چاپ خبــر

آیا 111 هزار میلیارد تومان بدهی میراث روحانی برای دولت بعد خواهد بود؟

مجلس در حالی اجازه استقراض خارجی پنج هزار میلیارد دلار را به دولت داده است که هم اکنون اجازه عرضه 930 هزار میلیارد ریال اوراق قرضه توسط دولت در مجلس در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مجلس شورای اسلامی طی ماه گذشته اجازه استقراض پنج میلیارد دلار از روسیه را به دولت داد. رقمی بزرگ که قطعا قرض الحسنه نخواهد بود و باید به همراه سود بالایی بازپرداخت شود. این بدهی برای پاسخگویی به هزینه های دولت و تامین مالی طرح ها بر کشور تحمیل می شود.

همچنین دولت اجازه واگذاری 930 هزار میلیارد ریال اوراق قرضه را از مجلس خواسته است. یعنی یک بدهی 930 هزار ریالی دیگر بر کشور تحمیل می شود که البته این اوراق هم با سودهایی واگذار می شوند و رقم بدهی دولت را خیلی بالاتر از 930 هزار میلیارد ریال می برند.

درخواست مجوز این قرض ها در حالی ارائه شده که از عمر این دولت تنها یک سال باقی مانده است و این یعنی بازپرداخت این بدهی های سنگین بر گردن دولت بعدی خواهد بود. هرچند با این میزان پول می توان تحولات عظیمی در کشور به وجود آورد اما آیا نحوه بازپرداخت این پول ها هم تعریف شده است و آیا این بدهی ها در آینده کشور را دچار بحران نخواهد کرد؟ چرا این وام ها در سال های اول دولت گرفته نشد تا همین دولت هم با برنامه ای که برای آن درنظر گرفته است، آن را بازگرداند؟

شاید با این پول ها طی یک سال آینده بودجه های عمرانی به سمت نقاط مختلف کشور جاری شود و مردم شاهد تغییراتی در کشور باشند اما بدون شک این یک تغییر مقطعی خواهد بود که وقتی موعد بازپرداخت این وام ها و سود آن برسد، یک مشکل جدی برای دولت و کشور به وجود خواهد آمد.

اکنون مردم بارها و بارها در مجامع مختلف این سوال را مطرح می کنند که چرا دولت به جای سخن از بی پولی جلو حقوق های نجومی و پاداش های میلیاردی را نمی گیرد؟ مگر این مدیران چه مقدار بیش از دیگران کار کرده و اثرگذار هستند؟ اگر دولت مشکل بودجه دارد چرا تاکنون حتی یک پرونده از حقوق های نجومی را به قوه قضائیه ارسال نکرده است؟ چرا دولت روحانی به جای به چالش کشیدن کشور با این وام های سنگین و دم زدن از حذف یارانه ها، با صرفه جویی در مخارج دولت، با دقت بیشتر در تنظیم قراردادهای نفتی، با پرداخت پاداش ها و حقوق های عادلانه به دنبال تامین اعتبار برای رفع مشکلات کشور و انجام طرح های عمرانی نیست؟

طرح های مقطعی و مسکّن وار دولت به همین استقراض 111 هزار میلیارد تومانی محدود نمی شود و حتی طرح پر سر و صدایی چون طرح جامع سلامت هم که بارها به عنوان افتخار دولت مطرح شده است، جزء همین طرح هاست. هرچند در این طرح بار مالی از گردن بیمار برداشته شده است و از این لحاظ اتفاق بسیار مبارکی رخ داد اما متقابلا دستمزدهای پزشکان به شدت افزایش یافته است در حالی که منابع مالی پاسخگوی این هزینه های نبوده و دولت را به شدت به پزشکان بدهکار کرده است. به نحوی که در ماه گذشته برخی مسئولان از روند خروج پزشکان ناراضی از این طرح به علت عدم پرداخت کامل حقوق ایشان خبر دادند. مساله ای که در صورت عدم رسیدگی می تواند این طرح مهم را به شکست منجر کند.

برخی قرض گرفتن های دولت در سال آخر خود را یک طرح تبلیغاتی می دانند چرا که دولت با این پول های قرض گرفته شده می تواند پروژه های بسیار زیادی را به ناگاه در کشور اجرا کرده و تغییرات گسترده ای در زندگی مردم به وجود آورد. اما آن چه مردم باید بدانند این است که این تغییرات مقطعی بوده و تنها بار مالی سنگینی را متوجه دولت و کشور خواهد کرد که زمانی که موعد بازپرداخت بدهی ها فرا رسد، رخ نشان خواهند داد.

انتهای پیام/

  1. بنه کمری گفت:

    سلام
    مقصر نمایندگان مجلس هستند.چون متاسفانه مجلس با درایتی نداریم
    مثلا همین نماینده خودمان که دیگه اصلا جواب تلفن همراش را هم نمی دهد

  2. صلاح کشور خویش را خسروان دانند . شما نگران باز پرداخت نباش چون دکتر روحانی انشاالله چهار سال دیگر نیز رئیس جمهور خواهد بود و قطعنا چهار سال دوم ایشان پویاتر خواهد بود .

