چاپ خبــر
با هوشیاری محیط بانان؛

صیاد غیرمجاز سهره، صید محیط بانان فریدونشهر شد

شکارچی غیرمجاز سهره به همراه سه قطعه از این پرنده در حین شکار در فریدونشهر دستگیر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، یک شکارچی غیرمجاز پرنده سهره که از استان مرکزی برای صید این پرنده گنجشک سان وارد شهرستان فریدونشهر شده بود، در حین شکار توسط محیط بانان هوشیار دفتر حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شد.

از این شکارچی که در حوالی تپه جنوبی شهر فریدونشهر دستگیر شده است، سه قطعه سهره زنده، دو رشته تور و تعدادی دیگر از لوازم شکار کشف و به منظور طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

shekarsehre003

شهرستان فریدونشهر به خاطر برخورداری از طبیعتی بکر و شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی زیستگاه گونه های مختلف گیاهی و جانوری است که همین امر طمع شکارچیان غیرمجاز را برانگیخته و باعث ورود شکارچیان به این شهرستان شده است. تعدد شکارچیان غیرمجاز دستگیر شده طی دو سال اخیر گواه این موضوع است.

پرنده سهره، یکی از زیباترین گنجشک سانان است که به همین دلیل به عنوان یک پرنده زینتی شکار و خرید و فروش می شود. این پرنده که آوازی زیبا هم دارد، دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی، و پر و بالی رنگارنگ است و در خارج از فصل زاد و ولد می‌کند. سهره لانه خود را روی درختان، بوته‌ها، یا زمین لانه می سازد.

انتهای پیام/

  1. ذره بین گفت:

    سلام علیکم.
    تشکر فراوان از محیط بانان عزیز و درخواست از قوه قضاییه برای تشدید مجازات افراد ناقض حقوق حیات وحش.

  2. فَاسْلُکْ فِیهَا مِن کُلِّ زَوْجَیْنِ اثْنَیْنِ
    از تمام حیوانات یک جفت (نر و ماده) و (نیز) اهل خود را در کشتی وارد کن
    نگذارید نسل حیوانات منقرض شود. (من کلّ زوجین اثنین)

Go to TOP