چاپ خبــر
در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد؛

شهرک صنعتی فریدونشهر بعد از 17 سال روی نقطه صفر قرار دارد

با وجود گذشت 17 سال از تاسیس شهرک صنعتی فریدونشهر، نه تنها این شهرک با مشکلات اساسی و اولیه دست و پنجه نرم می کند بلکه هنوز مسئولیت اداره این شهرک در هاله ای از ابهام به سر می برد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، کارگروه رفع موانع تولید دیروز در فرمانداری فریدونشهر به ریاست معاون فرماندار برگزار شد تا مشکلات عدیده شهرک صنعتی فریدونشهر را بررسی کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فریدونشهر در این جلسه با بیان این که در این شهرک صنعتی 16 پروانه تاسیس و بهره برداری برای فعالیت اعطا شده است که تنها پنج واحد فعال یا نیمه فعال هستند، گفت: مهمترین مشکل شهرک صنعتی فریدونشهر تصرف زمین های شهرک توسط واحدهای غیرفعال است.

حبیب عنایتی از احصای مشکلات شهرک صنعتی فریدونشهر سخن گفت و تشکیل هیئت امنای شهرک را اولین اقدام انجام شده به منظور رفع مشکلات آن عنوان کرد.

مدیر عامل کارخانه دستمال کاغذی نسترن فریدونشهر به عنوان فعال ترین و قدیمی ترین واحد تولیدی این شهرک صنعتی، مشکلات شهرک را بسیار زیاد و باسابقه خواند و از جلسات متعدد بی نتیجه برای رفع این مشکلات سخن به میان آورد. منوچهر میرمعنی عدم توجه به زون بندی مصوب، نداشتن حریم و نگهبان و به تبع آن نداشتن امنیت، نداشتن آب شرب و عدم ارائه خدمات عمومی را از جمله مشکلات این شهرک صنعتی برشمرد.

حسینی، نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، در این جلسه مسئولیت واگذاری زمین های شهرک و زون بندی آن را طبق مصوبه هیئت وزیران بر عهده شرکت شهرک های استان اصفهان دانست و تصریح کرد: شرکت شهرک ها موظف است علاوه بر تعیین مکان صحیح هر واحد تولیدی نسبت به رفع مشکلات شهرک اقدام نماید.

ابراهیم اصلانی، کارشناس فنی فرمانداری، هم از بی توجهی شرکت شهرک ها نسبت به شهرک صنعتی فریدونشهر انتقاد و به کارخانجاتی همچون تولید قند و شکر با اشتغال زایی بالا اشاره کرد که به دلیل ندادن زمین در شهرک صنعتی توسط شرکت شهرک ها به آن، در شهرستان های دیگر مستقر شده و سرمایه گذاری کرده اند.

بهزاد اصلانی، نماینده شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر، هم در این جلسه نسبت به عملکرد شرکت شهرک ها در مسائل بهداشتی این شهرک صنعتی انتقاد کرد و افزود: در حالی که معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت نظریه صریح منفی خود را در رابطه با استقرار یکی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی فریدونشهر ارائه کرده بود، اما شرکت شهرک ها در اقدامی عجیب به این واحد مجوز فعالیت و بهره برداری در این شهرک داده بود.

وی همچنین گفت: طبق مصوبه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اصفهان مورخ 91/4/24 زون بندی شهرک صنعتی فریدونشهر مشخص شده و مکان استقرار واحدهای غذایی و غیرغذایی تعیین شده است اما هنگام واگذاری زمین ها بدون توجه به این مصوبه و زون بندی، زمین ها به واحدهای درخواست کننده واگذار شده اند که این مساله تاثیر منفی مستقیمی بر کیفیت تولیدات بهداشتی خواهد داشت.

محمدرضا چیانی، مسئول امور اراضی اداره جهاد کشاورزی فریدونشهر، اما مساله ای را بیان کرد که موجب به وجود آمدن شبهات بسیاری شد. وی از عدم واگذاری شهرک صنعتی به شرکت شهرک ها بعد از 17 سال از تاسیس آن خبر داد و اظهار کرد: تاکنون هیچ صورتجلسه ای مبنی بر تحویل و تحول اراضی ملی به این شرکت تنظیم نشده است.

با اظهارات مسئول امور اراضی اداره جهاد کشاورزی این سوال مطرح می شود که اکنون متولی شهرک صنعتی چه دستگاهی است؟ و اگر تاکنون شهرک صنعتی فریدونشهر به شرکت شهرک ها واگذار نشده است چطور این شرکت تاکنون در برخی امور همچون دریافت پول در برابر واگذاری زمین های شهرک دخالت کرده است؟ آیا مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لازم الاجرا نبوده که زمین های این شهرک بدون توجه به مصوبات آن به واحدهای متقاضی واگذار شده است؟ چرا در حالی که سال هاست قسمت عظیمی از زمین های شهرک بلااستفاده رها شده اند، این زمین ها به واحدهای سرمایه گذار اشتغال زای تولیدی واگذار نمی شوند و سخن از پر بودن پلان این شهرک صنعتی به میان می آید؟

انتهای پیام/

  1. پپلا گفت:

    ممنون برای اطلاع رسانی این مسئله مهم.
    زون بندی درسته! Zone به معنی منطقه یا ناحیه

  2. ذره بین گفت:

    سلام علیکم.
    چقدر شما ناشکری می کنید. نقطه ی صفر کمه؟ هیچ میدونید چقدر عدد زیر صفر داریم؟ حالا هی ناشکری کنید تا شهرک صنعتی مون بره به نقطه ی منفی صد. 100-
    می دونید که در دوران تدبیر و امید هیچ امری محال نیست.

Go to TOP