    • ذره بین گفت:

      سلام علیکم
      معمولا پسوند { تر } را برای تفضیل بکار می برند.
      فرمودید پویاتر؟ نسبت به کدام پویایی؟ ما که تا چشممون می بینه رکوده و رکود… اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، مسکن، صادرات… البته خداییش توی واردات خوب پویاتر شدیم.
      دوم اینکه در مورد دولت بعدی، به حرف من و شما نيست. رای مردم تعیین کننده است.
      یاعلی

      • ذره بین عزیز که اینقدر ذره میبینی چشمات را باز کن تا خوب ببینی مشکلات گذشته به این دولت رسید وحالا هم داره درست میشه ارامش سیاسی کشور نبود دعوا بین مسئولین تورم کاهنده وهزاران دستاورد دیگر

        • آره ،ایول داره آقای بینا: بیکاری 50درصدی جوانان فریدونشهری،اتمام طرح مسکن مهر،ازدحام متخصصین بیمارستان فریدونشهر،وام های کلان میلیاردی ،واردات پورشه برای نیازمندان ،حقوق های نجومی عده ای وابسته ،مانور اخوی و…………………….و…………………………..و……………
          و……………………………………………………………………………………

          • با این روش ومنش همیشه بیکار وهمیشه طلبکاری عزیزم برو کار کن نق نزن کار هست کارکن کمه حتما میخای پشت میز بشینی که نمیشه حالا مگه اتم کشف کردی الحمدلله همه تحصیل کرده واگاهند تحصیل برای افزایش اگاهی ومعرفته نه که حتما میز نشینی حالا نشد کشاورزی نه کارگری و نه خیلی کارهای خوب که بایدبگردی وپیدا کنی

    • من موافقم با این صحبت ونیز طبق قانون در حال انجام است ونگران نباشید

  3. این کار در همه دوره ی دولتها بوده و چیز تازه ای نیست و این دولت هم اختیار درخواست را دارد و مجلس محترم نیز صلاح دانسته که به در خواست دولت جواب مثبت بدهد و کار خلاف قانونی نیست . کار خلاف دور زدن قانون است و حیف و میل بیت المال که از سالهای پیش به گوش میرسد .

  4. دانشجو گفت:

    بزرگترین مشکل کشور درحال حاضر بیکاری است چرا خدمتگزاران مردم به فکر،حل این معضل نیستند ما هیچ برنامه مدونی از دولت در این زمینه نمی بینیم.بیشتر بیکاران تحصیلکرد هستند تا حال به تحصیل سرشان گرم بود .حالا چی؟

  5. ذره بین گفت:

    سلام علیکم
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
    اگر مثل همیشه مردم را عده ای بی سواد فرض نکنید، پاسخ مردم را در انتخابات سال آینده خواهید دید. تا بوده همین بوده که رییس جدید همه ی مشکلات را به گردن رییس قدیم بیندازد. و حرف من از حسادت نیست از درد بیکار شدن همسایه ام در دوران تدبیر!!! و امید!!! هست که برای گذران زندگی خانه اش را گذاشته برای فروش و با همان یارانه ی دوران آوار!!! احمدی نژاد دارد گذران زندگی می کند. سری به شهرک صنعتی ها بزنید بعد از شکوفایی دم بزنید

    • بلی شما مشکلات رادیدید ولی منشا ایجاد مشکلات را ندیدید مطالعه دراین مورد برای اگاهی خوبه یه سری به گذشته بزنید بد نیس ضرر نمی کنی وانشااله پاسخ مردم را هم خواهیم دید

    • ناشناس گفت:

      ظاهرا آقای ذره بین دوران هشت سال دوران تورم با نفت بالای صد دلار را به یاد نمی آورند.یا احتمالا ذره بین ایشان به جای محدب مقعر کار میکنه .مقداری انصاف خواهشا.

    • عزیز دل . قست بنده حمایت از این دولت و ان دولت نیست . و حقوق بگیر دولت نیز نیستم . مشکلات فراوان .بیکاری بیداد میکند. رکود شدید اقتصادی است ولی ایا دولت فعلی را باید فقط مقصر این روردادها دانست . به نظر شما اگر دولت اقای روحانی نبود و به مانند سالهای اخر دولت قبل بی سامانی و تورم اقتصادی بالای 45 درصدی ادامه پیدا میکرد که روز به روز هم بیشتر و بیشتر میشد .حال و روز کشور در چه وضعیتی میبود . این موضوع به مانند پدری است که در یک خانواده ورشکسته و بدهکار بخواهد جبران گذشته را کند و از قرض خارج شود و پیشرفت نماید که قطعنا زمانبر است پس عزیزان باید به دولت اقای روحانی فرصت داد و قطعنا در اینده انشا الله جواب خواهیم گرفت و شاهد بهبود اقتصاد کشور خواهیم بود .

  6. به حول قوه الهی اینبار باید اصولگرایان شکست سنگیینی بخورند

  7. دکتر گفت:

    دوستانی که بحث رکود و غیره رو مطرح نمودن : برنده ی جایزه ی نوبل و یکی بزرگترین اقتصاد دان های فرانسوی گفته که تنها راه خروج ایران از بحران اقتصادی همین رکود چن ساله هس بعدها ایران نتیجشو خواهد دید گرچه مردم فشارهای زیادی رو متحمل می شن اما تنها راه خروج همینه>
    دوستان منتقد صبر کنید بخاطر حزب بازی تعصبی نباشید. عیدتون هم مبارک

  8. غریب گفت:

