چاپ خبــر
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان:

42 فعالیت تربیتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود

بعد از نیم قرن از تشکیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امروز در کانون 42 فعالیت فکری، فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی و علمی انجام می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دیروز در گفتگو با خبرنگار پونه زار، فضاهای آموزشی این کانون را از لحاظ جذابیت، زیبایی و آمادگی تجهیزاتی بهترین فضاهای آموزشی و پرورشی برای نسل کودک و نوجوان دانست و گفت: بعد از نیم قرن از تشکیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امروز در کانون 42 فعالیت فکری، فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی و علمی انجام می شود.

سیدحامد عسگری فر در پاسخ به این سوال که «آیا فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به رشد گرایش به فضای مجازی پاسخ گوی نیاز امروز این نسل است؟» اظهار کرد: ضمن این که در مرکز تولید کانون ما شاهد تولید نرم افزارها، بازی های رایانه ای و پویانمایی هستیم و تجهیز مراکز با این تولیدات هستیم، در مراکز هم سعی کردیم جذابیت های لازم برای مرتبط کردن کودک و نوجوان با کانون و تفریحات عملی تر را فراهم کنیم.

وی در رابطه با میزان استقبال کودکان و نوجوانان از کانون بیان کرد: نقطه قوت کانون وجود مربیان توانمندی است که با این نسل ارتباط گرفته و باعث مرتبط شدن کودکان و نوجوانان با فعالیت های کانون و به خصوص کتاب خوانی می شوند اما این والدین هستند که باید فرزندان خود را از منزل و فضای مجازی جدا کرده و وارد فضای تربیتی کانون کنند؛ البته نقش مدارس هم در این رابطه انکارناپذیر است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به این که طی سال های اخیر بر روی کیفیت برنامه ها و فعالیت های کانون توجه ویژه ای شده است، گفت: ما به دنبال تاثیرگذاری بلندمدت بر روی متربیان هستیم.

عسگری فر که روز گذشته برای افتتاح کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونشهر به این شهرستان آمده بود، فریدونشهر را به لحاظ محرومیت بالای روستاهای آن، اولین انتخاب برای راه اندازی کتابخانه سیار استان بیان و اظهار کرد: با افتتاح کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونشهر، دسترسی 20 روستای این شهرستان به جدیدترین کتاب های منتشر شده به صورت هفتگی میسر شد.

وی از افتتاح کتابخانه سیار کانون در شهرستان های خور و بیابانک و چادگان در آینده ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

 

Go to TOP