چاپ خبــر
طبق آمار قوه قضائیه؛

73 درصد طلاق‌ها ناشی از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی است

در کمیته عفاف و حجاب فریدونشهر مطرح شد: بر اساس آمارهای قوه قضائیه 73 درصد طلاق ها در جامعه ناشی از فرهنگ منحط غربی است که از طریق ماهواره ها، شبکه های اجتماعی و غیره وارد خانواده های ایرانی شده است و تنها 27 درصد طلاق ها عواملی دیگر همچون بیکاری و اعتیاد دارد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، در آستانه هفته عفاف و حجاب، کمیته مربوطه به ریاست فرماندار در محل فرمانداری فریدونشهر تشکیل جلسه داد و برنامه های شهرستان برای این هفته را تصویب کرد.

در این جلسه فرماندار فریدونشهر ضمن تبریک فرا رسیدن بزرگترین عید مسلمانان جهان، از ادارات خواست بر رعایت چارچوب های اسلام در مورد مسأله حجاب اهتمام ورزند و با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب، درصدد تبیین این مسأله در جامعه و فضای مجازی برآیند.

ناصر اسدی تلاش برای گسترش حجاب را برخاسته از عقیده و جزئی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب دینی دانست و از مسئولین خواست سوای دستورالعمل ها به خاطر عقیده و دین در راستای گسترش این موضوع تلاش کنند.

وی گفت: حجاب نه تنها در دین اسلام برای ما واجب شده است بلکه در فرهنگ ایرانی حتی پیش از ورود اسلام نیز حجاب و حیا وجود داشته است و آثار تاریخی به جای مانده از گذشته گواه این امر است.

امام جمعه فریدونشهر نیز خواستار عدم مقایسه وضعیت حجاب و عفاف این شهرستان با مناطق دیگر کشور شد و تصریح کرد: آن چه باید قیاس شود وضعیت حجاب در این شهرستان با آن چیزی است که خداوند دستور داده است.

حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت اسلامی و گسترش مسأله حجاب، از مسئولین خواست در جلسات خود به مسائل فرهنگی از جمله مسأله حجاب توجه داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر نیز در این جلسه با بیان این که امروزه بخش کمی از سخنان رهبر معظم انقلاب به مسائل نظامی اختصاص دارد از تمرکز بیانات ولی امر مسلمین جهان بر موضوعات اجتماعی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی سخن گفت.

سرهنگ دوم پاسدار احسان سروش کاشانی گسترش 3.5 میلیونی خانه های مجردی در تهران را یک فاجعه فرهنگی نامید و نسبت به رشد ازدواج های سفید، جشن طلاق و خانه های مجردی که بنیان خانواده را نشانه گرفته اند هشدار داد.

وی گفت: بر اساس آمارهای قوه قضائیه 73 درصد طلاق ها در جامعه ناشی از فرهنگ منحط غربی است که از طریق ماهواره ها، شبکه های اجتماعی و غیره  وارد خانواده های ایرانی شده است و تنها 27 درصد طلاق ها عواملی دیگر همچون بیکاری و اعتیاد دارد.

در این جلسه بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان راجع به اهمیت بی حجابی برای غرب در راستای نابودی اسلام به سمع حضار رسید.

در این سخنرانی بیان شده بود: «پاپ برای خاموش کردن چراغ اسلام هفت هزار کشیش و کاردینال را در واتیکان گردهم جمع کرد و از ایشان خواست راه خاموش کردن چراغ اسلام را بیان کنند. از این هفت هزار کشیش 700 نظر برگزیده شد و دوباره از این 700 مورد، 70 نظر. در نهایت یک نظر انتخاب شد و قرار شد برای خاموش کردن چراغ اسلام روی این نظریه هزینه کنند و آن گسترش بی حجابی است.»

مهمترین مصوبه این جلسه، راهپیمایی در حمایت از حجاب و عفاف و تحکیم بنیان خانواده بود که مقرر شد روز دوشنبه 21 تیرماه همراه با سراسر کشور در فریدونشهر برگزار شود. این راهپیمایی ساعت 12 از گلستان شهدا آغاز شده و هنگام اذان ظهر به مسجد جامع ختم می شود.

برگزاری تریبون آزاد، ایستگاه نقاشی و تقدیر از الگوهای عفاف و حجاب از دیگر مصوبات این کمیته بود.

  1. نبود شغل مناسب و در امد نا کافی بزرگترین عامل طلاق است .

    • ذره بین گفت:

      سلام علیکم.
      هرچند نبود شغل و درآمد کافی می تواند از دلایل طلاق باشد اما بزرگترین عامل نیست. چند تا خانواده فقیر می خواهید در فریدونشهر به شما نشان دهم که مبانی خانواده شان بسیار مستحکم است؟ بزرگترین عامل ضعف ایمان است و به دنبال آن کم طاقتی و پرخاشگری و غرور و نهایتا طلاق…

Go to TOP