    اصلاح طلب واصولگرا بازی است برو فکرنون کن بچه خوب

  9. زنده باد دکتر حسن روحانی . زنده باد دکتر جواد ظریف کاپیتان کابینه دولت تدبیر و مرد همیشه خندان ولی مصمم در امور داخلی وخارجی که بی شک نام ایشان در زومره ی مردان به نام تاریخ ایران ثبت خواهد شد. کسی که رهبر عزیز ایشان و تیم مذاکره کننده ایشان را سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور خواند . ایا حیف نیست که همچین انسانهایی دور از صحنه سیاست باشند . دولت دکتر روحانی حتی اگر هیچ کاری هم نکرده باشد لا اقل به دنیا ثابت کرد که کشور عزیزمان جزو شش قدرت اول دنیاست .زمانی که پنج قدرت دنیا . اذعان به قدرت ایران عزیز کردند و انرا 1+5 نامیدند و کشور ما را جزو پنچ قدرت دنیا قرار دادند به خود و دیگر کشورها ثابت شد که ایران قدرت منطقه است . عزیزان چرا یکسری چشمهایمان را به واقعیتها بسته ایم . ایا تحول داروئی و بیمه درمان . مهار تورم بالای 50 درصدی . توقف گرانی مسکن و ارز . دیپلماسی موفق با دنیا ووو.. را باید پا بگذاریم وله کنیم و نگاهمان به دهن افرادی باشد که در سالهای پیش در بدترین شرایط تورمی جیبهایشان را پر کردند و حال که موقعیت خود را خراب میبینند از هر طریقی در حال سم پاشی کردن و خراب کردن دولت می باشند . زمانی که باید برای حمایت از مردم انتقاد میکردند سکوت کرد و منافع خود را به مردم ترجیح دادند و تمام مشکلات گذشته و به ارث رسیده به دولت کنونی را بر گردن این دولت انداخته و خود را مبرا از هر عیب و گناه میدانند ولی غافلند که خداوند باری تعالی بر همه چیز و همه کس اگاه است . عزیزان گرانی هست . بیکاری فراوان است . مشکلات زیاد است اما عقل خود را به دیگران و منفع طلبان نسپارید و با عقل و درایت و نگاهی به گذشته . باز انتخابی عاقلانه داشته باشیم و قطعنا با توکل به خدا و امید به پروردگار فرصتی دوباره به این دولت باید داد که قطعنا با درایت و اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری اینده کشور درخشان خواهد شد . انشاالله

    • ناشناس گفت:

      ? میوه تدبیر…

      بعد صد روز، گلستان شده، می بینی که
      رزق و روزی چه فراوان شده، می بینی که

      عامل استُپ و درجا زدن چرخ معاش
      چاله ای بود که سیمان شده، می بینی که

      اصلا این شیوه ی تضمین شده ی صدروزه
      دیگر الگوی مدیران شده می بینی که

      کوری چشم حسودان مخالف با ما
      فردو هم مرکز استان شده، می بینی که

      جان کری بود اگر اسم عدو تا دیروز
      اسمش امروز، کری جان شده، می بینی که

      هسته ای گر به فنا رفت ولی اوباماست
      دشمنی یاور ایران شده، می بینی که

      رتبه و جای گذرنامه دگر رفت به عرش
      وضع سیر و سفر آسان شده می بینی که

      آسمان پاک و هوا پاکتر از دولت قبل
      رنگ آن آبی نیسان شده می بینی که

      مشکلاتی که در این دولت ما موجود است
      ریشه اش نیز نمایان شده می بینی که

      گرچه ما سعی نمودیم ولی دولت قبل
      باعث سستی ارکان شده، می بینی که

      اینهمه ابر که از دولت قبلی ست عقیم
      حامل قطره ی باران شده می بینی که

      رونق عشق فراوان شده می بینی که
      عشق سرمایه ی ارزان شده می بینی که

      خواندن شعر سرود “همه چی آرومه”
      کار هر روز جوانان شده می بینی که

      لب به سیگار ندارند جوانان زیرا
      کارشان مصرف قلیان شده می بینی که

      پیش ازین بود اگر قوت شما نان و نمک
      تازگی مرغ و فسنجان شده می بینی که

      پیش ازین سرعت اینترنت ما نفتی بود
      اینک اما چه شتابان شده می بینی که

      زایمانها نه فقط روی زمین نیست دگر
      کیفیت نیز دو چندان شده می بینی که

      دو سه سالیست که ده کوره ی ما شهر شده
      شهرهامان همه استان شده می بینی که

      ملکه پرشده در کشورمان قدری که
      جایشان توی خیابان شده می بینی که

      روحانی فقط اینارو ثابت کرد….

  10. ذره بین گفت:

    سلام علیکم… نمی دونم کجای حرفام دفاع از عملکرد دولت قبل بوده که عده ای متوهم به این امر شده اند. رییس جمهور قبلی هم کارهایی کرد که قابل دفاع نیست اما دولت جدید یکسره کرد کار را… لفاظی و دفاع از عملکرد دولت فعلی از کسانی برمیاد که درد رکود اقتصادی کمرشان را خم نکرده باشد. قطعا هر کس سر سفره این دولت خوب می خورد باید هم مجیزش را بگوید.
    اما عملکرد این دولت در تحقق منویات حضرت آقا مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی از اون حرف هاست.
    آقای روحانی گفتند که اگر تحریم ها برداشته نمی شد آب خوردن هم نداشتیم.
    دکتر نوبخت هم گفتند اگر تحریم ها برداشته نمی شد نان برای خوردن نداشتیم.
    پس خیلی ملت خاک برسری بودیم و نمی دانستیم. با این طرز تفکر می خواهند آقایان اقتصاد مقاومتی را محقق کنند؟
    عجب. عجب. عجب.
    بنده به عکس شما تبلیغ رای برای هیچ‌کس نمی کنم.
    مردم خوب عقلشان می رسد. حقوق های نجومی، پر کردن تاسیسات اراک با بتن، فریدون روحانی و ماجراهایش، تحقق پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب از دغل بازی آمریکا و هم پیمانان او و بسیاری موارد دیگر که کم کم رو خواهد شد، نیازی به مطالعه ی بنده ندارد. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
    و نکته آخر… چرا اینقدر از احمدی نژاد می ترسید؟ هیچ بعید نیست در تعاملات پشت پرده اصلا نگذارند پای او به عرصه انتخابات برسد.
    بنده و امثال بنده تنها و تنها وامدار خط مستقیم ولایت هستیم. پس شک نکنید کسی که گوش به فرمان رهبر نسپرد از دید ما دچار مشکل است…فرقی نمی کند اسمش محمود باشد یا حسن.

