنه.
    شورای شهر، شهرداری، خیر محترم، مسئولین تالار، صاحب مجلس و نیروی محترم انتظامی رو از دعای خیر خودم فراموش نمی کنم. و بخصوص این رسانه اگه پیام بنده را سانسور کنه.

  6. احمد لچینانی گفت:

    امشب هم داستان نورافشانی در تالار به لطف بی خیالی و وظیفه نشناسی به اصطلاح دست اندرکاران این مکان و مزاحمت آن برای اهالی چهارصد دستگاه تکرار شد. لعنت بر پدر و مادر کسی که این داستان تکراری را رقم می زند.

Go to TOP