چاپ خبــر

بهداشت آب شهرستان موضوع کارگروه بهداشت در فریدونشهر

در کارگروه بهداشت شهرستان فریدونشهر، سلامت آب آشامیدنی شهرهای فریدونشهر، برف انبار و روستاهای شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مسئولان حفظ سلامت ساکنین شهرستان فریدونشهر امروز در کارگروه بهداشت این شهرستان جمع شدند تا مشکلات شهرستان در این حیطه را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر از اجرایی شدن سامانه جامع بهداشت کشور(سیب) از مهرماه در سراسر کشور خبر داد و با اظهار این که از 38 مرکز درمانی و بهداشتی شهرستان تنها 10 مرکز به اینترنت دسترسی دارند، این مسأله را مانعی برای اجرای این طرح در شهرستان بیان کرد و خواستار رفع این مشکل شد.

دکتر علیرضا زمان پور با بیان این که طرح تحول سلامت یکی از موفق ترین طرح های دولت بود که موجب شد بار مالی هزینه های درمانی از دوش مردم برداشته شود گفت: در صورت عدم اجرای کامل تعهدات دولت نسبت به پزشکان و به وجود آمدن نارضایتی در بین پزشکان، احتمال خروج ایشان از این طرح و شکست طرح تحول سلامت وجود دارد.

behdasht950531001

دکتر نصرت اله اصلانی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر هم در این جلسه از کنترل بیماری های دامی همچون آرگون، تب مالت، تب کریمه کنگو و هاری در این شهرستان سخن گفت و تاکید کرد: اولین قدم در رابطه با پیشگیری از این بیماری ها آموزش و اطلاع رسانی است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان فریدونشهر نیز مهمترین طرح این اداره در سال جاری را بهره برداری از خط انتقال آب آشامیدنی به محله خمسلو از شهر برف انبار دانست که منابع آبی آن آلوده به نیترات تشخیص داده شده بود. مسعود مقدسی این طرح را به لحاظ ممانعت های مردمی حساس دانست و از لوله گذاری 3500 متر لوله 250 اینچ اتیلن در این طرح خبر داد.

وی همچنین از پیگیری فیلترهای شنی برای آب آشامیدنی شهر فریدونشهر سخن به میان آورد و گفت: این فیلترها تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و مردم فریدونشهر با شروع بارش باران دیگر شاهد کدورت اب آشامیدنی خود نخواهند بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی هم آبرسانی به مجتمع روستایی قلعه سرخ را طولانی ترین طرح آبرسانی در غرب استان دانست و روستای سروشجان را تنها روستای شهرستان بیان کرد که منابع آب آشامیدنی آن آلوده به نیترات است. محمدرضا یبلویی در این باره گفت: مناطق مختلف این روستا مورد پایش آبی قرار گرفته و نقاط سبز آن به منظور بهره برداری برای آب آشامیدنی شناسایی شده اند.

شهردار فریدونشهر هم در حیطه وظایف بهداشتی خود، وجود کشتارگاه در محدوده شهری را مستعد انتشار بیماری در فریدونشهر بیان کرد و خواستار همکاری دستگاه ها برای ساماندهی یا تغییر مکان آن شد.

انتهای پیام/

Go to TOP