    • علیکم السلام من نمیدانم چرا شما دچار توهم شدید در ولایتمداری دولت جای هیچ شکی نیست کسی که ادعا میکرد ونبود دولت مورد حمایت شما بود دیدید چی شد تفکر شما تخریب است دست بردارید واتفاقا احمدی نژاد به توصیه بزرگان از شرکت در انتخابات نهی شده اند چرا که کشور تاب ناملایمات سیاسی راندارد وما هم از حضور ایشان اصلا ترسی نداریم ترس به خاطر تکرار پوپولیسم وخرافات است واین دولت این گونه رفتار نمیکند اقتصاد مقاومتی جدی است اما نه باهیاهو وجنجال صبر داشته باشید اول اواربرداری وبعد ابادانی وجهت اطلاع ماتا اخر رهروولایتیم .

    • علی اقا . اقای دکتر ظریف را خوب اومدی . واقعنا دمش گرم . انسان با وقار و دوست داشتنی . همچین فردی را هشت سال خانه نشین کرده بودند و حالا فهمیدند که میگن کا را به کاردانش باید سپرد یعنی چی. فردی که به چهار یا پنج زبان دنیا و با تمام بزرگان سازمان ملل و دیپلماتهای دنیا اشنا بود و با زبان گرم سیاست و لبخند ملیحش دنیا را به زانو دراورد . مردم اگاهند عزیزم یکسری هم هرچی میخواهند بگن .بگن … اقای ذره بین . ولایتمدار یعنی این اقا که در عمل ثابت کرد و خود را همواره سرباز ولایت میداند و هیچ ادعایی هم ندارد . .

  11. ناشناس گفت:

    مسخره است وسرکاری برین فکری برای عاقبت خود بکنین

  12. ذره بین گفت:

    سلام علیکم. آقا با اینکه بنده اینجا تنها با چند نفر افتاده ام اما حرفی نیست. لطفا به سوالات زیر پاسخ دهید.
    1- با اعتقاد به اینکه اگر تحریم ها برداشته نمی شد آب و نان برای خوردن نداشتیم می خواهید اقتصاد مقاومتی را محقق کنید؟ موضع جناب روحانی و نوبخت معلوم است، لذا منتظر پاسخ صریح و شفاف شما هم هستم.
    2- صراحتاً در صحبت های قبل عرض کردم: بنده مثل شما زیر علم این دولت و آن دولت سینه نمی زنم. صراط مستقیمی جز علی نیست. نظر شما چیست؟
    3- در مقام مقایسه دولت قبلی بخشی از مملکت را شخم زد. این دولت دمش گرم کل مملکت را به خیش بست. تعطیلی کارخانه های تولید داخل حقیقت است یا توهم؟
    4- از برنامه صد روزه بعد از گذشت هزار روز چه خبر؟
    5- ظاهرا این کلید ایشان هم به هیچ قفلی نمی خورد اینطور نیست ؟
    6- تکلیف پرونده حقوق های نجومی و برادر فریدون چی شد؟
    7- بالاخره تحریم ها برداشته شد یا خیر؟
    سوالات دیگری هم هست که عنداللزوم مطرح خواهم کرد.
    با تشکر از صبر و متانت شما.

    • ناشناس گفت:

      صد روز که چه عرض کنم باید مدتها بگذرد تا فلاکت های گذشته ترمیم شود.در مدت هشت سال فلاکت این قدر دزدی شد که نه دکتر روحانی بلکه هزار تا مثل ایشون هم نمیتونه این عقب ماندگی را جبران کنه.

    • علیکم السلام 1-درروزهای اول همین دولت در یکی از استانها مقدار گندم ذخیره شده برای مصرف کمتر از 3روز بود که این یکی از نمونه های ان است وصفهای طولانی برای دریافت برنج گندیده هندی وپاکستانی که خود شما چندبار توصف ایستادی از ترس قحطی برنج که یادت نرفته ولی من برای خرید برنج از همان برنج تولیدداخل دسترنج کشاورز کشورم خریدم وبه خدا قسم اگر برج نسلش هم صاف میشد برام مهم نبود ولی برای شما مهم بود (نمونه ای از اقتصادمقاومتی )جهت اطلاع
      2-شما صراحتا زیر علم احمدی نژادی ولاغیر بقیه حرفها شانه خالی کردنه
      3-شما که این قدر بااطلاعی عرض میکنم که صحبت شما در مورد شخم زدن دولت قبل کاملا صحیح است با این تفاوت که این شخم زدن از سال 1386 اغاز شد از حرفهایی مثل کاغذ پاره انقدر قطعنامه صادر کنید که قطغنامه دونتون پاره بشه واز یاد رفتن وفراموش شدن تولید داخل با شروع پلکانی افزایش دلار ونرخ ارز که به تریج شرایط رابرای تحمیل هزینه های اضافی به تولید وتولید کننده کمبود مواد اولیه وگران بودن ان ونیز در شرایط تورمی کاهش سودبانکی ومحیاشدن افزایش قیمت طلا وبه طبع اجرای نادرست یارانه ها که قرار بود به صنعت تزریق شود ونشدوخیلی های تسهیلاتی کلان دریافت نموده وبه بازار سرازیر نمودن وجمیعا موجب شروع افت اقتصادی ونهایتا در سالهای اخیر رکود وتعطیلی ها ولی تعداد اندکی از صنایع این گونه هستند ودر همین شرایط هم صنایع فعال ودارای مدیریت خوب وباغیرت به خوبی اداره مشوند وبه کشور عزیزشان خدمت میکنند حالا سوال اینجاست ایا این مغازه هایی که الان در همین شهر هستند شمابروبگردوبما بگودر زمینه مواد غذایی چنددرصد خارجی وچنددرصد تولید داخل ودر صنوف دیگر وایا قبلا خیلی بهتر بود یانه ؟
      4-در برنامه 100روزه کاهش التهابات اقتصادی بهترین مثاله که یادت نرفته نمودنم شبها برای خرید سکه دم در بانکها خوابیدی یانه یا اصلا دیدی ولی من دیدم
      5-حالااین کلید نماد بود برای باز کردن که اتفاقا باز هم کرد حالا نمیبینی دیگه نمیشه کاری کرد مثل اون کاپشن نبود که هیچ کی نمیپوشه ولی همه کلید رادارن
      5-چرا خیلی قفلها را بازکرد
      6-حقوقهای نجومی از همون دولت پاکان شروع شد به اضافه اینکه انها میلیاردی هم میبردند والان هم تو زندانن
      7-تحریمها اون چه که باید برداشته میشد برداشته شده اگه بخای برات مثال میزنم وفقط تحریمهای چزئی بانکی مونده که اونم البته lcها باز میشن واز لحاظ ردوبدل ارز مشکل نسبت به قبل به حدااقل رسید اگه موردی از تحریم هست بگو

      ودر اخر اگر سوالی داری جواب میدم

      • ذره بین گفت:

        سلام علیکم
        1- انواع لوله های آب و تاسیسات حرارتی و برودتی که در اصفهان و تبریز تولید می شد دارند از خارج وارد می کنند و شهرک صنعتی مورچه خورت سه هزار نفر تعدیل نیرو در سه سال گذشته داشته است ( نمونه اقتصاد مقاومتی شما ) کارخانجات قالی بافی کاشان از 100 در 100 تولید خود در سه سال گذشته به کمتر از 15 درصد تولید رسیده اند ( اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل ) آمار چک های برگشتی بازاری ها در سه سال گذشته حدود 80 درصد افزایش داشته است ( رونق بازار ) ساخت مسکن بالغ بر 75 درصد کاهش پیدا کرده است ( رونق بازار مسکن ) … با شعار که نمی شود مملکت را اداره کرد قربان شکل ماهت …
        در مورد برنج هم که فرمودی اتفاقا بد نیست بدانید بنده از سال 76 که ازدواج کرده ام تا همین امروز به لطف خدا کم خورده ام اما برنج شمال خورده ام. و بازار سیاه برنج را هم بخاطر دارم اما دخلی به من نداشته و اهمیت هم نداشته … کسی از نخوردن نمرده اما طمع انسان ها باعث بدبختی هایشان است.
        2- اینکه من زیر علم احمدی نژاد هستم را از کجا فهمیدید برایم جالب است … چون شما صراحتا از روحانی دفاع می کنی و با سرودن اراجیف سعی در تطهیر این دولت داری در حالی که بنده دولت احمدی نژاد را هم مورد نقد قرار داده ام … اما حقیقت این است که آن دولت با همه ی شخم زدن هایش انگشت کوجک این دولت نمی شود… من اگر زیر علم احمدی نژاد بودم نمی گفتم که آن دولت شخم زد و این یکی …
        3- صراحتا جواب بدهید… تعطیلی کارخانه ها حقیقت است یا توهم؟ … تجمع چند روز یکبار بیکاران بخش های مختلف تولیدی جلوی استانداری حقیقت است یا توهم؟ … رکود کارخانه های ذوب آهن و فولاد و انبار تولیدات شان حقیقت است یا توهم ؟ … همه را رها کرده و چسبیده اید به کارخانه های مواد غذایی ؟؟؟ اینها که برادر من سنگ هم از آسمان بیاید کارشان نمی خوابد چون تا شکم هست کار شکم تعطیل نمی شود… در ضمن مواد غذایی داخل سال های سال است بازار خودش را دارد و ربطی به هیچ دولت ندارد… حتما تبلیغات انواع مواد غذایی را از اوایل سال 80 به خاطر دارید نه؟؟؟ و باز ضمنا … تولیدات غذایی داخل افتخارش منحصر به تولید کنندگانش هست یا دولت؟
        4- نتیجه ی برنامه ی صد روزه را خوب آمدید؟ … جواب بسیار قاطع و دندان شکنی داده اید… قضاوت با خوانندگان.
        5- این کلید قفل های نامریی را باز کرد که حتما چشم بصیرت می خواهد که من ندارم… به چشمان بصیر شما حسودی ام شد حقیقتا… برای من نه ولی برای مخاططبین عزیز بفرمایید قفل های باز شده را…
        6- حقوق های نجومی داستانش افتضاح تر از آن است که با ارتباطش با گذشته ماست مالی کنید… حالا به قول شما از گذشته شد و آنها در زندان هستند باشد قبول… اینها کجا هستند؟ چرا دولت از قضایی کردن پرونده های اینان شانه خالی می کند؟ اینها نباید زندان بروند؟ … چرا؟ … برادر فریدون چه؟ … از برادر فریدون حرفی نزدید… سختتان بود؟
        7- مثال بزنید تحریم هایی که برداشته شده اند… بی صبرانه منتظرم… شرایط اقتصادی مملکت که چیزی نشان نمی دهد… هنوز هواپیماهایی که قرار است از خودشان بخریم را نمی دهند چه برسد به بانک ها… جالب است خود ظریف و روحانی از عدم تحقق رفع تحریم ها می گویند و از اروپا و آمریکا و بدعهدی شان می نالند و شما اینطور سینه چاک از ایشان دفاع می کنی… آدم به کاسه داغ تر از آش مشکوک می شود…
        و سوالات دیگر :
        8- از حفظ حرمت زائران حج پارسال و آن دو نوجوان ایرانی که بهشان تعرض شد چه خبر؟ اگر آن تهدید پر هیبت رهبر عزیزمان نبود که جسد زائران را هم عرضه نداشتیم پس بگیریم… دروغ می گویم؟ وزیر بهداشت ما دو سه روز دربه در ملاقات با سران سعودی بود و کسی جواب نمی داد … اما بعد از نهیب علی گونه ی رهبر عزیزمان سعودی های ملعون به دست و پا زدن افتادند… می خواهید انکار کنید؟
        9- تصویب طرح ممنوعیت پرداخت پول نقد به ایران در مجلس نمایندگان آمریکا. دستشان درد نکند. به جای پول های ملت ایران کلی جنس بنجل مرحمت خواهند فرمود. البته بخشی از پول را هم که لطف کرده رداشت فرمودند در سایه ی تدبیر ما!!!جالب است با وجود برجام، پول خودمان را نمی توانیم پس بگیریم، می رویم از روسیه پول قرض کنیم. این یعنی اقتدار؟
        10- دولت محترم فرموده اند در سال جاری سه هزار بنگاه اقتصادی زود بازده راه اندازی شده… سه هزار تا پیشکش … می شود سی تایش را بفرمایید؟
        11- قرار بود یارانه ها همراه با تورم افزایش یابد … الان شما چقدر یارانه می گیرید؟
        12- از سبد کالاها چه خبر؟
        13- سهام عدالت به رحمت ایزدی پیوست؟
        14- کارت سوخت ها به درد می خورد دیگر یا خیر؟ عدالت در مصرف سوخت رعایت می شود؟ آن پشتکوهی بیچاره همانقدر از یارانه بنزین برخوردار است که آن سرمایه دار دارای چهار ماشین ؟
        15- مسکن مهر بالاخره خوب بود یا بد؟ امسال بخش عمده ای از افتتاحیه های دولت محترم مسکن مهرهای دولت قبل بود انگار …
        15- چرا این استقراض از خزانه و روسیه در شش ماه آخر عمر دولت دارد اتفاق می افتد؟ احتمالا برای تزریق یک مسکن قوی و رای جمع کنی که نیست … مثل همان سیب زمینی های دولت قبل…
        16- آقای نوبخت فرموده اند شب پرداخت یارانه برای دولت شب مصیبت عظماست… نظر شما چیست؟
        17- قرار بود پش از برداشته شدن تحریم ها پول های بلوکه شده از آمریکا برگردد… برگشت؟ یا فقط تاسیسات اراک با سیمان پر شد؟
        باز هم سوال هست… تا دلتان بخواهد سوال هست… فقط خواهشا پاسخ دهید ماله کشی نکنید. مردم خیلی خوب می فهمند…

        • ذره بین عزیز
          فکرکنم خیلی خودت را اذیت کردی که جواب بدی و * اگه خبر نداری حرف نزن این حرفهای شما تماما از سر ناراحتی ولج ولج بازیه اگر نه هیچ مطلب تازه وقانع کننده ای ندادی نارحت نباش حرص نخور

      • 1- اگه تو صف واینستادی که حتما د اشتی برنج خداتومن بخری راستی از کجا اوردی
        2- ما زیر علم نبودیم خدمتش به مردم را قبول داشتیم و لاغیر و به این عملمون هم افتخار میکنیم شما زیر علم کی هستی که اینطور با اطمینان صحبت می کنی.
        3-نیازی به گشتن نیست دیروز نبود امروز هم نیست ولی دیروزی ها از شکم گرسنه ها نبریدند تا مثل امروزی ها بریزند شکم امثال شما که نیازی به ایستادن تو صف نداشته باشی و بهش هم افتخار کنی. راستی برنج داخلی قیمتش چنده که ما نمی تونیم بخر یم و شما راحت می خری.
        4-ما که پول سکه نداشتیم که بخوایم دم در بانک بخوابیم . راستی تو اونجا چکار می کردی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
        5- تو زمستون نکنه کلید می پوشی راستی چطوری مراحلش را بگو تا همکشاتم یاد بگیرن چون همشون کاپشن می پوشن شاید بلد نیستن شاه کلید داشته باشن مثل حضر تعالی.
        6- او نها تو زندانن قبول ولی ذخایر انقلاب نیستن مثل دزدهای امروز
        7-برا این مورد دیگه جنابعالی باید چشمهات رو باز کنی و ببینی و اگه تا امروز ندیدی مطمئن باش دیگه نخواهی دید. والسلام نامه تمام.

        • ذره بین گفت:

          سلام علیکم.
          خیلی خیلی خوب جواب دادید. متشکرم
          قضاوت هم با خوانندگان.
          در ضمن هفته ای دو شب برنج بخورید که نیازی به هزینه های سنگین و یا خرید برنج خارجی نداشته باشید. قیمت برنج را پرسیدید، من پارسال کیلویی 8500 خریدم. خیلی پولدارم نه؟
          و اما اینکه از کجا آورده ام… یک دویستم حقوق های نجومی حقوق می گیرم… خدا را شکر.
          و نکته آخر… نامه اعمال تمامی ندارد. پس نفرمایید نامه تمام. بفرمایید جوابی برای سوالات ناتمام ما ندارید… نمونه اش سوالات قبلی بنده که بی پاسخ گذاشته و نامه را تمام کردید.

        • اولا قیمت اون وقت برنج تولیدداخل قیمت گرون شده همون برنج های خرید توصف بود
          دوم حالا میگم زیر علمی ناراحت میشی اگه نیستی که ناراحتی نداره
          سوم شاعر هم که شدی حالا ناراحتی گفتم برنج ایرانی خب اینم ناراحتی نداره برو همون برنج هندی که الان خوبه بخر که گرسنه نخوابی منم همان را می خرم تا برنج خوب صادر بشه اینم کار خوبیه وپولش بره توجیب کشاورز زحمت کش کشورم
          چهارم انگار از همه جا بی خبری واطلاعی نداری فکر کنم از خونت بیرون نمیری پس از کجا دونستی اینارا بنویسی ودر ضمن من گفتم دیدم نکه خریدم وسراغ دارم اونایی که گرون خریدن وبعد هم ارزان شد
          پنجم شما که می خواهی همه چی را مسخره بگیری بگو که از سرعصبانیت داری جواب میدی ولی اینم بدون که مردم پالتو میپوشن نه کاپشن وکلید را میذارن توجیب وفرق کاپشن وپالتو را برو سوال کن بد نیس
          ششم همین که قبول کردی اون دزدها توزندان هستن برام کافیه
          هفتم شما که خبر نداری چرا قصه میگی درسته قصه گفتن راحته ولی براین گونه موارد بکار نمیاد تحقیق کن ونتیجه علمی بده هرچند اون وارونه جلوه خواهی داد مثل همون که همش دروغ گفت ورفت
          والسلام ممنون از خوانندگان محترم

  13. ماشلا ظریف …..ماشالا ظریف الممالک…..با ورودش به عرصه سیاسی کشور بعد از هشت سال خانه نشینی توانست تحریم ها رو برطرف کنه و از سیمان شدن هسته ای جلوگیری کنه و از اعتبار بین المللی ایران هم در منطقه بخصوص نسبت به عربستان دفاع کنه و وابستگی صنعت مملکت به کشورهای خارجی رو حداقل کنه و …..از روحانی هم همین بس که با تحویل دولت بعد از هشت سال فلاکت(به نظر خودش) قرار بود صد روزه تمام مشکلات رو برطرف کنه ولی الان اون مدت صدروزه را میخواد تا چهارسال دیگه تمدید کنه……..رفقا بیاید تحلیل کنیم ….. تحلیل….

  14. ذره بین گفت:

    یک خبر خوش برای آنانکه به برجام می نازند :
    تصویب طرح ممنوعیت پرداخت پول نقد به ایران در مجلس نمایندگان آمریکا.
    دستشان درد نکند. به جای پول های ملت ایران کلی جنس بنجل مرحمت خواهند فرمود. البته بخشی از پول را هم که لطف کرده برداشت فرمودند در سایه ی تدبیر ما!!!
    جالب است با وجود برجام، پول خودمان را نمی توانیم پس بگیریم، می رویم از روسیه پول قرض می کنیم. این یعنی اقتدار.

  15. امیرالمومنین(ع)میفرمایند:تا مردمان اصلاح نشوند حاکمان اصلاح نمیشوند، حسن روحانی و احمدی نژاد هر چه هستند نتیجه همین مردم است. مردمی که حق الناس برایشان معنی ندارد، مردمی که واجبات الهی برایشان معنی ندارد، مردمی که دین را برای مقاصد دنیوی میخواهند، مردمی که برای لذات زودگذر دنیا حقیقت را زیرپا میگذارند،مردمی که حقوق همسایگان و مردم را رعایت نمیکنند،مردمی که به فقرا کمک نمیکنند، مردمی که در شغلشان وجدان کاری ندارند،مردمی که خمس و زکات نمیدهند، مردمی که آشکارا گناه میکنند و مردمی که خدا را فراموش کرده اند.

  16. ذره بین کدوم وری هستی به نفعت حرف میزنن ناراحت می شی به ضررت حرف میزنن ناراحت می شی؟؟؟!!!

  17. با سلام
    تبریک میگم فتنه در نطفه خفه شد
    خوشحالیم

  18. دقیق گفت:

    همه قول هايي كه وزیر اقتصاد احمدی نژاد به FATF داد + سند / تعهدات حيرت انگيز وزير احمدي نژاد چه بود و چرا دلواپسان، ان ايام سكوت كرده بودند؟
    فاجعه باره وای بر شما

  19. سلام
    پونه زار عزیر
    چرا کلماتی که ذره بین نسار من کرد را کامل زدی ولی از من راحذف کردی مثل اراجیف خواهشا جواب بده یا اینها راهم حذف کن ممنون

    • پونه زار گفت:

      برای ما باعث افتخار است که کسانی که به دنبال حقیقت هستند، سایت ما را برای بیان نظرات خود قابل می دانند
      اما پونه زار سعی می کند جلو فحاشی ها و بی ادبی ها را تا حد ممکن بگیرد حال اگر جایی از دست ما در رفته است، عذرخواهی می کنیم

  20. ذره بین گفت:

    سلام علیکم
    نثار درسته. نه نسار
    کمی سواد آموزی بد نیست.
    البته اگه حرفامو فحاشی حساب نکنید.
    بعدش هم
    همه حرفهاتون درست. بنده در اشتباهم
    مملکت گل و بلبل است اما بنده کورم و نمی بینم
    و اذا خاطبهم……….
    والسلام.

    • علیکم السلام
      اشتباه نوشتاری را قبول دارم ممنون از تذکرتون
      ما همگی در یک جامعه بافرهنگ مملکتی به نام ایران زندگی میکنیم که ابادانی اسایش فرهنگ مذهب اقتصاد امنیت وبسیاری دیگر برای تک تک افراد مهمه و از این بابت مسولیت حفظ وحراست این مملکت عزیز بر دوش تک تک افراد میباشد واحساس مسولیت می خواهد ولی در ارامش بدور از هیجانها وعصبانیت ها وتنها در گرو عقل ومنطق نوشته های من در همین راستا بود ونه چیز دیگر
      وباز هم ممنونم از خوانندگان محترم

  21. سوپلی گفت:

    من تمام مطالب ذیل این خبر را خواندم. با اینکه به روحانی رای داده بودم اما با عرض تاسف باید بگم حق با آقا یا خانمی است که با عنوان ذره بین مطالبی را مطرح کرده.
    من همیشه فکر می کردم اگر با آمریکا دست دوستی بدهیم تحریم ها را برمی دارند و من نباید دارو برای فرزندم گران بخرم. فکر می کردم وقتی خرید قطعات هواپیما از تحریم دربیاید هواپیمایی دیگر سقوط نمی کند. فکر می کردم کارخانه ها و شرکت های تولیدی فعال می شوند و همه چیز درست می شود. انصاف اگر به خرج بدهیم تا کی باید بی لیاقتی خودمان را به دولت قبل حواله بدهیم؟ دوستان چشمانتان را باز کنید و ببینید که عمر دولتی که ما به او رای داریم دارد تمام می شود. کلی هم امتیاز به اروپا و آمریکا دادیم اما هیچ چیزی نصیبمان نشد. چقدر به خودمان دروغ بگوییم؟
    این مطالب را بخوانیم و بعد به آقا یا خانم ذره بین بتازیم.
    آقای دکتر روحانی در همایش محیط زیست در 17 خرداد 94 گفت:
    تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست حل شود، تا اشتغال جوانان حل شود، تا صنعت جامعه حل شود؛ تا آب خوردن مردم حل شود، تا منابع آبی زیاد شود و بانک‌ها احیا شوند.

    یک سال و سه ماه می گذرد و در جلسه شورای روابط خارجی آمریکا 3 مهر 95 که با حضور آقای دکتر ظریف برگزار شد فرید زکریا به آقای ظریف گفت: اجازه بدهید از شما بپرسم، طبق اطلاعات من، برجام در ایران چندان محبوبیتی ندارد و محبوبیت آقای روحانی و شما هم بعد از برجام کمتر شده است؛ زیرا این احساس وجود داشته که برجام می‌تواند شرایط را تغییر دهد و زندگی مردم را بهتر کند. منتقدان شما می‌گویند شما به مردم وعده ماه داده بودید و گفته بودید زندگی آنان را تغییر خواهید داد ولی این اتفاق انجام نشد.

    آقای ظریف گفت: ما به مردم گفته بودیم موانع کسب و کار را بر می‌داریم. ما هرگز نگفتیم با برجام تحریم‌های امریکا علیه ایران لغو می‌شود.ما هیچ وقت وعده آفتاب و ماه یا هر چیز دیگری نداده بودیم.

    در حالی که 7 ماه قبل تر روحانی در نشست خبری 16 اسفند 94 گفت: برجام یک مثل آفتاب، تابان است، حالا اگر یک کسی چشمش را ببندد می گوید شب است. خوب چشمت را باز کن، می بینی آفتاب است.

    البته آقای دکتر ظریف یک سال قبل در 22 شهریور 94 ظریف در کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی هم گفت: کل تحریم های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا از روز اجرا لغو می شود.

    دوستان شما شاید بتوانید دهن کسی مثل ذره بین را با حالت تهاجمی ببندید اما بد نیست به سخنان آقای خامنه ای ( 11 مرداد 1395 ) سری بزنید:
    شش ماه هم از امضای برجام می گذرد، هیچ تاثیر محسوس و ملموسی هم در وضع معیشت مردم به وجود نیامده است. خوب برجام اصلا برای برداشتن تحریم ها بود. مگه غیر از این بود؟ مسئولین آن روز به ما می گفتند و هم به مردم می‌گفتند که در این مذاکرات قرار بر این است که وقتی ایران تعهدات خود را انجام می‌دهد، یکباره همه تحریم ها برداشته شود. خب حالا شش ماه از این موعد گذشته است و برداشته نشده. شش ماه برای یک ملت هشتاد میلیونی زمان کمی است؟
    و نکته آخر اینکه یا با کسی مناظره نکنید یا اینطور آبروی ما را نبرید. ذره بین سوالاتی داشته که جواب نداده و دعوای برنج درست کرده اید. تازه در دعوای برنج هم ذره بین گفته کم می خورم و برنج ایرانی می خورم. این به نظر شما خدمت به تولید ملی نیست؟ این خیانت است؟
    یاد آوری می کنم تمامی مطالب بالا را به دقت خواندم. شما هم پیام مرا به دقت بخوانید و با خدای خودتان خلوت کنید و ببینید حق است یا باطل.
    سلام بر سوپلی.

    • همیشه گفتگو ومباحثه برای روشن شدن حقایق لازم وضروری است به شرطی که فرار روبه جلو نباشد وتوپ را اصطلاحا در زمین حریف مقابل ننداختن شما از کدام رای صحبت میکنی از کدام دست دادن به امریکا واز کدام انصاف ایا فکر میکنی بنده خارج از انصاف گفتم چرا قیافه حق به جانب میگیری چرا مظلوم نمایی میکنید چون قصدشما تحریف واقعیات وندیدن خدمات دولت است اصل ماجرا برجام وغیره نیس بلکه ماجرا کتمان واقعیات
      شما برای ساختن یک خانه حداقل یک سال فرصت می خواهید در عوض چگونه انتظارداری خرابیهای 8سال در مدت کوتاه درست شود پس شما هم انصاف را چاشنی کار وکردارتان رفتارتان قضاوتتان ومرامتان کنید ان موقع تحلیل صحیح ارائه خواهید داد

      • حالا شماکه دم ازانصاف ومنطق می زنیدودچارجو گیری نشده اید آیاحقیقتاً آن8سال رافقط بطورکلی تخریب می دانید.کمی باخود فکرکنید بعد دردرون جامعه قدم بگذارید ودرکوچه وخیابان ازگرسنه وسیر تحقیق کنید مطالب جالبی دریافت خواهید کردمثلاً آخرماه دم خودپردارها،مغازه ها،روستاها ومستاجرین ودم بخت هاو……مصاحبه کنید به طور یقین می دانم درنظراتتان تجدید نظر می کنید.من این راکفتم که مدیون نباشید خود دانید……..

Go to TOP